bla
Aktualno

B-report 2021: V Sloveniji najuspešnejše »Logopedske pravljice«, v regiji pa »Dogvertising«

»Logopedske pravljice«, ki so jih v okviru projekta »Lahkonočnice« za A1 Slovenija zasnovali v agenciji SHIFT Slovenija, so na prvem mestu slovenske lestvice največkrat nagrajenih akcij v letu 2021.

Pestro dogajanje na slovenski lestvici

Slovenska lestvica največkrat nagrajenih akcij po B-reportu je precej pestra, saj si tako drugo kot tudi tretje mesto delijo po tri akcije. Na prvem mestu so torej prepričljivo »Logopedske pravljice«, medtem ko so na drugem mestu akcija »Dobrodošli doma«, delo Future DDB za Lesnino, »M soseska«, projekt, ki ga za Mercator snujejo Herman & partnerji, in akcija »To ni Planica«, ki so jo za Ljubljanske mlekarne ustvarili v agenciji Internavti. Tretje mesto pa si delijo projekt »Elan Voyager«, delo Gigodesigna za Elan, plakatna akcija »Narezano po vašem okusu«, ki so jo pri Hermanu & partnerjih ustvarili za Mercator, in akcija »Poskrbite za svojo prenovo, poskrbite zase«, ki je nastala v sodelovanju med agencijo Luna \TBWA in blagovno znamko Donat Atlantic Grupe.

Z »oglaševanjem po pasje« uspešno nagovorili lastnike psov

Na prvem mestu regijske in hrvaške lestvice je projekt »Pasje oglaševanje« (»Dogvertising«), ki ga je slovenska ekipa blagovne znamke Pedigree Dentastix podjetja Mars zasnovala v sodelovanju s hrvaško medijsko agencijo MediaCom Zagreb in hrvaškim ponudnikom digitalnega zunanjega oglaševanja Go2Digital. Kot so pojasnili v podjetju Mars, sta digitalna inovacija in kreativna uporaba formata omogočili ciljno oglaševanje, usmerjeno na lastnike psov. Razviti algoritem namreč v realnem času prepozna psa in ta podatek izkoristi kot znak za predvajanje oglasih na zunanjih zaslonih za oglaševanje. Algoritem je prepoznal tudi posebne značilnosti psa, s tem pa omogočil prikaz ustreznega izdelka. To pa pomeni večjo relevantnost oglasa za sprehajalce svojih ljubljenčkov in posledično tudi boljše prodajne rezultate, trdijo v Marsu. Projekt se med drugim ponaša z bronastim kanskim levom, srebrnim evropskim Effiejem, zlato in srebrno nagrado na tekmovanju IAB Europe MIXX ter veliko in tremi zlatimi nagradami na globalnem festivalu medijev (Festival of Media Global).

Številne nagrade za penino v temi

O projektu »Untouched by Light«, ki je na drugem mestu regijske lestvice in na tretjem mestu hrvaške lestvice (ker ga je zasnovala hrvaška agencija Bruketa&Žnić&Grey, pa čeprav za slovenskega naročnika Radgonske gorice, ga prištevamo med hrvaška dela; lani je pristalo na drugem mestu hrvaške lestvice), smo že veliko poročali. Kot trdijo njegovi snovalci, je Untouched by Light prvo peneče vino na svetu, ki je izdelano, prodano in okušeno v popolni temi. Ta izvirna in inovativna ideja je navdušila člane žirij na mednarodnih tekmovanjih Kanski levi, kjer je dobila bronasto nagrado, ADC, kjer je prejela dve zlati nagradi, Cresti (prejemnik srebrne nagrade) in London International Awards (prav tako ovenčana s srebrom), na festivalu The One Show pa je prišla v ožji izbor.

Potovanje brez virusa, ki ga omogočajo le knjige

O projektu »Untouched by Light«, ki je na drugem mestu regijske lestvice in na tretjem mestu hrvaške lestvice (ker ga je zasnovala hrvaška agencija Bruketa&Žnić&Grey, pa čeprav za slovenskega naročnika Radgonske gorice, ga prištevamo med hrvaška dela; lani je pristalo na drugem mestu hrvaške lestvice), smo že veliko poročali. Kot trdijo njegovi snovalci, je Untouched by Light prvo peneče vino na svetu, ki je izdelano, prodano in okušeno v popolni temi. Ta izvirna in inovativna ideja je navdušila člane žirij na mednarodnih tekmovanjih Cresta (dobilo je srebrno nagrado), London International Awards (prav tako ovenčano s srebrom) in ADC (bronasta nagrada), na festivalih Cannes Lions in The One Show pa je prišlo v ožji izbor.

Ta hrvaško-slovenski projekt si sicer deli drugo mesto z akcijo »100 % brezcovidno potovanje«, ki je na mednarodni ravni osvojila zlato nagrado Epice ter srebrni in bronasti evropski Effie, odnesla pa je tudi zlato nagrado na regijskem tekmovanju SoMoBorac. S takšnim izkupičkom se je projekt, ki so ga za Mestno knjižnico Poreč ustvarili v Studiu Sonda, uvrstil tudi na drugo mesto hrvaške lestvice.

Kako smo prišli do rezultatov B-reporta 2021?

Leta 2015, ko smo v uredništvu Marketing magazina prvič pripravili B-report, pri čemer smo se zgledovali predvsem po takratnem Gunn Reportu (leta 2018 je ta prešel v roke družbe Ascential, ki ima v svoji lasti tudi spletni analitični portal WARC, in od leta 2019 namesto Gunn Reporta izdajajo poročilo WARC Rankings). Za svoje poslanstvo smo si takrat zastavili spodbujati prijavo del agencij in naročnikov, ki delujejo v jadranski regiji, na raznolika oglaševalska tekmovanja in festivale doma, še v večji meri pa v tujini. Zavedamo se sicer, da priprava projektov za festivale zahteva veliko različnih virov, predvsem kadrovskih in finančnih, a smo prepričana, da ustvarjalci, ki delujejo v oglaševalski panogi, potrebujejo primerjavo, benchmark, na mednarodni ravni, saj to spodbuja njihovo kreativno moč, s tem pa tudi učinkovitost in doseganje zastavljenih poslovnih ciljev naročnikov.

Pri sestavljanju lestvic smo tudi tokrat upoštevali osvojene nagrade nanajpomembnejših svetovnih, evropskih, regijskih in nacionalnih oglaševalskih festivalih ter tekmovanjih v oglaševalski kreativnosti, za kar smo pri MM-u razvili lastno metodologijo ocenjevanja. Pri posamezni državi (Sloveniji, Hrvaški in Srbiji, medtem ko za Bosno in Hercegovino, Makedonijo in Črno goro nismo uspeli pridobiti dovolj relevantnih podatkov, saj se tamkajšnje agencije v zelo skromni meri udeležujejo tekmovanj) smo poleg mednarodnih upoštevali tudi najpomembnejše lokalne oziroma državne festivale in tekmovanja, medtem ko smo pri regijski razvrstitvi vključili rezultate regijskih, evropskih in svetovnih festivalov. Pri tem kot »regijsko tekmovanje/festival« pojmujemo tisto, na katerem sodelujejo vsaj tri države iz regije. Pri točkovanju posameznih nagrad smo upoštevali pomen festivalov. Nagradam na svetovnih festivalih smo pripisali največ točk; sledijo evropski, nato regijski in zatem še nacionalni.

Seznam vključenih festivalov in tekmovanj vsako leto znova pregledamo in ocenimo njihov namen na vseh ravneh. To pomeni, da če je določena agencija prejela nagrado na tekmovanju, ki doslej še ni bilo vključeno na seznam, ga prav tako upoštevamo, seveda pod pogojem, da gre za tekmovanje, ki nagrajuje (oglaševalsko) kreativnost in kreativno uporabo medijev. V B-report za leto 2021 smo tako dodali še evropsko tekmovanje v digitalnem oglaševanju IAB Europe Mixx, odločili pa smo se tudi, da dodamo tudi nagrade festivala medijev (Festival of Media Global). Čeprav je to tekmovanje v prvi vrsti namenjeno medijskim agencijam, pa ugotavljamo, da se meje med kreativnimi in medijskimi agencijami pogosto brišejo, poleg tega pa je med prijavitelji vse več medijskih agencij, predvsem v kategorijah, ki se nanašajo na inovativno uporabo podatkov. Takšen primer je zagotovo zmagovalni regijski projekt »Dogvertising«, ki sloni na umetni inteligenci, a je bil inovativen tudi po kreativni plati.

O zmagovalnih akcijah po B-reportu bomo podrobneje poročali v naslednji številki MM-a, ki izide 28. februarja 2022.

Nekaj ključnih poudarkov iz poročila B-report 2021

Največkrat nagrajene oglaševalske agencije v Sloveniji

1. SHIFT

2. Herman & partnerji

2. Luna TBWA

3. Futura DDB

Največkrat nagrajeni oglaševalci v Sloveniji

1. Atlantic Grupa

2. Mercator

3. A1 Slovenija

Največkrat nagrajene oglaševalske akcije v Sloveniji

1. Logopedske pravljice (Lahkonočnice), agencija: SHIFT, oglaševalec: A1 Slovenija

2. Dobrodošli doma, agencija: Futura DDB, oglaševalec: Lesnina

2. M soseska, agencija: Herman & partnerji, oglaševalec: Mercator

2. To ni Planica, agencija: Internavti, oglaševalec: Ljubljanske mlekarne

3. Elan Voyager, agencija: Gigodesign, oglaševalec: Elan

3. Narezano po vašem okusu, agencija: Herman & partnerji, oglaševalec: Mercator

3. Poskrbite za svojo prebavo, poskrbite zase, agencija: Luna \TBWA, oglaševalec: Atlantic Grupa

Največkrat nagrajene oglaševalske agencije v regiji

1. MediaCom Zagreb, Hrvaška

2. Bruketa&Žinić&Grey, Hrvaška

3. Studio Sonda, Hrvaška

Največkrat nagrajeni oglaševalci v regiji

1. Pedigree, Hrvaška

2. Radgonske gorice, Slovenija

3. Mestna knjižnica Poreč, Hrvaška

Največkrat nagrajene oglaševalske akcije v regiji

1. Dogvertising, agencija: MediaCom Zagreb, oglaševalec: Pedigree, država: Hrvaška

2. Untouched by Light, agencija: Bruketa&Žinić&Grey, oglaševalec: Radgonske gorice, država: Hrvaška

3. 100 % brezcovidno potovanje, agencija: Studio Sonda, oglaševalec: Mestna knjižnica Poreč, država: Hrvaška

Več informacij o posamezni agenciji, oglaševalcu in oglaševalski akciji ter metodologiji lahko najdete na spletni strani www.b-report.eu, kjer so navedeni rezultati tudi za Hrvaško in Srbijo.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji