oglas
Aktualno

Brez besed: Najbolj grozni oglasi iz preteklosti, 1. del

Ko se ozremo v preteklost oglaševalske industrije, nas pogosto preplavijo romantični občutki, kako kreativni so bili včasih oglasi. A v tem članku bo nostalgija bolj povezana z navalom smeha ali (rahlo) zgroženostjo. Ste pripravljeni?

Vsi se radi spominjamo 50- in 60-ih let prejšnjega stoletja kot veličastnih desetletij, obdobja blišča in glamurja, h kateremu težimo danes. Preden nas preplavi nostalgičen občutek, se opomnimo, da smo od takrat že zelo napredovali, zlasti ko gre za oglaševanje. Spodaj si oglejte nekaj prav bizarnih oglasov, ki bi jih danes označili za izrazito seksistične.

DRUGI DEL ČLANKA NAJDETE TU
TRETJI DEL ČLANKA NAJDETE TU

Zažgano pivo

Oglas za pivo Schlitz temelji na stari predpostavki iz 50-ih let prejšnjega stoletja, da moški hodijo v službo in služijo denar, ženske pa ostanejo doma v kuhinji, čistijo hišo in pripravljajo večerjo za svojega ljubljenega moža. V oglasu za pivo vidimo stisko gospodinje, ki se ji je po nesreči zažgala večerja; mož jo potolaži tako, da jo prijazno opomni, da vsaj piva ni zažgala.

1

Ženska ne more odpreti embalaže

Končno! Neko živilo ima ​​tako enostavno embalažo za odpiranje, da ga lahko odpre »celo ženska«. Poleg tega, da v oglasu prav občutimo poniževalen odnos do žensk, je bizarno dejstvo tudi to, da se to živilo uporablja v kuhinji in da so ženske v tistem obdobju preživele večino svojega časa ravno v kuhinji. Malce sicer dvomimo, da niso znale odpreti npr. steklenice kisa.

3

Kravate

Poleg tega, da so kravate iz oglasa vse prej kot elegantne, je tudi kreativna zasnova oglasa grozljiva. Moški v obleki in kravati leži v postelji v precej arognatni pozi, ženska pa se mu priklanja kot služabnica in mu ponuja pladenj s hrano.

5

Človek in stroj

Oglas za kuhinjski mešalni stroj Kenwood Chef primerja inovativno napravo z žensko, saj je njegov slogan »The Chef naredi vse, razen kuhanja. Za to so ženske!«

89

Nasvet za dober zakon

Oglas za kuhinjsko posodo namiguje, da ni odgovornost ženske le to, da naredi vse, kar je povezano s kuhinjo, ampak da je od tega odvisen tudi uspeh zakonske zveze. Kot da to ni dovolj čudno, par v oglasu iz neznanega razloga stoji v pekaču.

55

Je ženska lahko lepa in pametna hkrati?

V preteklosti je obstajalo veliko grozljivih stereotipov o ženskah in eden od njih je, da ne morejo biti hkrati lepe in pametne. Oglas za Palmolive (ki je bil sicer ustvarjen v dvajsetih letih prejšnjega stoletja) ne spodbuja le miselnosti, da se obe odliki medsebojno izključujeta, ampak se tudi odloča, katera je pomembnejša.

uj

Ženske voznice

V Volkswagnovem oglasu piše »Ženske so tako mehke in nežne, ampak se zaletavajo v stvari. In če se bo vaša žena zaletela z novim Volkswagnom, ne bo veliko škode!« Moški očitno ženskam ne bi smeli zaupati avtomobilov, saj so zanje pretežka naloga.

hj

Vonj med nogami

Oglas za intimno milo Lysol prikazuje moža, ki zapusti ženo in otroka zaradi domnevno neprijetnega vonja med njenimi nogami. »Preprečite družinsko tragedijo,« pozivajo pri tej blagovni znamki.

j

Ko je moški videti mlajši

Si predstavljate nočno moro, v kateri je vaš mož videti mlajši od vas? Ta pojav je tako strašljiv, da so v oglasu uporabili kar prizor iz grozljivke, ki nas spominja na delo Hitchocka. Ob stresu in pritisku, pod katerima so bile ženske v tistih letih, pravzaprav ni presenetljivo, če bi se vse dejansko starale hitreje kot vsi »super sproščeni« moški.

x

Peresa zanjo

Ženske so pred pol stoletja očitno potrebovale drugačna nalivna peresa kot moški. Parker je prav zato izdelal manjša peresa in tako so tudi ženske prišle do možnosti pisanja. Ob tem so v podjetju ustvarili precej seksističen oglas, za katerega nismo prepričani, ali poudarja velikost pisala ali česa drugega.

m

Ženska na daljinca?

Oglas za televizijo, ki se jo upravlja z daljinskim upravljalnikom, je tako neposredno seksističen, da je zagotovo eden od naših favoritov za najbolj grozljiv oglas preteklega stoletja. »Več kot 20 tisoč mož misli, da so njihove žene tečne. Uporabite daljinec, medtem ko ona kuha za vas.« Brez komentarja.

jj

Vroč zrak

Ali je včasih veljal rek, da gre ljubezen skozi ... skozi poškodovana dihala? Ustvarjalci oglasa za cigarete Tipalet zagotovo menijo tako. »Pihnite ji v obraz in sledila vam bo kamor koli.«

dd

Sušilnik za lase in plešasta ženska

Oglas za sušilnik las Flip'n'Style sicer ni staromoden ali stereotipen, je pa preprosto čudaški. »Predstavljamo vam sušilnik za lase Flip'n'Style. Tudi če ga ne potrebujete, ga je zabavno imeti.« Ne razumemo šale, v kateri si plešasta ženska suši lase. Zakaj bi v oglasu izpostavili prav to lastnost sušilnika?

2

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji