20. obletnica prvoaprilske šale, imenovane Gmail
Pred dvajsetimi leti, na dan šaljivcev, 1. aprila 2004, je Google zagnal svojo storitev spletnega elektronskega poštnega predala Gmail, kar je eden od največjih mejnikov v svetu e-pošte.
Kaja Kovič
V tem času je Gmail presegel svojo prvotno vlogo in se razvil v nepogrešljivo orodje za osebno in poklicno komunikacijo po vsem svetu. Gmail je tako prešel od začetnih dvomov, da gre za prvoaprilsko potegavščino, do vodilne storitve za elektronsko pošto.
Začetek delovanja Gmaila je bil v javnosti sprejet z velikim dvomom, zato ker je datum njegove ustanovitve sovpadal s praznikom šaljivcev in ker je bil Google že pred tem znan po svojih potegavščinah.
Vendar Gmail ni bil šala, kjub temu, da je bilo morda na prvi pogled videti tako – k temu je pripomogla tudi nekajkrat večja količina prostora za shranjevanje podatkov, kot so jo omogočali konkurenčni ponudniki. Prav ta dodaten prostor je postavil nov standard v industriji.
Od poštnega nabiralnika do nepogrešljivega orodja za vsak dan
Skozi leta je Gmail uvedel vrsto funkcij, ki so znatno izboljšale uporabniško izkušnjo in produktivnost orodja. Med najvidnejšimi so uvedba niti sporočil, ki je uporabnikom omogočila, da enostavno sledijo izmenjavam e-pošte kot enotnim pogovorom, filtriranje neželene pošte, izboljšane možnosti iskanja, integracija z Googlovimi orodji, kot sta Google Drive in Google Calendar, in podobno. Pomembni mejniki na Gmailovi poti so še uvedba prednostne prejete pošte in poznejša kategorizacija v zavihke Osnovno, Družabno in Promocije, ki so pomagali uporabnikom učinkoviteje upravljati s svojimi nabiralniki. Ena od zadnjih izboljšav je zagotovo Googlova vključitev tehnologij umetne inteligence in strojnega učenja, ki neprestano zaznavajo neželeno pošto, osvežujejo kategorizacijo e-pošte in celo ponujajo pametne odgovore za poenostavitev sestavljanja e-pošte.
Danes ima Gmail več kot kot 1,5 milijarde uporabnikov po vsem svetu, pri Alphabetu pa nadaljujejo s sprejemanjem novih tehnologij, da bi zadovoljevali spreminjajoče se potrebe in pričakovanja uporabnikov.