annie l
Aktualno

Annie Leibovitz bo rezidenčna umetnica podjetja IKEA

Kultna fotografinja Annie Liebovitz bo skozi svoj fotografski objektiv pokazala, kako so danes videti naši domovi. Sodelovanje s fotografinjo poteka v okviru raziskave o življenju doma Life at Home, ki jo podjetje IKEA na svetovni ravni izvede vsako leto.

Annie Leibovitz, ki je po mnenju mnogih najbolj znana fotografinja današnjega časa, bo kmalu začela pripravljati serijo fotografij, ki bodo prikazovale življenje navadnih ljudi v njihovih domovih. Sodelovanje poteka v okviru raziskave o življenju doma in je del letnega poročila Life at Home 2022 podjetja IKEA, ki je bilo izvedeno v 37 državah, vključno s Slovenijo.

Med raziskavo je bilo anketiranih več kot 37.000 ljudi, rezultati pa razkrivajo, kaj ljudem po svetu pomeni dom. Ugotovitve bodo služile kot navdih slavni fotografinji, da s svojim objektivom dokumentira življenje ljudi doma – takšno, kot je.

Kaj vse kaže raziskava?

Poročilo Life at Home podjetja IKEA je največje poročilo te vrste na svetu. Med drugim razkriva, da so tri največje skrbi pri več kot polovici državljanov Slovenije gospodarsko stanje v državi, vpliv podnebnih sprememb in družinske finance. Poleg tega smo izvedeli še naslednje:

  • 55 odstotkov vprašanih v Sloveniji meni, da njihov dom odraža njihovo osebnost.
  • Med elementi, ki pripomorejo k temu, da je dom odraz njihove osebnosti, dobra polovica izpostavlja prostor za lastne potrebe in interese. 39 odstotkov jih izpostavlja stvari, ki so jih naredili sami, za 35 odstotkov ljudi pa so to stvari, ki so jih kupili sami, in ljudje, s katerimi živijo.
  • Slovence v njihovem domu najbolj moti, da imajo preveč stvari, ki nimajo svojega mesta. Poleg tega je vir nezadovoljstva tudi pomanjkanje zunanjega prostora in to, da ne znajo sami izvesti prenove ali popravila doma. Čeprav 84 odstotkov vprašanih pravi, da je doma potrebno čutiti zadovoljstvo, ga čuti le 54 odstotkov.
  • V preteklem letu so se štirje od desetih pretvarjali, da že imajo načrte, ker so v resnici želeli ostati doma.
  • Samo devetim odstotkom slovenskih državljanov je mar, kaj si drugi mislijo o tem, kako živijo doma – ostalim je za tovrstna mnenja vseeno. 
  • Rezultati na svetovni ravni kažejo tudi, da rastline, še posebno pa hišni ljubljenčki, postajajo vse bolj pomembni člani gospodinjstev (13 odstotkov vprašanih je odgovorilo, da so že govorili s svojimi rastlinami).
  • In še za konec, na splošno imajo štirje od desetih ljudi glede doma boljše občutke kot lansko leto ob tem času.

raziskava ikea

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji