0
Aktualno

Brez besed: Grozljivi oglasi iz preteklosti, 2. del

V sklopu člankov Brez besed dokazujemo, da preteklost oglaševalske industrije ni le romantična, glamurozna ali prefinjena, temveč tudi grozljiva in bizarna. Ste se pripravljeni smejati na račun otrok?

V prvem delu članka smo se nostalgično ozrli v preteklost in izbrali nekaj bizarnih oglasov, ki bi jih danes označili za izrazito seksistične. Tokrat smo poiskali deset oglasov, v katerih glavno vlogo prevzemajo otroci. Pripravite se na naval smeha, tisti bolj občutljivi pa na precejšnjo zgroženost.

PRVI DEL ČLANKA NAJDETE TU
TRETJI DEL ČLANKA NAJDETE TU

 

 Prekmalu

Stari dobri časi – ko so bili otroci v pleničkah v resnici že pravi moški. Namesto da bi pili mleko, so že kot malčki uživali gazirane pijače s kofeinom. Vsaj tako nakazujeta oglasa za še danes priljubljeni pijači 7UP in Coca-Colo. »Koliko zgodaj je prezgodaj,« se sprašujejo v oglasu za kokakolo. Danes bi vsakdo s kančkom znanja o prehrani in zdravju oba oglasa takoj prijavil inšpekciji.

j

n

Otroško gladka koža

Zdi se, da Gillettov oglas iz preteklosti namiguje, da bi tudi dojenčki uživali v igri z britvico in peno za britje. Prav tako nakazuje, da bi morali tudi najmlajši čim prej začeti podlegati družbenim pritiskom lepote in stila. Ali so malčku morali v roki narisati pravo britvico, s katero naj bi si obril obrazne dlake, ki sploh ne obstajajo? Pri vsem tem je vsaj dojenček videti nadvse srečen.

n

Mamica in jaz

Ojoj. Motnje hranjenja pri ženskah se pogosto začnejo že v mladosti, včasih nanje vplivajo tudi nevarni družinski zgledi. Oglas, ki prikazuje mati in hči v enakih oblačilih, ko nasmejani razpravljata o tem, kako ohraniti (nezdravo) ozek pas, namiguje na katastrofo. »Vzgoja pa taka!« Sodobni nutricionisti otrokom odsvetujejo tovrstne proteinske praške, matere pa svojim najstniškim in ranljivim hčerkam še manj.

b

Otroška mehkoba

Sploh ne vemo, kje bi začeli pri tem oglasu. Je to otrok, kajne? Zakaj naj bi si prizadevali izgledati kot ta punčka? Zakaj je nad oglasom napis, da je nedolžnost bolj »seksi«, kot predvidevamo? Slogan se sliši izjemno pedofilsko. Punčka je sicer videti zelo ljubka, toda napisi, ki vsebujejo romantične besede, ljubezen in privlačnost, ob njej zvenijo neverjetno noro.

n

Ko dojenček prosi mamo, naj si prižge cigareto

Kaj je sporočilo Marlborovega oglasa? Ali to pomeni, da dojenčki uživajo v kajenju? Imajo dojenčki raje mame, ki kadijo? Jim je všeč vonj ali jim je všeč mamica, ko je bolj sproščena z nikotinom v pljučih? Odgovora nam ni treba vedeti, saj dandanes ne spodbujamo mater, da bi kadile v bližini svojih dojenčkov, in nam je vseeno, kakšno bizarno sporočilo so iz Marlbora želeli poslati javnosti.

jj

Zdaj jeste ponija

Oglas za namaz iz konjske masti je v vseh pogledih smešen. Izraz na punčkinem obrazu nima veliko skupnega z izrazom, ki ga imamo običajno med zajtrkom, ključno sporočilo, naj ljudje jedo ponije, nas pri tem ravno ne pomirja, prav zabavno pomenljiv pa je priimek družine, ki proizvaja konjsko mast – Dickman.

9

Pištola ni za male deklice

Še ena nenavadna izbira marketinške akcije in glavnega slogana. Očitno je orožarsko podjetje menilo, da je v oglasu za pištolo pomembno poudariti, kako nevarno je njihovo orožje, in opisati, koliko škode lahko naredi npr. punčkam. In tako so v oglas postavili malo deklico v postelji, ki rokuje s pišotlo, ob sebi pa ima lutko (ki pooseblja ne-življenje ... smrt?). Atmosfera v oglasu je ... Brez komentarja.

n

Poln fižola

To bi bil lahko popolnoma običajen oglas za fižol v konzervi, a žal so si za glavnega protagonista izbrali fantka, katerega pogled nas spominja na zloben nasmeh samega hudiča. Kaj naj bi to povedalo o fižolu? Je zelo pikanten? Zakaj naj bi ga torej užival fantek, ki ne šteje niti 10 let? Obregniti se moramo tudi ob pisave na konzervi, ki nas spominja na grozljivke prejšnjega stoletja, ne spreglejmo niti fantkovih nohtov, ki so videti, kot da je ravnokar rokoval s krvjo. Zelo neprijetno.

m

Morilski sirup za otroke

Pomirjujoča slika matere in njenih otrok, ki oglašujejo sirup za pomiritev bolečin ob izraščanju otroških zobkov, ne deluje zlovešče, v tem oglasu je zlovešč izdelek, ki ga oglašujejo. Pomirjujoči sirup gospe Winslow je vseboval izdatne količine morfija, pomešanega z alkoholom. Sirup otrok, ki so jim izraščali zobki, ni le pomiril, temveč jih je veliko celo ubil! Marsikaterega otroka je namreč premočno uspaval, mnogi pa se tudi nikoli več niso zbudili, zaradi česar si je prislužil vzdevek »ubijalec otrok«.

mm

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji