Bo Kitajska ostala gonilna sila Applove rasti?
Na Kitajskem se je prodaja Applovih izdelkov v devetih letih povečala za neverjetnih 128 odstotkov, zato je ameriški tehnološki velikan zaradi sveže prepovedi v hudih skrbeh.
Kaja Kovič
Odnosi med ameriškim Applom in Kitajsko so bili vedno zelo pestri, k njihovi teži pa je dodatno prispevala nedavna kitajska prepoved rabe iPhonov za vladne uradnike ter napoved širitve prepovedi na državne agencije in podjetja. Novica je hitro vplivala na padec delnic, tehnološkega velikana pa dodatno postavila v negotov položaj glede prihodnjega poslovanja. Kitajska je namreč za Applovo rast pomembna spodbuda – v devetih letih se je prodaja Applovih izdelkov tam povečala za izjemnih 128 odstotkov.
Apple je na kitajski trg vstopil leta 2010, rast uporabe in prodaje pametnih telefonov pa se tam stalno povečuje in pomembno prispeva k svetovni prodaji. Med letoma 2020 in 2022 je prodaja zaradi pandemije in z njo povezanih logističnih težav upadla, a zdaj ponovno raste. V zadnjem letu beležijo skoraj 70-odstotno povečanje prodaje. Ta vzpon kaže na odpornost in prilagodljivost podjetja pri krmarjenju po nenehno spreminjajočem se kitajskem trgu.
Ali veste, kaj pomeni 9:41?
Ali veste, zakaj je na vseh promocijskih materialih za Applove izdelke ura kaže 9:41? Kot poroča Reader's Digest, zgodba sega v leto 2007, ko je Applov ustanovitelj Steve Jobs javnosti predstavil prvi iPhone. Svoj osrednji govor, ki ga je začel ob 9. uri, je zasnoval tako, da je trajal okoli 40 minut. Ob vajah predstavitve je njegov govor vedno trajal 42 minut, na uradni javni predstavitvi pa mu je vse uspelo povedati v 41 minutah, torej 9:41. Po govoru je odkril novi telefon in takrat je na njem zasijal čas 9:41. Steve Jobs je bil tako zadovoljen, da je govor končal minuto prej kot predvideno in tako je ta čas obveljal za še en legendaren znak blagovne znamke.