cannes metaverse
Aktualno

Cannes Lions: Ne bojte se metavesolja, raziščite ga!

Če so slovenska podjetja do metavesolja še precej zadržana, pa ga svetovne blagovne znamke že entuziastično odkrivajo. Prvih dobrih primerov iz prakse namreč ne manjka, kot lahko ugotavljamo na Kanskih levih.

Na plaži, ki jo je ob promenadi v Cannesu zakupila družba Meta, pogovorov o metavesolju seveda ne manjka. Na pogovoru, ki ga je vodila Marne Levine, glavna poslovna direktorica v Meti, smo lahko poslušali, kako so se v metavesolje že podale nekatere svetovne blagovne znamke, kot so MINI, L'Oreal in Budweiser. Njihovi prvi koraki sicer večinoma vključujejo kreativne rešitve na podlagi obogatene resničnosti (AR), ki pa so jo že začeli nadgrajevati na način, da se s potrošniki povezujejo tudi v novem virtualnem svetu. »Strategijo metavesolja morate začeti graditi zdaj,« je bilo njihovo sporočilo. Zmagovalci bodo tisti, ki se bodo prvi podali v še neraziskani svet in začeli izkoriščati njegove prednosti, ki jih ni malo.

Metavesolje kot razširitev marketinške strategije

Kot je povedal Sebastian Beuchel, globalni vodja za upravljanje blagovne znamke MINI, je bil MINI prva avtomobilska znamka, ki je sklenila partnerstvo z Meto, v metavesolju pa so poskrbeli za »povsem drugačno, izjemno zabavno izkušnjo vožnje«. Po njegovih besedah se jim vstop v metavesolje že obrestuje, zanje pa pomeni razširitev marketinške strategije, ki so jo na ta način popeljali na povsem novo raven. »Inovacije so gonilo prodaje,« je dodala Asmita Dubey, glavna direktorica za digitalne rešitve in marketing pri L'Orealu.

Govorci so se strinjali, da metavesolje nudi nove priložnosti za poglobljene izkušnje s potrošniki in ga opredelili kot »medij za vključujoče izkušnje«. To je na primeru Budweiserja prikazal tudi Richard Oppy, podpredsednik za globalne blagovne znamke v družbi AB InBev, ki je izpostavil, da je moč govoric od us do ust, ki nastanejo, ko se znamka loti aktivacije v metavesolju, neprecenljiva: »Na ta način lahko močno povečate svoj doseg in dosežete, da o vas govori na milijone ljudi.«

»Ne bojte se skočiti v neznano. Samo storite to. Preizkušajte, kaj deluje. Prepričajte vodstvo, da je smiselno biti del tega vznemirljivega sveta. Tudi svoje agencije spodbudite, naj testirajo nove stvari, saj bodo na ta način lahko pridobile veliko novega znanja, s tem pa krepile svojo konkurenčnost,« pa je pozval Sebastian Beuchel.

Trajnost in metavesolje z roko v roki

Na terasi festivalske palače v Cannesu, kjer so pogovori posvečeni prihodnosti oglaševalske industrije in prebojnim podjetjem, ki narekujejo njeno novo pot, se je o prednostih metavesolja razgovoril tudi Mark Curtis, vodja inovacij in mnenjskega voditeljstva v digitalni agenciji Accenture Song, ki jo sicer vodi slavni ameriški kreativec David Droga. Po njegovem mnenju bosta na prihodnost oglaševanja najbolj vplivala trajnost in metavesolje, na prvi pogled nepovezana pojma. »Rek 'ne škoduj drugim in delaj dobro', kar je temelj trajnostnega razvoja, bo odzvanjal tudi v metavesolju. Prepričan sem, da ga lahko izkoristimo v višje dobro. Metavesolje je briljantna in poglobljena izkušnja, ki nudi priložnost, da razvijete svojo empatijo do drugih in jim lažje pomagate,« meni. Kot primer je navedel lažje vživljanje v občutke slepih ali gluhih ljudi, ki ga bo metavesolje omogočilo še v večji meri kot virtualna ali obogatena resničnost. Veliko priložnost v metavesolju vidi tudi na področju izobraževanja in učenja kot tudi na področju spoznavanja drugih skupnosti. In ne nazadnje, prepričan je, da je močna povezava med trajnostjo in metavesoljem tudi v prihranku energije in drugih virov. »Metavesolje je izjemen prostor za sodelovanje pri reševanju problemov ljudi. Ne razmišljajte o njem kot o nečem bizarnem, kar nas čaka, temveč kot o priložnosti za trajnostno prihodnost. Izdelke, ki jih vidijo v metavesolju, ljudje dojemajo kot realne, kar pomeni, da se bo naša potreba, da kupujemo materialne stvari, zmanjšala in manjša potrošnja bo koristila našemu planetu,« je nanizal še nekaj prednosti metavesolja.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji