Ekipa prvi.prvi. nagrajena na natečaju Posterheroes na temo digitalne neenakosti
Na mednarodnem natečaju Posterheroes, ki je letos potekal jubilejno, deseto leto, se je rešitev ekipe agencije prvi.prvi. »Becoming e-quals to access culture« (»Postati digitalno E-nakopravni«) uvrstila med 40 zmagovalcev.
Na natečaj Posterheroes je letos prispelo 1431 prijavljenih del iz 97 držav, gre pa za mednarodno tekmovanje o družbenem oblikovanju in družbenem komuniciranju, ki nagovarja mednarodno ustvarjalno skupnost. Natečaj vsakoletno razpiše tematiko o družbenih in okoljskih vprašanjih, na katero ustvarjalci z vsega sveta nato razvijejo močno sporočilo s plakatom. Med vsemi prijavljenimi deli izberejo 40 zmagovalcev, katerih stvaritve so objavljene na spletni strani natečaja. Natečaj, ki ga je leta 2010 ustvarilo združenje PLUG, je odprt za vse in želi na poseben način vključiti mlade in mednarodne umetnike.
Nov način gledanja na normalnost
Kot pravi Sanja Radaković, umetniška direktorica v prvi.prvi., so nedavni globalni dogodki spodbudili nov način gledanja na normalnost (t. i. »New Normal«): »Digitalni pristop se je popolnoma spremenil – po poročilih Digital 2020 se vsak dan na spletu poveže več kot 4,5 milijarde ljudi. Ti ljudje več kot 40 odstotkov svojega časa preživijo na spletu, tako za delo kot za prosti čas. Približno 50 odstotkov prebivalcev planeta komunicira preko spleta, spletno nakupuje, dostopa do znanja z enim samim klikom. In če je 60 odstotkov svetovnega prebivalstva na spletu, predvidevamo, da je preostalih 40 odstotkov, torej tri milijarde ljudi trenutno digitalno izključenih.«
Po njenem mnenju je globalna pandemija poudarila digitalni razkorak, pa tudi našo vlogo pri premostitvi te digitalne vrzeli. Delo in usposabljanje na daljavo, učenje na daljavo in spletne platforme so le nekateri primeri, kako sta digitalna kultura in infrastruktura vstopili v krizo. To je povzročilo še večjo družbeno diskriminacijo. »Deseta izdaja natečaja Posterheroes nagovarja oblikovalce k ustvarjanju vizualnih in idejnih rešitev z namenom opozarjati na digitalno neenakost in digitalno vključevanje. V naši ekipi smo ustvarili serijo plakatov, ki nakazujejo le 60-odstotno razkritje motiva. 40 odstotkov prebivalstva pa še vedno ne vidi celotne podobe oz. »the whole picture«. S tem smo se neposredno navezali tudi na nedostopnost in prikrivanje podatkov, znanja, resnice,« pravi Sanja Rajaković.