»Agencij ne bodo nadomestila UI-orodja, ampak agencije, ki jih bodo znale pametno uporabljati«
V zadnjem iz serije člankov o tem, kako slovenski piarovci uporabljajo orodja umetne inteligence, smo se pogovarjali s predstavniki podjetja Pristop in agencije Povem.
Tina Guček
Na Pristopu pravijo, da so s testiranji orodij začeli praktično takoj, ko jih je bilo možno uporabiti. Radovednost so sprva potešili z naključnim eksperimentiranjem in izzivi, nato pa so se preizkusa orodij umetne inteligence lotili zelo metodološko. »Proces 'sodelovanja' s temi orodji je vseboval natančno beleženje izdelkov z vidika kakovosti in naše časovne investicije – delovali smo kot mentorji izbranih orodij, da smo prišli do rezultatov, ki dosegajo običajne standarde in metrike. Začeli smo s testiranjem na področju tekstopisja in oblikovanja, ob tem pa ugotavljali, kako si še lahko pomagamo z orodji pri vsakodnevnih agencijskih nalogah, kot so analize in raziskave, argumentiranje stališč, vizualizacija konceptov in razširjanje idej,« pravijo.
Z orodji bodo sodelovali še v prihodnje pri opisanih nalogah in drugod. »UI-orodja se nenehno spreminjajo, zato je tudi naš učni proces temu primerno poskočen. Ne pozabimo pa, da agencije že leta uporabljamo različna orodja, ki pripomorejo k temu, da so rezultati projektov izjemni. Zato verjamemo, da agencij ne bodo nadomestila UI-orodja, ampak agencije, ki bodo orodja znale pametno uporabljati in z njimi nadgraditi svoje storitve,« so prepričani v Pristopu.
»Njegove sposobnosti so res vsestranske«
Po besedah Vanje Žižmond, direktorice in starejše svetovalke v agenciji Povem, je umetna inteligenca vsekakor vznemirljivo področje, ki ponuja številne možnosti za izboljšanje in optimizacijo dela na področju marketinga ter odnosov z javnostmi. »Za naročnika Mastercard smo na primer že izpeljali več tehnološko naprednih projektov, med drugimi tehnološko kulinarično popotovanje, ki ga je navdihnilo obdobje pandemije. V času novoletnih druženj smo v sklopu Mastercard Pop-up restavracije Priceless za isto mizo preko hologramske projekcije združili gosta, ki sta lahko skupaj uživala v kulinaričnem presežku Hiše Franko. V prihodnje lahko tako pričakujemo še več projektov in kampanj, ki bodo temeljile na inovativnih tehnoloških rešitvah,« našteje.
Prav zato so pri delu v agenciji že preizkusili ChatGPT, ki jim ponuja več uporabnih funkcij. Med drugim ga uporabljajo za prevetritev kreativnih idej pri ustvarjanju vsebin, pomaga jim tudi pri uvodnih raziskavah za namene projektov, ustvarjanju briefov in podobno. »Njegove sposobnosti so res vsestranske, s predlogi pa lahko testiramo tudi različne koncepte. Agencije se namreč pogosto ukvarjamo z iskanjem najboljših možnosti za svoje naročnike, sploh pri ustvarjanju marketinških akcij. Ideje in koncepte, ki jih je oblikoval na podlagi dobro določenega briefa, je tako mogoče uporabiti kot izhodišče odločevalskega procesa in s tem že na samem začetku lažje oceniti, kateri koncepti so najbolj obetavni, učinkoviti ali primerni za naročnike,« pove Vanja Žižmond.
Prednosti je veliko
V procesu testiranja in uporabe orodja ChatGPT so opazili številne prednosti. Presenetila jih je njegova sposobnost generiranja odgovorov, ki so bili razumljivi, koherentni in relevantni glede na postavljena vprašanja. Poleg tega jih je navdušila njegova širina in globina znanja, ki ga je izkazal pri obravnavi različnih področij. »V prihodnje zagotovo nameravamo še dodatno vlagati v izobraževanje zaposlenih, da bomo resnično pripravljeni na vse, kar nove tehnologije in orodja umetne inteligence prinašajo v naš vsakdan. Seveda je tukaj vključena tudi uporaba ChatGPT-ja. Je pa tako kot z vsakim orodjem, najprej ga je potrebno dodobra spoznati, da se lahko zares pogovarjamo o njegovi uporabni vrednosti. Kar seveda pomeni še več testiranj oz. pogovorov z njim. Vsekakor pa za področja, kjer smo ga že uporabili, lahko govorimo o povečani produktivnosti, ki je v vsaki agenciji več kot dobrodošla,« še pove.