CITY Show: Zgodbe, ki navdihujejo
Športna sponzorstva so za številna podjetja, zlasti v Sloveniji, kjer je šport del nacionalne identitete, eden od pomembnih načinov, kako graditi ugled podjetja in podpirati korporativne vrednote, v katere verjamejo.
Tina Guček
Športno sponzorstvo kot komunikacijsko orodje ponuja še marsikaj, med drugim obsežno medijsko pokrivanje, visoko vsesplošno prisotnost in sposobnost privlačiti široke množice.
Tudi za družbo BTC so športna sponzorstva zelo pomembna. Podpirajo številne športne organizacije in športnike, ki dosegajo uspehe na tekmovanjih na državni in mednarodni ravni. Izjemne posameznike spremljajo na njihovi športni poti – od najmlajših selekcij do vrhunskih športnikov, ki tekmujejo v samem svetovnem vrhu. Kot dolgoletni sponzor Olimpijskega komiteja Slovenije (OKS) so tudi ambasador olimpijskega gibanja.
Ponosni so, da so sodelovali tudi pri preboju ženske energije v smučarskih skokih in so kot podpornik FIS Svetovnega pokala v smučarskih skokih za ženske na Ljubnem ob Savinji lahko del ženske smučarsko skakalne pravljice, ki je letos naša dekleta ponesla vse do olimpijskih medalj. Prav tako so dolgoletni podpornik Smučarsko skakalnega kluba Ljubno BTC, na športni poti kot osebni sponzor spremljajo tudi Timija Zajca in izjemno jih veseli, da so prav naši skakalci na letošnjih olimpijskih igrah dosegali zgodovinske uspehe in Slovenijo predstavili svetu. »Lahko rečemo, da smo z dolgoletno podporo in neomajno voljo poleteli od Ljubnega do Pekinga. Šport združuje in nam daje polet tudi za naprej. Sponzorstvo vidimo kot sodelovanje v širšem pomenu in verjamemo v moč podpore. Vsi športni rezultati so zgrajeni na vztrajnosti in trdem delu, pot do uresničitev sanj pa je zagotovo lažja, če imaš nekoga, ki ti stoji ob strani, zato s podporo športnikov vračamo družbi in pomagamo soustvarjati zgodbe o uspehu. Poleg tega z aktivacijo sponzorstev naše sponzorirance uspešno vključujemo tudi v dogodke, aktivnosti in kampanje, ki se odvijajo v BTC Cityju,« pravi Sara Bogomolec, vodja sektorja za marketing v družbi BTC.
Športniki z drugačnega zornega kota
Kot podpornik tako športnikov kot tudi športnih zvez so v družbi BTC letošnje zimske olimpijske igre v Pekingu želeli spremljati nekoliko drugače. Predstavili so CITY Show, z dodatno aktivacijo pa so želeli olimpijske igre približati splošni javnosti in gledalcem športnike predstaviti z drugačnega, bolj osebnega zornega kota; izvedeli so lahko na primer, da Timi Zajc rad posluša skupino Atomic Harmonik, Štefan Hadalin pa vozi traktor.
CITY Show vodi komik Perica Jerković, ki svoje goste v treh epizodah predstavi z zanimivimi izzivi in nepričakovanimi vprašanji. Na vrhu Kristalne palače so na »vroči stol« posedli skakalca Timija Zajca, skakalko Uršo Bogataj in smučarja Štefana Hadalina, ki so gledalce nasmejali in presenetili s pogovorom in številnimi spretnostnimi izzivi.
Ideja, da bi ob olimpijskih igrah pripravili nekaj drugačnega, se jim je porodila že na začetku pisanja scenarija, ko so vedeli le, da pripravljajo kampanjo s temi športniki. Začeli so z vsebino, za katero so si želeli, da bi bila bogata in zabavna, hkrati pa bi vsebinsko izstopala od oglasov, kakršnih so gledalci med olimpijskimi igrami morda vajeni. »V času olimpijskih iger gre resnično za tekmo za pozornost. In potem se je porodila ideja: kaj pa če naredimo kar šov z neklasičnimi vprašanji? Uporabili smo poseben 'format', aplicirali nekaj, kar deluje na televiziji, in to prenesli v digitalno okolje, ki nam omogoča daljši ogled in več interakcije z gledalci, hkrati pa lahko z vsemi funkcionalnostmi digitalnih kanalov gledalcem ponudimo nekaj več,« pripovedujejo.
Nekaj drznega, drugačnega in neklasičnega
Za voditelja šova so želeli voditelja, ki je komični mojster, zna ustvariti pravo atmosfero, sprostiti športnike in nasmejati javnost: »Prva misel je bil Perica Jerković, ki sodeluje tudi v SitiTeatru BTC City. Seveda je bil takoj za in je scenarij potrdil z neomajnim da in besedami: 'Biti gostitelj v late night formatu je nekaj, kar si večina komikov želi vsaj poskusiti.' Goste smo izbrali skupaj z OKS, Timi Zajc pa je bil prva izbira, saj ga prav družba BTC na športni poti podpira že 5 let.«
Gledalcem so želeli predvsem ponuditi dobro vsebino – nekaj drznega in drugačnega od klasičnih olimpijskih oglasov: »Želeli smo več kot nekajsekundni oglas, kjer nimaš dosti manevrskega prostora. Odločili smo se za komični format, ker je humor nekaj, kar nas povezuje, pa tudi nekaj, kar nam trenutno manjka – manjka nam zabave, sproščenosti. Hkrati je BTC City tudi velikan v ponudbi zabave in prostočasnih aktivnosti v mestu, zdaj pa ima še svoj CITY Show, ki je postal tudi registrirana blagovna znamka.«
Združitev športa in zabave
Šov so zasnovali v sodelovanju z agencijo PM, poslovni mediji, kjer pravijo, da je šlo za zgleden način sodelovanja agencije z naročnikom. »Brif smo oblikovali skupaj že na samem začetku. Jasno nam je bilo, kaj so strateški cilji in kaj želimo ponuditi, zato je vse potekalo zelo skladno,« pravi Mitja Jereb, direktor naročnika v PM, poslovni mediji.
»Eden od naših glavnih ciljev je bil pospremiti naše vrhunske športnike na olimpijske igre, jim pokazati podporo, hkrati pa navdušiti javnost, da bo igre spremljala in navijala za športnike tako močno kot mi. Cilji so bili raznoliki – vsekakor ogledi videoposnetkov, dvig zavedanja o novem šovu oz. novi znamki, obisk spletne strani in povečanje baze naročnikov na e-novice, predvsem pa združitev športa in zabave, ki sta dva od glavnih stebrov raznolike ponudbe BTC City Ljubljana,« pravi Sara Bogomolec.
Olimpijsko vzdušje že septembra
Med snovanjem in izvedbo projekta jih je čakalo kar nekaj izzivov, kar pomeni, da so morali biti ves čas »v kondiciji«. Športniki so bili na voljo za snemanje le do konca septembra in na dan snemanja vsak zgolj uro in pol. Snemali so tik po poletju, vživeti pa so se morali v zimsko vzdušje, ki bo vladalo nekaj mesecev pozneje. To je bil zanje velik strateški izziv. Scenarij in celotno produkcijo je bilo potrebno zasnovati precej premišljeno, natančno in časovno zelo ažurno. Kot pravijo, je zlasti slednje pri produkciji največkrat najtežje zagotoviti. Prvi spoznavni klic s športniki so s Perico Jerkovićem izvedli kar preko WhatsAppa. Zaradi časovne stiske je bila to edina možnost – želeli so namreč, da se vidijo, spoznajo, začutijo.
Zakulisje snemanja epizode z Uršo Bogataj.
Kot pravi Dunja Kristan, scenaristka in kreativna producentka, je pri pripravah velika teža padla na kreativno produkcijo šova. »Opraviti je bilo potrebno raziskavo sogovorcev, saj smo želeli dejansko prikazati, kdo so v svoji biti. In nato najpomembneje: priprava kakovostnih vprašanj, ki zagotovijo dobro videovsebino. Želeli smo doseči tudi pravi videz šova. Sem sodi na primer določena miza, kot jo imajo globalno poznani šovi in jo je v Sloveniji zelo težko najti. Z naročnikom se še vedno nasmejimo, kako nam je uspelo najti in spraviti pravo 100-kilogramsko mizo v 20. nadstropje Kristalne palače. Ampak uspešno smo poskrbeli za vse do zadnjega detajla: ročno izbranih barvnih metuljčkov, ki jih nosi Perica,« pove.
Z vsem srcem v projektu
Na koncu jih je čakala distribucija kampanje, pri čemer so ujeli pravi trenutek in bili prisotni z vsebino, ko je bila vroča – takšen je bil na primer zlata medalja Urše Bogataj in Timija Zajca. »To je eden od projektov, ki ti zlezejo pod kožo. Na njem si sprva prisoten z možgani in z živci, ves čas pa tudi s srcem. Najlepše je, ko se ta entuziazem poplača že ob začetku kampanje – ko jo glavna junaka okronata kar z zlatim odličjem. Ko sem gledala Timija in Uršo na ekipni tekmi in potem na najvišji stopnički, mi je šlo kar na jok. Takrat veš, da si v projektu z vsem srcem,« opisuje občutke Dunja Kristan. Tudi Sašo Bertoncelj, strokovni sodelavec za področje sponzorstev in donatorstev, potrdi, da je aktivacija sponzorstev v družbi BTC z omenjenim formatom šova presegla pričakovanja: »Razmišljali smo, kako ves trud, ki ga vlagamo v razvoj športa in posameznih športnikov, v času olimpijskih iger približati javnosti. Ker so zgodbe vedno tiste, ki navdihujejo, se nam je zdelo prav, da pokažemo športnike v luči izven športnih prizorišč in jih s tem približamo našim obiskovalcem. Seveda smo imeli na drugi strani agencijo, ki je s projektom z nami dihala od začetka do konca in takšnih projektov se lahko le veselimo.«
Število ogledov je ob zmagi poskočilo
V družbi BTC so zadovoljni tudi z izjemnimi odzivi gledalcev. Janja Furjan iz BTC pravi, da so zanimanje za šov dvignila še prejeta zlata odličja glavnih junakov, Timija in Urše: »Ogledi njunih epizod so 'skočili v zrak'. Gledalci sodelujejo v nagradni igri, kjer lahko prejmejo avtogram, sprašujejo nas tudi že, kdo bodo naslednji gostje. Na Instagramu smo pripravili serijo GIF-ov, s katerimi lahko navijajo za 'junake', uporablja jih Perica, športniki, partnerji BTC City, kot je SitiTeater, odzvala pa se je tudi Urša z medaljo naravnost iz Pekinga – in povabila k ogledu šova.«
Dejstvo, da so se odločili, da bo projekt dolgoročen, tako ne preseneča. »To nam je bilo jasno, ko smo videli prve posnetke pogovorov s športniki. Dejansko je bilo vsebine na koncu preveč. Nad njo smo bili takoj navdušeni tako v agenciji kot tudi pri naročniku, prvi izbor pa je zelo pohvalil tudi Olimpijski komite Slovenije. Vsekakor je to projekt, ki je dobil posebno mesto,« še izvemo.
Zlati dotik projektu je prinesla zmaga kar dveh gostov: Urša Bogataj je že na začetku iger postala olimpijska prvakinja, skupaj s Timijem Zajcem, Niko Križnar in Petrom Prevcem pa je v ekipnih skokih pristala na najvišji stopnički in Slovenijo ponesla na zemljevid najboljših skakalcev na svetu.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, marec 2022, #489. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.