Cannes Lions: Projekt »Pobeg« osvojil že drugo veliko nagrado
Belgijski projekt »Pobeg: prva e-kolesarska ekipa za zapornike«, ki sta ga ustvarila Decathlon in BBDO Belgija, je osvojil dve veliki nagradi, tako v kategoriji kreativna strategija kot tudi v kategoriji odnosi z javnostmi.
Kaja Kovič
Decathlon in BBDO sta šestim anonimnim zapornikom v državnem zaporu Oudenaarde v Belgiji omogočila športen izhod iz zapora. Prejeli so kolo, povezan trenažer in drugo potrebno opremo iz Decathlona. Skozi celotno akcijo je ekipa dirkala s tisoči kolesarji v zunanjem svetu, javnost pa je zaporniški ekipi lahko sledila preko virtualne platforme Zwift. V zadnji dirki na Facebooku se je ekipa pomerila s sodniki, zaporniškimi pazniki, policisti in celo člani belgijskega ministrstva za pravosodje. Dirka je dosegla več milijonov ogledov. S projektom »Pobeg« so zapornikom torej omogočili stik z zunanjim svetom, hkrati pa okrepili blagovno znamko trgovca s športno opremo. Izkušnje šestih zapornikov so bile v celoti dokumentirane v podkastu Breakaway, pozorno pa so spremljali tudi njihov napredek v duševnem zdravju. S ciljem dokazati, da šport združuje ljudi iz različnih svetov, različnih izkušenj in okoliščin, je bil projekt namenjen ponovni »humanizaciji« zapornikov in jim pomagati pri njihovi ponovni integraciji v družbo. Po besedah predsednice žirije Judy John, globalne kreativne direktorice Edelmana, je bila akcija soglasno izbrana s strani žirije za odnose z javnostmi, ker predstavlja gibanje in ne zgolj trenutek.
Akcija je (do zdaj) poleg dveh velikih nagrad osvojila še 7 zlatih, 17 srebrnih in 23 bronastih levov.