posterheroes
Aktualno

Ekipa prvi.prvi. nagrajena na natečaju Posterheroes na temo digitalne neenakosti

Na mednarodnem natečaju Posterheroes, ki je letos potekal jubilejno, deseto leto, se je rešitev ekipe agencije prvi.prvi. »Becoming e-quals to access culture« (»Postati digitalno E-nakopravni«) uvrstila med 40 zmagovalcev.

Na natečaj Posterheroes je letos prispelo 1431 prijavljenih del iz 97 držav, gre pa za mednarodno tekmovanje o družbenem oblikovanju in družbenem komuniciranju, ki nagovarja mednarodno ustvarjalno skupnost. Natečaj vsakoletno razpiše tematiko o družbenih in okoljskih vprašanjih, na katero ustvarjalci z vsega sveta nato razvijejo močno sporočilo s plakatom. Med vsemi prijavljenimi deli izberejo 40 zmagovalcev, katerih stvaritve so objavljene na spletni strani natečaja. Natečaj, ki ga je leta 2010 ustvarilo združenje PLUG, je odprt za vse in želi na poseben način vključiti mlade in mednarodne umetnike.

poster1

Nov način gledanja na normalnost

Kot pravi Sanja Radaković, umetniška direktorica v prvi.prvi., so nedavni globalni dogodki spodbudili nov način gledanja na normalnost (t. i. »New Normal«): »Digitalni pristop se je popolnoma spremenil – po poročilih Digital 2020 se vsak dan na spletu poveže več kot 4,5 milijarde ljudi. Ti ljudje več kot 40 odstotkov svojega časa preživijo na spletu, tako za delo kot za prosti čas. Približno 50 odstotkov prebivalcev planeta komunicira preko spleta, spletno nakupuje, dostopa do znanja z enim samim klikom. In če je 60 odstotkov svetovnega prebivalstva na spletu, predvidevamo, da je preostalih 40 odstotkov, torej tri milijarde ljudi trenutno digitalno izključenih.«

poster2

Po njenem mnenju je globalna pandemija poudarila digitalni razkorak, pa tudi našo vlogo pri premostitvi te digitalne vrzeli. Delo in usposabljanje na daljavo, učenje na daljavo in spletne platforme so le nekateri primeri, kako sta digitalna kultura in infrastruktura vstopili v krizo. To je povzročilo še večjo družbeno diskriminacijo. »Deseta izdaja natečaja Posterheroes nagovarja oblikovalce k ustvarjanju vizualnih in idejnih rešitev z namenom opozarjati na digitalno neenakost in digitalno vključevanje. V naši ekipi smo ustvarili serijo plakatov, ki nakazujejo le 60-odstotno razkritje motiva. 40 odstotkov prebivalstva pa še vedno ne vidi celotne podobe oz. »the whole picture«. S tem smo se neposredno navezali tudi na nedostopnost in prikrivanje podatkov, znanja, resnice,« pravi Sanja Rajaković.

poster3

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji