500-odstotna rast spletne trgovine v Afriki
Ker pametni telefoni in spletne tehnologije v Afriki postajajo vse bolj dostopni, je celina postala donosen trg za industrijo spletne trgovine. Afriški trg spletne trgovine bo letos težek 33,3 milijarde dolarjev.
Kaja Kovič
Afrika postaja naslednje žarišče za industrijo spletno prodajo. Prebivalstvo se je po vzponu tehnoloških pripomočkov in interneta začelo preusmerjati k nakupovanju preko spleta. Po statističnih podatkih, ki so na voljo na Statisti, naj bi afriška industrija spletne trgovine med letoma 2017 in 2024 rasla s skupno letno stopnjo rasti (CAGR) v višini 24,7 odstotkov. Leta 2017 je letni prihodek industrije znašal 7,7 milijarde dolarjev in je naj bi se leta 2024 povečal na 42,3 milijarde dolarjev in se tako v sedmih letih povečal za skoraj 500 odstotkov.
K temu je pripomogla tudi pandemija, ki je spletno trgovanje dvignila povsod po svetu. Na Statisti sicer pričakujejo, da se bo hitrost rasti v prihodnjih letih upočasnila. Leta 2021 je afriška industrija e-trgovine prinesla 28 milijard dolarjev prihodkov. V primerjavi z 21,4 milijarde dolarjev v letu 2020 je številka v letu 2021 predstavljala 31-odstotno letno povečanje. Rast se lahko upočasni za 10 odstotkov, še poročajo.
Baza uporabnikov bo do leta 2025 presegla 500 milijonov
Rast trga pomeni tudi vse večje baze uporabnikov e-trgovine na celini. Leta 2017 je v Afriki prek spleta nakupovalo le 138,9 milijona ljudi, ta številka naj bi že v dveh letih narasla na 519,8 milijona. V afriški populaciji 40 odstotkov ljudi uporablja možnost spletnega nakupovanja, prostor za nadaljno rast je torej še kar velik.