Bright, inovativna kreativna produkcijska hiša, ki pooseblja način življenja
V središču Ljubljane deluje kreativni studio in produkcijska hiša Bright, kjer mlada ekipa ustvarja dela, ki se lahko merijo na svetovni ravni.
Kaja Kovič
Nad vhodom v njihove prostore na Dunajski cesti je napis, ki spominja na harlemski napovednik pred kinodvoranami iz 70-ih let prejšnjega stoletja, pred katerim se ustavljajo mimoidoči in ga fotografirajo ali pa se za trenutek zamislijo in prepustijo refleksiji.
V kreativnem in premišljenem pristopu, ki se odraža v prostoru podjetja Bright, so potencial prepoznala večja domača in tudi tuja podjetja, kot so Google, Pitch, VW, Clue, A1, Flaviar, Outfit7, Celtra, Povio, Resoré in še veliko drugih. Večkrat nagrajeni so bili na filmskih festivalih in premierno predstavljeni na platformi Nowness, enem od največjih svetovnih videokanalov, ki premierno prikazuje najboljša dela iz svetovne umetnosti, kulture, oblikovanja, mode in lepote, glasbe ter hrane in potovanj. Poleg ustvarjanja vizualnih vsebin dajejo velik poudarek projektom, ki jih delajo iz strasti. V sklopu podjetja Bright pa gradijo tudi lastno blagovno znamko, ki skozi njihovo ustvarjanje pozitivno vpliva na razvoj družbe. Matej Marinko, lastnik in izvršni producent Brighta, je za MM povedal, da navdih iščejo v umetnosti, arhitekturi, kulinariki in v povezovanju ter sodelovanju z različnimi kreativnimi talenti.
Ves čas na preži
Načini dela se s svetlobno hitrostjo spreminjajo, zato sta odzivnost in stalno prilagajanje potrebam naročnikov ključnega pomena. »V Brightu zagovarjamo interdisciplinaren in multifunkcionalen pristop. Pri tem imam v mislih to, da stalno prilagajamo procese in pristope, ki kar najbolje uresničijo potrebe naročnika. Veliko časa in energije vlagamo v pridobivanje novih znanj in izkušenj. Ves čas smo na preži tudi za novimi kadri, režiserji in direktorji fotografije iz celotne regije,« pove Marinko, ki priložnosti za novosti in izboljšave vidi na vsakem koraku. »Spreminjajo se video formati in način naracije. Pri distribuiranju vsebine je televizija še vedno zelo aktualen kanal, na drugi strani pa je ogromno novih kanalov komuniciranja znotraj družbenih omrežij, na katerih se sprecifika videov razlikuje, na primer YouTube ali pa Tik Tok, zato menimo, da je prilagojeno in učinkovito snovanje in pripovedovanje zgodb bistvenega pomena, čemur posvečamo veliko pozornosti.«
Pripravljeni vlagati v dober namen
V Brightu se produkcija oglasov v grobem deli na dva stebra. Prvi je produkcijski, kjer gre za ustvarjanje oglasov z višjim proračunom, prvotno namenjenih televizijskemu prikazovanju. Drugi pa je digitalni oddelek, kjer mlajši talenti ustvarjajo kakovostno vsebino za družbena omrežja (TikTok, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube) in so sposobni ustvarjati z nižjimi finančnimi vložki. Ta dva pola se združujeta in tu pride do prepletanja znanj, ko si obe ekipi, visoko profilirana in profesionalna ter mladi talenti, podelijo znanje. »Nismo le izvedbenik, ampak imamo tudi svoj kreativni oddelek, kjer snujemo vsebino od začetka do konca. Gre za ekipo Brighta v kombinaciji z različnimi kreativnimi ustvarjalci, kot so strokovnjaki za določen tip projekta in naročnika. Vedno vlagamo v kakovostne izdelke, ki imajo dober namen in pozitiven vpliv na končnega gledalca. Ogromno pa nam pomenijo tudi naša avtorska dela, kjer glavno vlogo igra strast do dela. Gre za dela, ki prinašajo motivacijo in navdih, preko njih pa lahko izražamo svoje kreativne ideje in poslanstva. Ekipa ima na ta način priložnost spoznati tudi segment produkcije, ki ima močno kulturno ozadje, na različnih delih sveta,« opiše modus operandi lastnik podjetja, ki je prepričan, da je ključno razumevanje naročnika/agencije, naročnikovih potreb in želja ter tipa projekta. »Naročnikom prinašamo dodano vrednost skozi razumevanje in optimizacijo produkcijskih procesov. Ključ do kakovostnih izdelkov je razumevanje ozadja vsakega naročnika, torej njegovega izdelka oziroma storitve, saj s tem naročnikom prinašamo rezultate, ki jih želijo in potrebujejo,« razloži.
Pomemben del predstavitve podjetja naročnikom in javnosti pa je tudi njegova podoba. »Ko se razvijamo, je pomembna tudi zunanja komunikacija blagovne znamke. Proces je bil dolgotrajen, razgiban in težaven, a hkrati zabaven. Veliko je bilo izzivov in strateškega razmišljanja, s čimer se bo Sam Cortez verjetno strinjal, saj sva prenovo podobe delala skoraj eno leto,« opiše Marinko projekt prenavljanja podobe podjetja.
Matej Marinko, lastnik in izvršni prodcent podjetja Bright.
Producent je glavni kuhar
»Ne gre le za poudarek na razumevanju naročnika, smo se naučili. V ozadju je naša kakovostna ekipa. Produkcija je v vlogi vodje gastronomske kuhinje, kjer skupaj z ekipo ustvari kakovostno jed (smeh). Producent je tisti, ki za določeno jed nabere sestavine in je odgovoren za končni rezultat. Če za projekt sestavi pravo ekipo, je to na koncu lahko okusna jed in je gost, v našem primeru naročnik, zadovoljen,« na hudomušen način primerja produkcijsko delo z delom v kuhinji.
Matej Marinko, ki prihaja iz skejterske subkulture, poudarja, da je za kakovosten rezultat pomemben tudi ekipni duh ter da si ekipa med seboj pomaga, se podpira in se posledično stalno uči drug od drugega. »Tu bi poudaril, da je naš produkt sestavljen iz dveh delov, ki sta ekvivalentna. En del je naša storitev, torej kakovostno vodenje in razumevanje projekta, in na drugi strani kakovosten izdelek; video ali fotografija.« Ekipa Brighta je med poslovnimi partnerji in širše prepoznavna po svoji dobri energiji in motiviranosti. »Vsi plujemo z isto ladjo in se borimo za skupen cilj. Klima v podjetju je ključnega pomena in je prav tako pomembna kot profesionalne kompetence posameznika. Zaradi kratkih rokov in zahtevnih časovnic sta kakovostna organizacija in motivirana ekipa ključni, saj se projekt lahko samo tako učinkovito izvaja.«
Kreativnost, profesionalnost, urejenost in strateško razmišljanje
Po Marinkovih besedah v Brightu stalno skrbijo za to, da jih naročniki priznavajo kot kreativne in učinkovite. Produktom neprestano dodajajo učinek, ki dviguje vrednost blagovnih znamk in podjetij. Skrbijo za inovativnost, spremljajo trende in jih ne nazadnje tudi ustvarjajo. »Podpiramo strateško razmišljanje in komunikacijo,« poudarja Marinko in dodaja: »Od ekipe pričakujem pozornost na nevidne podrobnosti, natančnost in ustrežljivost. To je zelo pomemben del našega dela. Skrbimo za hitro odzivnost in smo pripravljeni na najtežje izzive. V vsaki nalogi poskušamo najti nekaj pozitivnega. Hkrati si vzamemo čas za predpripravo tako, da smo v ključnih trenutkih samozavestni in točno vemo, kaj želimo.« Prav tako pa se zaveda pomena kakovostnih sodelavcev in izdelkov. »Ni nam vseeno, kako nas vidijo drugi, saj tudi s svojim videzom zagotavljamo kakovost svojega dela. Ekipno moramo skrbeti za fizično in psihično kondicijo ter zdrav duh v zdravem telesu. To izpostavljamo tako na delovnem mestu kot tudi na letnih team buildingih, ki so tematsko vedno usmerjeni v dodatno izobraževanje, razumevanje procesov in samega sebe.«
Novi prostori podjetja Bright, v katere so vložili veliko energije in pozornosti. Matej Marinko pravi, da so celotni ekipi želeli zagotoviti prostor, ki jih motivira in predvsem navdihuje vsak trenutek, ki ga preživijo na delovnem mestu.
Vizija je temelj za smer razvoja
Bright kot inovativna kreativna produkcijska hiša pooseblja način življenja in ustvarja izstopajoče digitalne kampanje, obogatene s kakovostnimi zgodbami tako lokalno kot tudi mednarodno. Marinko je prepričan, da je na področju industrije ustvarjanja vizualnih vsebin pomanjkanje izobraževalnih in povezovalnih dogodkov in druženj, zato se trudijo ustvarjati srečanja, ki povezujejo različne talente. »Zelo dobro je, da delamo dogodke, s katerimi smo začeli pred obdobjem covida-19. Na prvem predavanju Horizon smo gostili Heather Corcoran, direktorico oblikovanja in tehnologije na Kickstarterju. Govorila je predvsem o tem, kako lahko oblikovalci in umetniki uporabijo platformo Kickstarter, na kaj je treba paziti in kako začeti.« Dodaja tudi, da imajo s podobnimi dogodki namen nadaljevati tudi v prihodnje.
Podjetje, ki je nastalo kot posledica ustvarjanja domačih skejterskih videov v skupini prijateljev, se zaveda pomembnosti digitalizacije in razvoja novih orodij za produkcijo kot tudi za komuniciranje. »Zelo sem ponosen na razvoj naših podkastov, pri čemer bi izpostavil našo vodjo razvoja blagovne znamke Nino Šarčevič, ki je poskrbela in zelo spodbudno zastavila načrt za realizacijo naših podkastov. Hkrati pa je bila odlična priložnost, da je Dijana Rolc, s katero sodelujemo pri kreativnih rešitvah in tekstopisju, pokazala željo po tem, da bi soustvarjala podkaste. Prvi podkast, ki smo ga že objavili, je pogovor z Janom Vrhovnikom, režiserjem in direktorjem fotografije, ki deluje v Londonu. Podkasti so namenjeni izobraževanju, deljenju mnenj na področjih industrije, psihologije in navdihovanja. Poudarek je na vpogledu v ozadje ustvarjanja kreativnih in zanimivih ljudi.« V podjetju pa so se soočili tudi z izzivom razvijanja svoje spletne trgovine, ki je trenutno sicer še v začetni fazi. »Za zdaj je v trgovini na voljo le naš interni 'merch', seveda pa ima spletna trgovina tudi širšo vizijo oziroma namen. V trgovini želimo namreč ponuditi prostor mlajšim umetnikom, da se lahko predstavijo in prodajo svoje izdelke. Hkrati pa tudi skupaj soustvarjamo nove izdelke. Prvotni pomen je vsekakor ustvarjanje in povezovanje,« se zazre v prihodnost.
V Brightovem kreativnem in premišljenem pristopu so potencial prepoznala večja domača in tudi tuja podjetja, kot so Google, Pitch, VW, Clue, A1, Flaviar, Outfit7, Celtra, Povio, Resoré in še veliko drugih.
Trdo delo je nagrajeno
Matej pove, da so zadnjih deset let trdo delali, da je Bright danes pozicioniran, kot je. »Na tej zabavni poti je bilo veliko vzponov in tudi padcev, kjer smo se skozi različne situacije ogromno naučili.« Leta 2020 je Bright prejel naziv najboljše produkcijske hiše filmskih oglasov. Gre za pomemben mejnik, na katerega so zelo ponosni: »Do tega seveda ne bi prišli brez kakovostne ekipe, čisto vsakega posameznika, ki je dodal svoj delček pri ustvarjanju kakovostnih izdelkov in storitev. Vsekakor pa smo ponosni na prav vsak naš projekt, saj so za nas čisto vsi projekti enakovredni, ne glede na sredstva. Projekte izvajamo po načinu, kot da je vsak naš zadnji in da se nas bodo tudi po tem projektu vsi zapomnili,« razloži in izpostavi nekaj projektov. »Google Arts and Culture« je projekt, ki so ga delali skupaj s podjetjem Google, pri čemer je bil njihov trud nagrajen z najvišjim, diamantnim priznanjem Golden gate city award v Berlinu. Potem je tu oglas za mesnine »Kras – Jutro na Krasu«, s katerim so si pod kreativno taktirko Nejca Poharja in Sama Corteza drznili narediti kreativni preskok na narativni in estetski ravni, prepleten s poezijo Srečka Kosovela. Na 29. SOF-u je bil nagrajen za najboljši film. Marinko nas spomni tudi na Paradiso, kratek film z glasbeno podlago z oskarjem nagrajenega Nica Casala, ki je poetična zgodba, premierno predstavljena na prej omenjenem video kanalu Nowness. Prejel je tudi nagrado na filmskem festivalu v Firencah. »Pri zelo obsežnem projektu za luksuzno avstralsko znamko Resoré smo spoznali, kako poteka delo z nastopajočimi svetovnega ranga: obraz znamke je bila namreč Rosie Huntington-Whiteley,« razloži.
V aprilu so za inovativni start-up Pitch.com ustvarili predstavitveni film za eno od njihovih novih funkcij, t. i. »recordings«. O projektu smo poročali tudi v Marketing magazinu: »Proces projekta je bil časovno zelo zahteven, a ne glede na zahtevnost zelo kontroliran in zabaven. V primerjavi z oglaševalskimi projekti je bila vključenost naročnika veliko večja, posledično pa je bil tudi naš kreativen vložek bolj poglobljen. Zahvala za priložnost in zaupanje gre Tomažu Štolfi, ki nas je prepoznal kot kakovostnega produkcijskega partnerja.«
Za konec smo Marinka povprašali še o procesih priprav start-up projektov in trenutnih izzivih oziroma načrtih za prihodnost. »Delo z zagonskimi podjetji nam nikoli ni bilo tuje, saj smo že v preteklosti sodelovali pri ustvarjanju najbolj uspešnih kampanj na Kickstarterju. Proces in način dela se razlikujeta od oglaševalskega, kar nam prinaša odlično ravnotežje. Ravnokar imamo pred sabo zanimiv izziv, saj smo v procesu novega projekta za Clue App, berlinsko tehnološko podjetje, ki skrbi za zdravje žensk. Seveda pa se veselimo novih priložnosti in izzivov, ki jih prinaša prihodnost.«
Po Marinkovih besedah v Brightu stalno skrbijo za to, da jih naročniki priznavajo kot kreativne in učinkovite. Produktom neprestano dodajajo učinek, ki dviguje vrednost blagovnih znamk in podjetij. Skrbijo za inovativnost, spremljajo trende in jih ne nazadnje tudi ustvarjajo.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2022, #493-494. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.