DAMN ali »presneto dobra agencija«
Tokrat med agencijami predstavljamo štajersko agencijo DAMN, kjer pravijo, da so manjša, hišna agencija, ki pa želi svojim naročnikom nuditi celoten nabor storitev.
Tina Guček
Agencijo so leta 2015 ustanovili štirje prijatelji in od tod tudi njeno ime. »DAMN so v bistvu začetnice naših imen, Dominik, Andrej, Marko in Nejc. Sprva smo skupaj delovali pod okriljem spletnega napovednika dogodkov Sprosti.se, v določenem trenutku pa smo se odločili za spremembo in ustanovili agencijo DAMN,« pravi Andrej Lončarič, eden od ustanoviteljev. Vedno več njihovih naročnikov iz spletnega napovednika dogodkov je namreč želelo, da bi poleg oglaševanja dogodkov na portalu poskrbeli tudi za izdelavo grafične podobe dogodka, pa tudi za videoposnetke dogodka, fotografiranje izdelkov in podobno.
»Naša 'vizija' ob ustanovitvi je bila precej drugačna od današnje. Na začetku smo bili predvsem osredotočeni na dogodke in vse, kar je povezano z njimi. Današnja vizija je že blizu cilja, da postanemo ena od vodilnih marketinških agencij v regiji. Zlasti pa smo ponosni, da našim naročnikom z delovanjem in znanjem nudimo marketinške storitve na ključ.«
Projekti, s katerimi so rasli
Od leta 2015 pa do danes so doživeli kar nekaj mejnikov, za katere pravijo, da so večinoma povezani z dobrimi projekti. Prva prelomnica je bilo sodelovanje pri projektu Kurentovanje 2016, kjer so sodelovali tako s produkcijo kot tudi z oglaševanjem. Kot zelo pomembno omenijo sodelovanje s podjetjem Next marketing, pod okriljem katerega med drugim delujeta Hitradio center in Rock radio, za katerega so leta 2018 praktično začeli vso videoprodukcijo za potrebe njihovih družbenih omrežij.
»Naslednja prelomnica je bila izvedba produkcije Čarobnega decembra v Mariboru. Čeprav sam projekt ni bil povsem v 'naših' delovnih smereh oziroma v agencijski smeri, nam je v tistem trenutku zagotovo dal širino, ki si je nismo znali niti predstavljati. Zadnja zares večja prelomnica pa se je zgodila na začetku letošnjega leta, ko so nam zaupali do zdaj največji projekt. Za Marifarmov produkt Abocca smo kampanjo izvedli tako v Sloveniji kot tudi na Hrvaškem, poleg tega pa smo za naročnika v Zagrebu izvedli tudi celostno grafično podobo oziroma preobleko njihove blagovne znamke v najstarejši zagrebški lekarni,« našteje Andrej Lončarič.
»Seveda je bilo v osmih letih tudi kar nekaj manj prijetnih trenutkov, pri katerih sprva niti nismo razumeli, zakaj je do njih prišlo. A ko pogledamo nazaj na celotno zadevo, verjamem, da smo se iz njih marsičesa naučili. Nedvomno drži rek, da se iz napak največ naučimo. To so največje in najboljše lekcije in opomniki za naprej. Verjamem, da smo se tudi mi. A se mi zdi, da do vseh teh napak v določenem trenutku 'mora' priti, saj se jim potem pri vsakem naslednjem projektu poskušamo izogniti,« še pove.
»Iz projekta v projekt napredujemo«
Danes želijo predvsem delovati kot manjša, hišna agencija tako za svoje obstoječe kot tudi bodoče partnerje. Zaradi nabora svojih storitev želijo naročnikom (med katerimi so predvsem manjša in srednja podjetja) biti tista opora, na katero se lahko obrnejo kadar koli, ko pomislijo na marketing.
Naročnikom želijo (po)nuditi celoten nabor storitev, ne samo specifičnega segmenta: »Danes je pomembno prav to poznavanje vseh področij, zato se nenehno izobražujemo ter iz projekta v projekt rastemo oz. napredujemo. In s tem želimo nadaljevati. Veliko si pomagamo tudi z zunanjimi sodelavci, ker menijo, da imajo več izkušenj in znanja, saj strankam vedno zagotavljamo le najboljše. Mislim, da je ravno to ena od naših največjih prednosti. Prepričan sem, da smo najbolj močni na področju videoprodukcije in grafičnega oblikovanja, v teh dveh segmentih pa imamo največ znanja in izkušenj,« pove sogovornik.
Med njihovimi naročniki so bile sprva stranke, ki so jih »pripeljali« iz projekta Sprosti.se. Sledili so manjši obrtniki in manjša podjetja s štajerskega območja. V zadnjem obdobju pa naročnike pridobivajo predvsem na podlagi priporočil, tako da v večini naročniki najdejo njih, kar je zanje pokazatelj, da delajo dobro.
Danes med svoje največje naročnike štejejo podjetja TBP, Puklavec Family Wines, Real Security, Tenzor, Sveča.si in Sadike Druzović. Med njimi je kar nekaj takšnih, ki so z njimi od samega začetka, na kar so še posebej ponosni. To so Javne službe Ptuj, Dominikanski samostan, Zavod Štuk in podjetje TOP Kuhinje.
»Iskra v očeh zaposlenih je potrebna, da lahko 'dajemo več'«
Ekipa agencije šteje šest članov, med katerimi vsak skrbi za svoj segment, ki ga upravlja in je zanj odgovoren. Pri drugih projektih pa sodelujejo z zunanjimi sodelavci in z različnimi partnerji.
Po besedah Andreja Lončariča je pri sodelavcih (poleg dobre energije, ki jo morajo začutiti na že na samem začetku) ključno to, da ostanejo odgovorni. »V sami agenciji smo izjemno fleksibilni glede urnika dela, različnih možnosti in ugodnosti, ki jih dobijo zaposleni. Od njih pa pričakujemo odgovornost. Najprej do sebe, potem pa do tega, da v danem trenutku od sebe dajo svoj maksimum, z dobrim delom in tako, da zadovoljimo naročnikove želje,« povejo.
Na področju kadrovanja so začeli opažati, da denar ni več edini pogoj, ki ga imajo (potencialni) zaposleni. »Med drugim si zaposleni želijo tudi odgovornost, da pustijo svoj 'odtis' pri naročnikovih projektih. In mislim, da je ta 'mešanica' vsega, tudi določenih fleksibilnih ugodnosti s strani agencije, pravšnja, da zaposleni hodijo na delo z zanosom in iskro v očeh. Ta je namreč potrebna, sploh v kreativnem delu, da lahko 'dajemo več',« je prepričan.
Širina in odgovornost
In kakšni so njihovi načrti za prihodnost? Pravijo, da so po nekaj letih delovanja vedno bolj jasni. »Koronska kriza je bila dobra izkušnja, iz katere smo se naučili, da je ravno širina storitev, ki jih ponujamo, lahko odločujoča pri tem, da obstanemo na trgu. Pri tem želimo vztrajati: pri širini in odgovornosti, odgovornosti do sebe, zaposlenih in naročnikov. Želimo si postati ena od vodilnih agencij na Štajerskem, predvsem pa dober in zanesljiv partner vsem našim obstoječim in bodočim naročnikom,« sklenejo.
Ključni projekti agencije DAMN
Za podjetje Puklavec Family Wines so skupaj z naročnikom zasnovali številne digitalne oglaševalske akcije, pri katerih so sodelovali tako pri digitalnem nastopu kot tudi s foto- in videoprodukcijo.
Za podjetje Ledinek Engineering so izdelali predstavitveni promocijski video. Delo je zajemalo celoten koncept in scenarij, samo snemanje pa je zaradi vseh procesov proizvodnje in logistike trajalo več mesecev.
Predstavitveni video za projekt Drava Bike za naročnika Zavod za turizem Maribor. Projekt Drava Bike predstavlja kolesarsko pot ob reki Dravi, pot pa poteka od Avstrije, čez Slovenijo do Hrvaške.
Za produkt Abocca naročnika Marifarm so izvedli digitalno oglaševalsko akcijo za Slovenijo in Hrvaško, zasnovali pa so tudi radijsko oglaševalsko akcijo za področje Hrvaške. Poleg digitalne kampanje za Abooco si v čast štejejo tudi izdelavo oziroma implementacijo izdelka v eno od najstarejših zagrebških lekarn, kjer so celotno lekarno opremili v Aboccinem slogu.
Zasnova in postavitev blagovne znamke Lahon. Vinogradništvo Krajnc iz Lahoncev na obronkih Jeruzalema je družinsko vinogradništvo, kjer so povsem spremenili celostno grafično podobo, od logotipa do vinskih etiket, v agenciji pa so za naročnika poskrbeli s celotno marketinško podporo.
Za Next marketing (Hitradio Center in Radio Rock) so v letih 2017 do 2022 poskrbeli za produkcijo za nastop na družbenih omrežjih (videospoti, skrite kamere, glasbene priredbe ...).
Zasnova in postavitev blagovne znamke Šmigoc elegance, izdelana za Modno krojaštvo Andrej Šmigoc. Za naročnika so izdelali celoten koncept, postavili spletno trgovino in poskrbeli za ves foto- in videomaterial. Prav te dni je z blagovno znamko združil moči tudi modni oblikovalec Milan Gačanovič Gacho.
Zasnova in vodenje oglaševalskih akcij za naročnika Sveča. Naročnik je prvi izdelovalec sveč, ki je na slovenskem tržišču predstavil bio svečo.
Videoprodukcija dogodka RISK (Real Security).
Prenova grafične podobe in izdelava prodajnih katalogov za naročnika Plana S.
Izdelava priložnostne grafične podobe podjetja Tenzor. To ptujsko podjetje je v letošnjem letu obeležilo 30. obletnico delovanja, agenciji DAMN pa so zaupali celotno grafično posodobitev.
Produktno fotografiranje za naročnika Kodila. V njihovih objektivih sta se znašla vsem dobro znana Kodilina velikonočna šunka in Kodilin biftek, ki sta bila na ogled na velikih plakatnih površinah po vsej Sloveniji.
Izdelava 3D-animacije za naročnika Talum. Animacijo so izdelali za potrebe prikaza novega vhoda v Industrijsko cono Talum – z animacijo so prikazali nove poti v industrijsko cono ter celoten prometni terminal in njegovo delovanje.
Video- in fotoprodukcija za naročnika eVersum tehnologies, njihov zadnji projekt, za katerega pravijo, da so skupaj z naročnikom dokazali, da je projekt možno izpeljati v še tako kratkem časovnem roku. Za naročnika so za potrebe sejma izdelali produktno fotografijo in predstavitveni video električnega Shuttla.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, november 2023, #509. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.