Dentsu: Oglaševanje bo vse močnejše, a doseg bo zamenjala pozornost
Japonska oglaševalska mreža Dentsu napoveduje, da bodo svetovna oglaševalska sredstva leta 2024 porasla za 4,6 odstotka, pri čemer pa opozarjajo na izzive inflacije, ki bi lahko vplivali na končne številke.
Kaja Kovič
Oglaševalci bodo na svetovni ravni prihodnje leto vložili približno 120 evrov na prebivalca, kar je približno 75-odstotno povečanje v primerjavi z dvema desetletjema nazaj, v raziskavi uvodoma navedejo Dentsujevi analitiki. Napoved za prihodnje leto je optimistična, oglaševalski proračuni bodo večji, a vendar opozarjajo, da lahko inflacija vpliva na same številke in morda ta rast ne bo tako opazna.
Ključni igralec na oglaševalskem trgu ostaja digitalni marketing, ki bo prihodnje leto dosegel vrednost 410 milijard evrov in zavzel več kot polovico oglaševalskega kolača (60 odstotkov). Sledili mu bodo maloprodajni mediji, platforme družbenih medijev in televizija (predvsem pretočne platforme).
Rast digitalnega oglaševanja se bo sicer malce upočasnila (na 6,5 odstotka), ker oglaševalci iščejo nove načine za povečanje učinkovitosti oglasov, a to ne bo imelo močnega vpliva na njegovo pozicijo. Vse več blagovnih znamk se namreč osredotoča na pridobivanje pozornosti potrošnikov in ne več na sam doseg, zato prihaja do preizkušanja novih strategij oglaševanja.
Dentsu ugotavlja še, da naj bi oglaševanje leta 2024 v državah, ki jih spremljajo, predstavljalo 0,75 odstotka BDP; na Japonskem, v Veliki Britaniji in ZDA pa več, po njihovem mnenju celo preveč.
Blagovne znamke se bodo v prihodnosti še težje spopadale z izzivi razdrobljenega medijskega okolja, kar bo od njih zahtevalo inovativne pristope. V Dentsuju pričakujejo vse večjo dinamičnost industrije, ki se bo prilagajala novim izzivom in priložnostim.