actuado jasna
Aktualno

Agencija, ki se nenehno razvija

Digitalna marketinška agencija Actuado, ki s storitvami vhodnega (ang. inbound) marketinga in prodaje ter digitalizacije procesov naročnikom omogoča doseganje poslovnih ciljev, letos praznuje že dvajseti rojstni dan.

V tem času so šli, kot pravi lastnica in ustanoviteljica Jasna Suhadolc, skozi kar nekaj inkarnacij.

Jasna Suhadolc je že pred diplomo delala v tržno-raziskovalni hiši Gral Marketing, in sicer na področju odnosov z javnostmi in digitalnega komuniciranja. Slednje je bilo v tistem času še zelo nenavadno in iz tega področja je tudi diplomirala. Po diplomi je dobila priložnost, da »gre na svoje« in uredila si je status samostojne podjetnice, kar takrat prav tako ni bilo prav običajno. Leta 2001 je tako v okviru svoje agencije Virtua PR začela nuditi storitve digitalnih odnosov z javnostmi. »To so bili res neki drugi časi. Imela sem srečo, da je Gral postal moj prvi naročnik, kar mi je zares olajšalo stvari, saj je to pomenilo, da sem imela stabilnega naročnika in s tem osnovni vir dohodka. Poleg tega sem odkrila tudi nekakšno nišo, ki je sicer bila v ZDA že dokaj uveljavljena, pri nas pa še nekaj povsem novega,« pravi.

Kot sveža diplomiranka je šla na svojo prvo konferenco združenja poslovnih komunikatorjev IABC v New York in tam spoznala nekaj ljudi, med njimi tudi Shela Holtza, avtorja knjige o digitalnih odnosih z javnostmi, ki jo je uporabila pri pisanju diplome. »Name je naredil velik vtis. Spoprijateljili smo se, se skozi leta med seboj obiskovali in še danes smo v stikih,« pravi.

Najprej vsebine, nato tudi uporabnost  

Ukvarjanje z digitalnimi odnosi z javnostmi je po njenih besedah v tistem času pomenilo predvsem, da se nekdo sploh ukvarja z vsebino. »Takrat so obstajale agencije, ki so naročnikom delale dizajn in tehnično izvedbo spletnih strani, strukturo in vsebino pa je delal naročnik sam; nekateri bolje, drugi slabše,« pripoveduje.

Sama je nato večinoma prevzela ustvarjanje vsebin za naročnike, poleg tega pa se je začela ukvarjati z uporabniško izkušnjo in informacijsko arhitekturo, ki sta bili zlasti v Sloveniji takrat še nekaj relativno novega. »Takrat sem že začela s tem, kar vedno pravim, da smo: nekakšen hibrid med marketingom oz. komuniciranjem in tehnologijo, v zadnjih letih pa je zelo močna še prodaja oz. poslovni vidik. Pred šestimi leti smo postali partner HubSpota, večina novih naročnikov je zdaj vezana tudi na CRM oz. sistem za učinkovito upravljanje s strankami. Res lahko rečem, da smo skozi vsa ta leta šli skozi nekakšno evolucijo,« pove.

Virtua PR postane Virtua in nato spet Virtua PR

Pet let je Jasna Suhadolc nato uspešno delala v okviru Virtue PR, potem pa je združila moči s svojim (zdaj že nekdanjim) možem Nejcem Suhadolcem. Iz imena so umaknili PR in Virtua, zdaj kot d. o. o., je postala agencija digitalnega marketinga. Tudi po ločitvi sta še več let delala skupaj, podjetji pa sta leta 2012 ločila.

Virtua se je razdelila na dve podjetji, Virtua IT in Virtua PR, ki je takrat začelo pridobivati več mednarodnih naročnikov, ki so prinašali več prihodka. »To je bila zagotovo ena od večjih prelomnic na moji oz. naši poti, izpostavim pa naj še eno. Leta 2007 je GV Založba v sodelovanju s Slovenskim društvom za odnose z javnostmi, PRSS, izdala mojo knjigo Nove priložnosti e-komuniciranja. Šlo je za zbirko knjig s področja odnosov z javnostmi – slovenskih in tujih oz. prevedenih, in takratna predsednica PRSS Natalija Postružnik me je vprašala, ali bi sodelovala tudi jaz. Privolila sem, ne da bi zares vedela, v kaj se spuščam. Celotno porodniško sem pisala to knjigo, kar pa se je izkazalo za dobro poslovno odločitev. Če imaš knjigo, ki ti jo izdata GV Založba in PRSS, je to res neka potrditev strokovnosti in ker sem bila takrat edina avtorica knjige s tega področja, je bilo potem vse bistveno lažje,« se spominja.

jasna suhadolc

Jasna Suhadolc je zadovoljna z evolucijo, skozi katero gre njena agencija. Kot (naj)večji prelomnici omeni partnerstvo, ki so ga pred šestimi leti sklenili s HubSpotom, in preznamčenje, ki so se ga lotili pred tremi leti. »Tu res ni šlo le za preimenovanje agencije, ampak smo prenovili celotno miselnost,« pravi.

Čas za nove spremembe

Pred tremi leti, ob vstopu agencije v polnoletnost, se je odločila za še en velik korak – za preznamčenje. »Tradicionalnih odnosov z javnostmi takrat nismo izvajali že nekaj časa, naročniki pa so, verjetno zaradi imena, še vedno povpraševali po teh storitvah. Iskala sem novo ime, ki bi bolj jasno pokazalo, kaj delamo. Idej sem imela kar nekaj, a prav tako sem imela kar nekaj težav z domeno. Želela sem namreč domeno .com in takrat se je izkazalo, da so vse mogoče domene že zasedene oz. registrirane. Na koncu smo se odločili in postali Actuado in zdi se mi, da je takrat zavel nov veter,« pravi.

Actuado je skovanka angleških besed act in do, kar so za Marketing magazin takrat pojasnili z besedami: »Spremljamo tehnološke trende, smo aktivni pri njihovi implementaciji in naredimo, kar obljubimo.« Prav slednje je po besedah Suhadolčeve ena od njihovih značilnosti, ki jo opaža večina njihovih naročnikov. »Z eno besedo gre za to, da ne 'nakladamo' oz. ne obljubljamo v prazno. Znani smo po tem, da tisto, za kar se dogovorimo, tudi dostavimo,« ponosno pove.

S tem v mislih tudi izbirajo svoje naročnike, kar se je izkazalo za dobro odločitev, saj nenehno rastejo. »Zlasti letos smo zelo zrasli, kaže na 65-odstotno rast glede na lansko leto, in zato smo se morali osredotočiti na tiste naročnike, ki so zares naš dober fit. Da torej kot svojo marketinško in prodajno platformo uporabljajo ali začnejo uporabljati HubSpot in da jim lahko pomagamo pri digitalizaciji in optimizaciji marketinških in prodajnih procesov ter pri inbound marketingu in prodaji,« pravi sogovornica.

»Partnerstvo s HubSpotom je bilo najboljša odločitev«

Partnerstvo s HubSpotom se je zanje izkazalo za več kot izvrstno odločitev. »Sama sem začela delati v podjetju za tržne raziskave in analitika me je vedno zanimala. Tudi zaradi merjenja učinkovitosti smo se odločili za partnerstvo s HubSpotom, ki je vodilna platforma za rast podjetij in jo uporabljajo oddelki marketinga, prodaje in podpore v več kot 68.000 podjetjih v več kot stotih državah. Takrat so povabili nekaj agencij iz Slovenije in vem, da so se nekateri spraševali, ali bo to v Sloveniji 'delovalo', ugotavljali, da je drago ... Res je, da kot HubSpotov partner plačuješ enako, kot plačuje naročnik, in ta naročnina ni poceni, zlasti za nas kot mikropodjetje. To, da smo se že leta 2015 odločili za partnerstvo, je bila moja najboljša odločitev vseh časov. Med drugim je to partnerstvo res zelo vplivalo na to, koliko smo se naučili, saj smo dnevno povezani z njimi. Postali smo njihov platinasti partner, kar nam daje še več dostopa do njihovih marketinških in prodajnih orodij ter znanja in podpore in zdaj nam oni že prinašajo posel,« pravi Suhadolčeva.

Poleg HubSpota, ki je resnično pomemben del njihovega dela, imajo še dve pomembni mednarodni partnerstvi – z Vidyardom, ki je video prodajna oz. video selling platforma, in Driftom, ki je v osnovi pogovorna oz. conversational platforma.

Naročniki so predvsem iz tujine oz. usmerjeni vanjo

V tem času so več kot uspešno gradili bazo svojih naročnikov, za katere pravi, da so »res krasni«.  »Kot rečeno, je bil moj prvi naročnik Gral Marketing, potem pa sem od ust do ust dobivala vedno nove. Precej je pri pridobivanju naročnikov pomagalo tudi moje pro bono delo. Včlanjena sem v številna slovenska in mednarodna strokovna združenja in ogromno svojega časa sem posvetila prostovoljnemu delu. Trenutno sem na primer v programskem svetu in pomagam pri izbiri govorcev za IABC-jevo konferenco, ki bo naslednje leto v živo v New Yorku. Pogosto sem tudi mentorica, predavala sem po vsem svetu in tudi predavanja pomagajo, da te novi naročniki spoznajo. Hkrati ti dajo neko referenco in ko potencialni naročnik vidi, da sem sodelovala in predavala v Londonu, Københavnu, Talinu, Vilni, New Orleansu, Bruslju, Sarajevu, na Dunaju, v Bahrajnu in drugje, to gotovo da neko priznanje, da vemo, kaj delamo,« se nasmehne.

Doda, da se pitchev oz. natečajev ne udeležujejo, saj se ji zdi to, da delajo nekaj brezplačno, preživeto in hkrati zelo nekorektno do obstoječih naročnikov. Vsekakor ne gre za partnerski odnos, ki si ga želijo.

Sodelujejo predvsem s tujimi naročniki ali slovenskimi, ki so usmerjeni v tujino. »Čeprav je trenutno pravzaprav eden od naših največjih naročnikov Audi Slovenija, ta ni ne eno ne drugo. Z njimi delamo mednarodno, ker smo vpeti v njihov ekosistem, ampak za slovenski trg. Naši naročniki so sicer primarno s področja B2B, nekaj pa je tudi takšnih, ki niso – med njimi na primer že omenjeni Audi, pa recimo Knauf v različnih evropskih državah in slovenski Lumar,« pove.

audi2

Trenutno je njihov največji naročnik Audi Slovenija. Zanje delajo inbound marketing, v okviru katerega je nastala tudi spletna revija Audi Lab.

Vedoželjnost in zanesljivost

Pomembno se ji zdi, da naročniki cenijo iste vrednote, na katere stavijo tudi v Actuadu. Ena od ključnih je za Jasno Suhadolc vedoželjnost. »Zame kot za vodjo agencije je res pomembno, da smo vsi člani ekipe takšni, da se res radi učimo. Ta learner's mindset je zame bistven, ker se mi zdi, da uteleša to, kar Actuado predstavlja. Zlasti v digitalnem marketingu je sledenje trendom res pomembno in pri nas zelo skrbimo za to. Veliko izobraževanj nam je na voljo preko HubSpota, vsak petek pa organiziramo tudi interna izobraževanja. Vesela pa sem, da moja ekipa ni takšna samo, kar zadeva delo, ampak so tudi na splošno inteligentni in zanimivi ljudje,« pravi.

Ve, da mora za to, da se zaposleni nenehno izobražujejo, poskrbeti tudi sama in na tem področju ji je vzor Rudi Tavčar, nekdanji direktor Gral Marketinga. »Ko sem še delala na Gralu, smo imeli tam izjemno veliko knjižnico, kjer sem se z veseljem 'pasla'. Nabor strokovnih knjig so nenehno dopolnjevali in Rudi Tavčar je vedno rekel: če kdo želi kakšno knjigo, jo lahko dobi. To sem nadaljevala tudi na svoji samostojni poti in vsake toliko časa naredimo skupno naročilo na Amazonu. To se mi zdi res zelo majhna naložba, za katero veliko dobiš,« meni.  

knjige

Med vrednotami, v katere verjamejo, izpostavi še zanesljivost. »Zame je največji kompliment, ko naročnik pohvali našo agencijo in člane moje ekipe. Priznam, da sem velik 'control freak' oz. človek, ki ima rad vse pod nadzorom. Sčasoma sem ugotovila, da če imam dobro ekipo, ki ji lahko zaupam, vendarle lahko sprostim to svojo željo po nadzoru. Vem, da se nanje lahko zanesem in vesela sem, da so proaktivni. Smo takšni, da si ne želimo samo izpeljati tistega, kar si naročnik želi, ampak imamo tudi veliko podvprašanj, želimo tudi kaj izboljšati ... Čeprav smo včasih morda nekoliko 'tečni', se mi zdi, da naši naročniki to cenijo,« pravi.

Nenehen razvoj

Kljub evoluciji, ki je že za njimi, se še vedno razvijajo in spreminjajo. »Če smo bili še leta nazaj v odnosih z javnostmi, pa potem v marketingu, zdaj ponujamo storitve na področju marketinga, prodaje in podpore strank. Za naročnike načrtujemo, implementiramo, svetujemo, izobražujemo ... Pri nas gre predvsem za implementacijo HubSpota kot osnovnega CRM-ja in platforme za marketinško avtomatizacijo, čemur potem dodajamo nabor drugih platform, ki jih določen naročnik potrebuje,« pravi.

Trenutno so tudi v procesu prenove spletnega mesta, za katerega želijo, da bo resnično odražalo to, kar so. »Ko rečeš Actuado, večina potencialnih naročnikov verjetno ne pomisli na CRM-implementatorja oz. to ne bo prva stvar, na katero bodo pomislili. Sicer za naročnike delamo tudi vsebino, ampak samo tega pa že dolgo ne več. Ustvarjanje vsebin za družbena omrežja, pisanje člankov in e-knjig prevzamemo samo, če je to del vhodnega oz. inbound marketinga in je to podprto s tehnologijo. Ta del nam je res zelo pomemben zaradi merjenja. Ne želimo samo ustvarjati lepih člankov, oglasov in objav na družbenih omrežjih, ampak želimo rezultate. Zanima nas, kaj te objave prinesejo,« pravi.

V prihodnjem letu bodo tudi okrepili ekipo. Poleg osnovne (core) ekipe sedmih sodelavcev imajo še približno deset zunanjih sodelavcev, s katerimi redno sodelujejo in za katere vedo, da bodo svoje delo dobro opravili in zanje lahko jamčijo tudi pri naročnikih. »Sama nikoli nisem hotela prehitro rasti, saj sem pri nekaterih drugih agencijah videla, kaj to pomeni za kakovost. Sem bolj konzervativne narave, ampak letos je bilo resnično tako dobro leto, da bomo lahko naredili ta skok in razširili ekipo,« pravi. Pri tem bodo iskali predvsem tehnično-svetovalni kader, zlasti CRM-specialiste oz. CRM-implementatorje, torej ljudi, ki znajo voditi projekte v digitalnem marketingu in prodaji, pa tudi prodajne specialiste, saj se v zadnjih letih vse več ukvarjajo tudi z inbound prodajo.

»Želim si predvsem zdravo rast«

V zadnjih letih poslujejo odlično, (večjih) težav niso imeli niti s »koronskim« letom 2020. Pri delu s tujimi naročniki so se navadili na sestanke preko Zooma in že pred epidemijo so na ta način komunicirali tudi s slovenskimi naročniki. »Sprva se jim je to mogoče zdelo malo nenavadno, ampak so tudi oni hitro ugotovili, da je to zelo učinkovito. Tako da sam preskok na delo od doma v času lockdownov za nas ni bil problematičen. Zadovoljni smo, da nismo izgubili nobenega naročnika, malo je epidemija vplivala le zato, ker se je med marcem in junijem 2020 vse dogajalo nekoliko bolj počasi. Konec leta se je to poznalo s petnajstimi odstotki prometa manj, se je pa zato zgodil bum v digitalizaciji in letos, sploh z uvedbo HubSpotovega CRM-ja, smo vse to več kot uspešno nadoknadili,« je zadovoljna Jasna Suhadolc. Njen cilj za prihodnja leta je zdrava rast. »Ne želim si samo rasti prihodkov, ampak predvsem, da bi delali še bolj zanimive in še boljše stvari,« sklene.

actuado ekipa

Del ekipe Actuada (vsi na dan intervjuja niso bili prisotni zaradi hibridnega načina dela), ki se bo v prihodnjem letu še povečala. »Pri nas sicer res veliko delamo, znamo pa se tudi zelo zabavati,« pravijo.

 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2022, #487-488. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji