bolj zelen Dunaj
Aktualno

Digitalna inovacija za bolj zelen Dunaj

Skrb za gozdove in drevesa je vrednota številnih podjetij – tako slovenskih kot tudi tujih. Zavedajo se namreč, da brez dreves ni življenja. Ne le, da so gozdovi »pljuča« Zemlje, v mestih zelene površine tudi blažijo posledice globalnega segrevanja.

Dunaj ponovno postavlja standarde tudi na tem področju. V avstrijski prestolnici so namreč v sodelovanju s start-upom Die Zweigstelle predstavili novo aplikacijo, ki bo s pomočjo interaktivnega zemljevida razkrila idealne lokacije za sajenje dreves v mestu. Aplikacija Pflanz.mi bo združila podatke o podzemni infrastrukturi, toplotnih otokih in potrebah ranljivega prebivalstva ter omogočila analizo razpoložljivega prostora. Ključno pri razvoju bo sodelovanje z mestno upravo in dostop do podatkov o podzemnih vodah ter drugih infrastrukturnih omrežjih. Rezultat bo strateški interaktivni zemljevid, ki bo prikazoval možne lokacije za zasaditev dreves in s tem povezane stroške.

»Cilj projekta je demokratizacija ozelenitve mesta ter spodbujanje sodelovanja in razumevanja. Aplikacija ne bo namenjena zgolj predstavnikom okrožij in urbanistom, temveč tudi širši javnosti. Z njeno pomočjo bo lahko vsak prebivalec prispeval k ozelenitvi svojega okolja, bodisi s sajenjem dreves bodisi z ustvarjanjem zelenih oaz,« pravi Hannes Hofer, soustanovitelj Pflanz.mi, je. Poleg tega bo aplikacija omogočila sponzoriranje dreves, pri čemer lahko prebivalci zavežejo k rednemu zalivanju mladih dreves. Tako bo vsak uporabnik lahko neposredno prispeval k trajnostni ozelenitvi.

Na Dunaju trenutno vsako leto zasadijo približno 4000 dreves, vendar je cilj v letu 2025 posaditi še dodatnih 25.000 dreves. Z razvojem te aplikacije upajo, da bodo lahko ozelenitve še bolj učinkovito načrtovali in povečali število dreves v mestnem okolju.

Kako pa je pri nas?

Ena od blagovnih znamk, ki že od leta 2020 skrbi za pogozdovanje oz. obnovo gozdov, je Radenska, ki je lani šla še korak dlje. V okviru kampanje »Dobre stvari padajo z neba« so namreč kar z droni pogozdovali težko dostopna in opustošena območja, ki so jih prizadeli požari na Krasu. Del kampanje je bila tudi pobuda za podjetja, naj svoje team buildinge spremenijo v green buildinge in tako še dodatno prispevajo k nastanku novih gozdov.

K pogozdovanju po požarih so pripomogli tudi v Tušu, kjer so z agencijo SHIFT zasnovali mila Krashko. Ta so po posebnem receptu izdelana iz pepela požganih dreves, Tuševi kupci pa so z nakupom prispevali k nakupu sadik za pogozdovanje na Krasu.

Tudi v Petrolu pravijo, da se zavedajo pomena naravne biotske raznovrstnosti in posledic preteklih ujm v slovenskih gozdovih, ki zahtevajo vse več posegov in sredstev za obnovo v gozdovih. V okviru akcije »Skupaj pomagamo« so tako v lanskem letu z donacijami Zlatih točk uspeli zbrati 10.000 evrov in tako omogočili nakup 1.500 sadik redkih drevesnih vrst.  

Uspešna »Boranka«

V regiji je bila pred nekaj leti zelo odmevna tudi kampanja »Boranka«, ki so jo za hrvaško združenje skavtov zasnovali v agenciji Imago Ogilvy. Pobuda zanjo je bilo dejstvo, da požari na Hrvaškem vsako leto pretvorijo zelene gozdove v črna zažgana območja. Narava se sama počasi obnavlja, zato so ji priskočili na pomoč hrvaški skavti, ki so jo želeli pogozditi. Iz črnega pepela zažganih dreves so ustvarili posebne voščenke in jih več kot sto tisoč priložili hrvaškim dnevnim časopisom. Z voščenko so lahko bralci narisali drevo in ilustracijo naložili na spletno stran, z donacijo v višini enega evra pa so virtualna drevesa postala resnična, saj so jih prostovoljci dejansko zasadili na požganih območjih.

Akcija je po B-reportu, ki smo ga pripravljali pri MM-u, v letu 2020 postala tudi največkrat nagrajena hrvaška akcija na oglaševalskih tekmovanjih.

O trajnostnih prizadevanjih slovenskih podjetij pišemo tudi v prilogi Trajnost, vse, ki si želite bolj trajnostno delovati v marketingu, pa vabimo k vpisu na program Trajnost v marketingu, ki se začne že ta petek.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji