velika britanija
Aktualno

Britanska vlada želi zamrzniti oglaševalsko industrijo

Britanska vlada je pripravila komunikacijsko akcijo, v kateri poziva blagovne znamke, naj delno zamrznejo oglaševanje in marketing ter ta denar raje preusmerijo v nižanje končnih cen za potrošnike.

Akcija, ki jo financirajo davkoplačevalci, naj bi spodbujala blagovne znamke, naj zmanjšajo stroške za oglaševanje in marketing ter poslednično znižajo končne cene svojih produktov in storitev. Pri tem jim vlada ponuja pozicijo za ime in logotip na kreativah njihove vsedržavne oglaševalske akcije.

S kampanjo proti kampanjam

Komunikacijska akcija bo skušala »okrepiti in usmeriti« prizadevanja blagovnih znamk, ki želijo omejiti naraščajoče stroške, in spodbuditi druga podjetja, da sledijo temu. Slogan, ki naj bi bil še vedno v pripravi, bo promoviral sporočilo o pomoči v težkih časih in znižanju cen za potrošnike. Cene v trgovinah v Veliki Britaniji so namreč dosegle najvišjo stopnjo inflacije od leta 2008, dvignile so se med 3 in 10 odstotki. BBC je ob tem še poročal, da vlada ne bo zagotovila nobenih dodatnih sredstev za pomoč blagovnim znamkam pri zniževanju cen.

Odzivi na vladne nasvete: »Idiotsko!«

V medijih so pobudo označili za »klofuto« za mala in srednja podjetja. To mnenje pa si deli tudi več podjetij, ki vidijo vladne nasvete za zmanjšanje marketinga in oglaševanja kot zelo škodljive za gospodarstvo Združenega kraljestva. Celotna marketinška srenja je prepričana, da vlada ne razume funkcije marketinga, očitno ga ne vidi kot vzvod rasti tako za podjetja kot za gospodarstvo. Generalni direktor ISBE (združenje blagovnih znamk v Veliki Britaniji) Phil Smith pravi, da to sporočilo predstavlja napačno razumevanje vloge marketinga v poslu. »Vlada ponovno poskuša demonizirati celotno industrijo, s čimer dokazuje svojo gluhost in nerazumevanje delovanja oglaševanja. Ne razumem, zakaj raje ne naredi trge učinkovitejše, izboljša konkurenco, nagradi inovacije in zniža cene,« pravi. S konkretnimi številkami so britansko vlado soočili iz Advertising Association: »Ne glede na to, da oglaševanje predstavlja le en del naložbe v marketing, vsak funt, namenjen oglaševanju, ustvari 6 funtov za podjetje.«

Več večjih oglaševalcev, kot so PepsiCo, Unilever in Coca-Cola, je že napovedalo, da bodo nadaljevali z vlaganjem v svoje blagovne znamke, saj se jim zdi pobuda nesmiselna. Cheryl Calverly, izvršna direktorica in nekdanja direktorica marketinga Eve Sleep, trdi, da preusmeritev denarja s trženja ne bo spodbudila gospodarstva. »Predlog naivnega preusmerjenja od izjemno pomembnega sektorja britanskega gospodarstva, to je kreativne in marketinške industrije, je naravnost idiotsko, celo zelo škodljivo,« pravi.

 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji