biteme
Aktualno

BiteMe, boljša alternativa v industriji hrane in prigrizkov

V start-upu BiteMe Nutrition razvijajo vejo naravne prehrane za aktivne ljudi, pri čemer so njihovi izdelki 100-odstotno naravni in rastlinski.

Poleg tega spodbujajo bolj zdrave navade potrošnikov, prispevajo k razvoju dela certificiranih proizvajalcev ekoloških izdelkov in so skladni z odgovornim ravnanjem do ohranjanja narave.

Jedro njihovih izdelkov predstavljajo presne energijske ploščice in bio veganski piškoti brez glutena, dodatkov in dodanega sladkorja. Njihova prehojena pot se vzpenja in kljub temu, da na tržišču obstajajo le dobra tri leta, se že lahko pohvalijo z velikimi uspehi doma in v tujini, visokimi naložbami in dobrimi poslovnimi odločitvami. Mladi in agilni start-up ne želi spati na lovorikah, njihov cilj je postati prvi popolnoma naravni koncept na področju aktivne prehrane v Evropi in razširiti portfelj izdelkov. Ploščice in piškoti so le začetek linije, ki jo vizualizirajo, za prihodnost so namreč že začrtali, da bodo začeli ponujati še različne naravne pripravke za napitke, gele in podobno. Vse to iz prave hrane in sestavin, ki jih lahko vidimo na vrtu ali v naravi.

Čemu pripisati hiter in velik uspeh?

Soustanovitelj in finančni direktor Martin Kandus za SaMMozavestno razloži, da imajo trije ustanovitveni člani, Edo Mujkić, Petra Mihalić in Luka Mujkić, dolgoletne izkušnje z vodilnimi podjetji in blagovnimi znamkami na področju športne in funkcionalne hrane, sam pa je že več let vpet v strateške finance in naložbene postopke. Prav ta uvid in znanje sta start-upu BiteMe prinesla prvo finančno injekcijo, ko je Kandus kot direktor finančne strategije v družinskem podjetju Medex ugotovil velika ujemanja v načrtih in vrednotah obeh blagovnih znamk. Medex je tako pristopil k start-upu kot strateški partner, sam pa se je ekipi BiteMe pridružil še v operativni vlogi. Skupna naložba Medexa je presegla 300.000 evrov, pomagajo pa jim tudi pri tehnični plati razvoja, nadzoru kakovosti in prodaji, saj predstavlja ekskluzivnega distributerja za Slovenijo.

V zadnjem desetletju se je segment funkcionalne prehrane in prigrizkov precej razširil, a Kandus razloži, da ob globljem vpogledu hitro dojamemo, da je kategorično »polomljen«. Zakaj? Ker so izdelki, ki naj bi ljudi podpirali pri aktivnem življenjskem slogu, pogosto nezdravi ali pa so zaradi številnih aditivov, sladil, konzervansov in stabilizatorjev dolgoročno škodljivi za zdravje. Tako je ekipa zaznala potrebo in z njo tržno nišo za naravne, avtentične izdelke, ki zadovoljujejo potrebe sodobnega kupca. »S ključnimi iztočnicami smo oblikovali koncept manjkajočega prehranskega segmenta, ki zajema popolnoma naravne izdelke, a so vseeno dovolj privlačni, okusni in funkcionalni, da so primerni za vsakodnevno uživanje aktivnih ljudi. Prvi prototipi proizvodov ročno izdelanih pralin so bili razviti jeseni 2018 in tako je prišlo do prvih zametkov prodaje,« se spominja Martin Kandus.

Kmalu zatem so dobili ogromno različnih poslovnih priložnosti, od možnosti začetka sodelovanja z enim od največjih distributerjev v Sloveniji in na Hrvaškem, ki pa jim je dal objektivno nemogoče pogoje, do okrilja vodilnega nogometnega kluba v Evropi, rednega člana Lige prvakov, ki jim je ponudil sodelovanje pri razvoju naravnih energijskih izdelkov pod njihovo blagovno znamko. O pomenu osredotočenosti na cilj v povojih poslovne poti pravi takole: »V zgodnjih fazah rasti je nujno ohranjati dosleden koncept, da te ne zanese. Velik del priložnosti, ki so navzven sijale, bi nam popačile identiteto. Ob tako mamljivih ponudbah moraš znati reči ne, postaviti svoj interes v ospredje, četudi to povzroči začasno bolečino. Za ovinkom je skoraj vedno boljša priložnost, le zagona se ne sme izgubiti. Niti v tako agilnem ustroju, kot je start-up, ni preskakovanja stopnic, lahko sicer pospešiš, a stopiti moraš prav na vse.«

mk

»Veliko ljudi samoiniciativno naveže stik z nami zaradi navdušenja nad izdelki, med uporabniki pa imamo tudi tri udeležence olimpijskih iger v Tokiu, ki naše izdelke uživajo poleg svoje sponzorske ponudbe,« pravi Martin Kandus.

Še tako kakovosten izdelek potrebuje opazno vidno sporočilo

Če je prvi korak do uspeha tovrstne linije to, da izdelki zadovoljujejo še neuslišane potrebe kupcev, je nadaljnji korak, ki vodi do kupcev, sama prezentacija blagovne znamke. BiteMe Nutrition je veliko pozornosti namenil vidnim sporočilom, od celostne podobe podjetja in embalaže do imen izdelkov. Blagovna znamka je na prvi pogled barvita in razigrana, imena so prikupna (cocoa jazz, lemon crush, nougat rush ...), njihova zunanja podoba izkazuje točno tisto, kar se skriva znotraj embalaže – naravnost, svežina, energija. »Nazivi in grafična podoba so prva stična točka s kupcem, zato jim posvečamo veliko pozornosti. Dostikrat so rezultat internih delavnic, poleg tega pa na področju znamčenja sodelujemo tudi z različnimi hrvaškimi agencijami,« finančni direktor odgovori na vprašanje o grafični podobi. Dodaja, da je prednost start-upa tudi v hitri implementaciji sprememb: »Spoznavamo in redno dobivamo povratne informacije s tržišča in slednje želimo čim prej integrirati v naslednjem koraku pri trženjskih in komunikacijskih pristopih do kupcev.«

Blagovno znamko najraje predstavljajo preko digitalnih kanalov, od družbenih omrežij in spletne strani do ambasadorjev in vplivnežev. »Veliko ljudi z nami samoiniciativno stopi v stik zaradi navdušenja nad izdelki, med uporabniki pa imamo tudi tri udeležence olimpijskih iger v Tokiu, ki naše izdelke uživajo poleg svoje sponzorske ponudbe, in zato se ustvarja pristna kampanja od ust do ust,« pravi. Kot pomemben komunikacijski kanal redno uporabljajo dogodke ali druge priložnosti, na katerih lahko ljudem v živo predstavijo izdelek, saj so opazili, da so ljudje ob degustacijah navdušeni in mnogo jih pozneje postane rednih kupcev. »Ne izključujemo niti možnosti, da bi v prihodnosti v Sloveniji skočili tudi na kakšen bolj tradicionalen medij, kot so oglasni panoji ali svetlobne vitrine,« dodaja Kandus.

Slovenija in Hrvaška kot domači poligon

BiteMe je v svoji biti zastavljen kot izdelek za ožjo nišo, a mednarodnih razsežnosti, tako kot je to navada pri start-upih. »Celoten potek širitve je zelo taktično zastavljen,« začne o mednarodnih vodah pripovedovati soustanovitelj. »Slovenija in Hrvaška predstavljata domači poligon in operativno centralo. Kljub bližini imata državi svoje specifike, ki nujno ne veljajo za drugo, in tako pridobivamo širši vzorec tipov kampanj in tržnih pristopov, ki delujejo v enem ali drugem okolju.« Hitro doda, da so že od začetka vedeli, da bodo zaradi nišnega izdelka hitro izčrpali doseg lokalnih tržišč in da se bodo takoj po vzpostavitvi blagovne znamke na domačem terenu usmerili tudi navzven. »Za zdaj poleg Slovenije in Hrvaške prodajamo tudi v Nemčiji, Veliki Britaniji, na Poljskem, Grčiji, celo Hong Kongu, prav tako pa se pogovarjamo še s številnimi novimi partnerji. Sistematično se osredotočamo na področja Avstrije, Nemčije, Švice, Belgije, Nizozemske in Luksemburga. Uspešno odpiranje poslovanja na teh področjih bo verjetno sprožilec za naslednji investicijski krog, ki ga bomo spet namenili razširjanju prodajne prisotnosti na nove trge. Pričakujemo, da se bo prodajno-investicijski cikel vrtel, dokler ne bomo nekje na velikosti srednje velikega podjetja,« naznani načrte za prihodnost.

Pred kratkim je prišlo še do naložbe v višini 300.000 evrov s strani hrvaškega sklada Feelsgood Capital, ki poleg kriterija tržne vrednosti naložbe oziroma ustvarjene vrednosti za družbenike upošteva tudi vpliv operacije na okoljske, družbene ali zdravstvene problematike, skupno točko s start-upom pa so našli v prizadevanju o spremembi prehranjevalnih vzorcev na globalni ravni. »Brez nasičenih maščob, procesiranih sladkorjev, sladil in soli predstavljamo boljšo alternativo v industriji hrane in prigrizkov. Feelsgood je primarno institucionalni investitor, saj je financiran s strani Evropskega investicijskega sklada, EIF, in pričakujemo, da bomo skupaj podkrepili verodostojnost BiteMe kot inovativnega koncepta prehrane.«

Nenehno lovljenje ravnotežja

Martin Kandus ob vseh doseženih lovorikah vendarle poudarja, da je delo v start-upu nenehno lovljenje ravnotežja in to v drugačni obliki kot v večjih podjetjih. »Start-up ni le podjetništvo, je podjetništvo na steroidih, ki se pojavijo s prvo zunanjo naložbo – redki so start-upi, ki so se sposobni financirati preko lastnih sredstev –, konča se samozadostnost in tempo po lastni presoji, pripneš si raketni pogon, ki pa pride s pritiskom rezultatov.« Prirojena bipolarnost in časovni pritisk sta po njegovem mnenju dva od ključnih elementov za (ne)uspeh. Porajajo se vprašanja, kot so, do kdaj vztrajati z osnovnim videnjem podjetja in izdelka, kdaj in kako močno pivotirati ter kakšen slog vodenja izbrati. »V preteklosti smo občasno predolgo vztrajali pod začetnimi predpostavkami in bili naivni glede potenciala določenih poslovnih partnerjev. Smo se pa naučili, da niso dovolj ne plan A, B in C, ampak tja nekam do polovice abecede (smeh).«

Tu pa so še hitro spreminjajoči trendi in koncepti prehrane, sestavin in tehnologij na področju prehransko-tehnološkega, foodtech segmenta. Pandemija je povzdignila zavedanje ljudi o pomembnosti ohranjanja zdravja, prehranskih in življenjskih navad. »Kot družba smo ugotovili, da je kakovost življenja vezana na naše telesno in duševno zdravje, zato smo postali bolj selektivni do stvari, ki jih vnašamo vase, in hkrati dovzetni za spremembe, kar je zgolj odprlo vrata novim nišam – od veganskih alternativ, živil brez glutena, popolnoma naravnim izdelkom. Smo v edinstveni poziciji, saj zapolnjujemo nišo, ki zadovolji vse zgornje kriterije, hkrati pa v izdelkih zadržujemo izjemne hranilne vrednosti, z drugimi besedami potrebo po mikro- in makronutrientih,« razloži dogajanje v dejavnosti.  

BiteMe Nutrition pa že snuje načrte za prihodnost. Poleg močne prisotnosti v segmentu prigrizkov razvijajo novo linijo proteinskih piškotov, sčasoma pa želijo dodajati pripravke za napitke, od elektrolitov do drugih regeneracijskih pijač. »Pričakujem, da bomo čez nekaj let imeli 20 do 30 izdelkov,« napove Kandus.

Kot še dodaja, je njihov cilj postati prvi popolnoma naravni koncept na področju aktivne prehrane in prva evropska blagovna znamka, ki bi popularizirala povratek k osnovam prehrane z uporabo prave hrane in sestavin, ki jih lahko vidimo na vrtu ali v naravi, v prehransko uravnoteženih proizvodih.

biteme7

Pri BiteMe Nutrition so veliko pozornosti namenili vidnim sporočilom, od celostne podobe podjetja in embalaže do imen izdelkov.

Članek je bil objavljen v spomladanski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu. 

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji