33. Liffe: Prva postpandemična izvedba
Na 33. Ljubljanskem filmskem festivalu (Liffe) bodo predvajali 90 celovečernih in okoli 30 kratkih filmov. Kako so se v Cankarjevem domu lotili projekta po dveh pandemičnih letih?
Kaja Kovič
Od 9. do 20. novembra poteka 33. Ljubljanski mednarodni filmski festival (Liffe), ki se bo po dveh letih pandemije v celoti vrnil pred občinstvo, nekaj filmov pa bo na ogled tudi v sistemu videa na daljavo. Filmski festival v živo pa poteka v štirih slovenskih mestih, Ljubljani, Mariboru, Celju in Novem mestu.
Janina Pintar, vodja projektov v Cankarjevem domu, je za bralce MM razložila, da se Liffe v prvi pravi postpandemični filmski sezoni, ko se filmski festivali znova odpirajo s polnimi zmogljivostmi in ponujajo običajno spremljevalno dogajanje, ponovno predstavlja v starem sijaju, vključno s festivalskim središčem in zbirališčem ljubiteljev filma v Cankarjevem domu ter na običajnih partnerskih prizoriščih. Na festivalu pričakujejo okoli 40 tisoč obiskovalcev, kot je bilo običajno za čas pred pandemijo. Tudi tokrat so program začinili malce po svoje in prav zaradi tega je Liffe drugačen: »Medtem ko veliki svetovni festivali nagrajujejo najnovejšo filmsko produkcijo, ki je prisotna tudi na Liffu, se tudi letos lotevamo retrospektivega programa, ki se bo tokrat držal (širše) balkanske regije; ob skorajšnjem izidu avtobiografije namreč načrtujemo posvetilo hrvaškemu avtorju in predavatelju na najuglednejših svetovnih univerzah, Rajku Grliću. Dodali ji bomo izbor najvidnejših filmov t. i. Praške šole, ki ji je v sedemdesetih letih pripadal tudi sam, retrospektivo pa bomo ob nedavni stoletnici rojstva posvetili velikemu madžarskemu cineastu Miklósu Jancsu, čigar dela so kljub nespornemu statusu vrhunca »rdečega modernizma« še vedno premalo znana in premalokrat predvajana. Širši balkanski trikotnik bo sklenil sklop Fokus, posvečen sodobnemu kosovskemu filmu, ta hip morda najbolj živahnemu ustvarjalnemu središču na območju nekdanje Jugoslavije, ki zadnja leta – kljub finančnim omejitvam – preseneča ne le s številnimi kakovostnimi deli, temveč tudi z močno zastopanostjo avtoric.«
Komunikacijska akcija Liffe poteka celo leto
Pintarjeva nam je zaupala, da se v Cankarjevem domu promocije festivala lotevajo resno. »Takoj po koncu festivala komuniciramo filmski abonma Liffe po Liffu, v pomladnih mesecih predstavimo novo podobo, katere najmočnejši element je logotip z novo sporočilno močjo. Tržnokomunikacijska akcija je tako kompleksna, predvsem zato, ker je treba poleg Liffa kot blagovne znamke potrebno vsako leto komunicirati tudi vsebine posameznih, izstopajočih, filmov.«