B-report 2021: »Moč kreativnosti je resnično izjemna«
Nadaljujemo s predstavitvijo akcij B-reporta. Tokrat predstavljamo drugo- in tretjeuvrščeno akcijo na hrvaški lestvici.
Številne nagrade za penino v temi
O projektu »Untouched by Light«, ki je na drugem mestu regijske lestvice in na tretjem mestu hrvaške lestvice (ker ga je zasnovala hrvaška agencija, ga prištevamo med hrvaška dela; lani je tako pristalo na drugem mestu hrvaške lestvice), smo že veliko poročali, zato naj le na kratko ponovimo, za kaj gre. Kot trdijo njegovi snovalci, je Untouched by Light prvo peneče vino na svetu, ki je izdelano, prodano in okušeno v popolni temi. To, da se najboljše stvari dogajajo prav v temi, je bilo tudi izhodišče za celoten projekt. Na pobudo agencije Bruketa&Žinić&Grey, ki je prišla do tega spoznanja, so se tako v Radgonskih goricah odločili, da povsem preidejo na »temno stran«, in sicer tako, da začnejo proizvajati novo peneče vino, ki je narejeno iz grozdja chardonnay, pobranega ponoči, in v popolni temi starano v kleteh. Prodaja se v steklenicah, ki so odporne na (sončno) svetlobo, in se ga tudi uživa v temi, če je to le možno. Ta izvirna in inovativna ideja je navdušila člane žirij na mednarodnih tekmovanjih Kanski levi, kjer je dobila bronasto nagrado, ADC, kjer je prejela dve zlati nagradi, Cresti (prejemnik srebrne nagrade) in London International Awards (prav tako ovenčana s srebrom), na festivalu The One Show pa je prišla v ožji izbor.
Andreja Novak iz oddelka za marketing v Radgonskih goricah, pravi, da so projekt v popolni temi pripravljali skoraj šest let. Penino so lansirali sredi pandemije, ko se niso mogli udeležiti vinskih sejmov ali obiskati kupcev v tujini, kar bi bil sicer glavni način promocije. Prisiljeni so bili v drugačen pristop, ki zanje ni značilen, zato je doseženi uspeh in zadovoljstvo ob njem toliko večje. »Penina navdušuje po vsem svetu in prejema izvrstne ocene tako za kreativnost v oglaševanju kot za samo vsebino. To se prenaša tudi na realnost prodaje, saj nam 'Untouched by Light' odpira nove poti in privablja nove potrošnike. To je ne nazadnje tudi ultimativni cilj takšnega projekta, zato smo zares strašansko ponosni in zelo zadovoljni,« pravi.
Davor Bruketa, kreativni direktor v agenciji Bruketa&Žnić&Grey, pa dodaja, da je šlo za sodelovanje z naročnikom, ki presega običajen odnos med blagovno znamko in agencijo. »Nismo delali le na komunikaciji, ampak smo ustvarili povsem nov izdelek. Tako smo pokazali širšo uporabo agencijske kreativne 'mišice'. Ekipa Radgonskih goric je vložila veliko truda in časa, da je penina ugledala 'luč dneva'. Nagrade, ki jih prejema tako na vinskih kot komunikacijskih tekmovanjih, posledično tudi visoko pozicioniranje v B-reportu in pozitiven vpliv, ki ga ima ta izdelek na splošno prepoznavnost Radgonskih goric na svetovni vinski karti, so dokaz, da smo opravili dobro delo,« je zadovoljen.
Potovanje brez virusa, ki ga omogočajo le knjige
Na tretjem mestu regijske lestvice je akcija »100 % brezcovidno potovanje«, ki je na mednarodni ravni osvojila zlato nagrado Epice ter srebrni in bronasti evropski Effie, odnesla pa je tudi zlato nagrado na regijskem tekmovanju SoMoBorac. S takšnim izkupičkom se je uvrstil tudi na drugo mesto hrvaške lestvice.
In kako so si projekt zamislili in ga tudi izvedli njegovi snovalci, Studio Sonda? V Poreču, hrvaškem turističnem mestu, prebivalci naporno delajo celotno poletje, zato se po koncu sezone običajno nagradijo s potovanjem. Ker je bilo v letu 2020 to praktično nemogoče zaradi strogih ukrepov proti širjenju covida-19, so jim ponudili alternativo – 100-odstotno brezcovidno potovanje, in sicer s pomočjo knjig. Lokalno knjižnico v Poreču, ki je želela povečati število članov in se predstaviti kot odprta institucija, ki prisluhne potrebam občanov, so spremenili v potovalno agencijo, njeno spletno stran pa v sistem za rezervacijo potovalnih destinacij. Za obveščanje ljudi so uporabili dejanske plakate potovalnih agencij, ki jih te niso imele priložnosti izkoristiti v letu 2020, a so z grafičnimi elementi, značilnimi za potovanja, povezani z naslovi knjig. Občane so tako vabili, naj odpotujejo na primer v Grčijo (Homerjevi Iliada in Odiseja), Pariz (Trebuh Pariza francoskega pisatelja Émila Zolaja), Istanbul (Istanbul turškega pisatelja Orhana Pamuka) in celo v središče planeta (s knjigo Potovanje v sredino Zemlje francoskega pisatelja Julesa Verna) ter drugo. Glede na to, da se na potovanje ne morete podati brez vozovnice, so jim podeliti tudi te, in sicer v obliki knjižnih kazalk. Na vseh uporabljenih promocijskih gradivih so odtisnili QR-kode, ki so vodile neposredno na spletno stran knjižnice, ki je bila torej zasnovana kot sistem rezervacij. Obiskovalci so tako v iskalnik lahko vnesli knjigo/destinacijo, si ogledali njeno razpoložljivost, si rezervirali ali izposodili knjigo, nato pa so s potovanja v knjižnico svojim prijateljem lahko poslali e-razglednico. Vsem novim in obstoječim članom so ob prvi izposoji knjige podarili »brezplačno potovanje«, knjigo z želeno destinacijo iz nabora knjig knjižnice za odpis.
Irides Zović, vodja Mestne knjižnice Poreč, pri tej akciji izpostavi dejstvo, da je moč kreativnosti resnično izjemna: »S skoraj neobstoječim oglaševalskim proračunom smo bili na Idei X imenovani za oglaševalca leta in za seboj pustili celo globalna podjetja z znatnimi oglaševalskimi proračuni, med katerimi so banke, telekomunikacijska podjetja in trgovci.
Jelena Fiškuš in Sean Poropat, kreativna direktorja iz Studia Sonda, pa izpostavljata predvsem pozitiven vidik akcije: »Med ustvarjanjem akcije smo se zabavali v času, ko v resnici nikomur ni bilo do zabave – v času lockdowna. Pomagala nam je pristopiti k vsemu s svetlejše plati. Knjižnica je pomagala nam, mi smo pomagali knjižnici, še pomembneje pa je, da smo vsi skupaj pomagali občanom in jim omogočili potovanje v času, ko je bilo to za vse nemogoče. Hkrati je zahvaljujoč seriji aktivacij knjižnica na koncu dosegla rekordno število novih članov in rekordno število izposoje knjig.«