z
Aktualno

Evropejci s številnimi nezakonitimi praksami na področju športa

Več milijonov Evropejcev nezakonito gleda športne dogodke in kupuje ponarejeno športno opremo, kar proizvajalce stane 850 milijonov evrov.

Urad Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO) ob začetku svetovnih športnih dogodkov (UEFA EURO 2024, Dirka po Franciji, olimpijske in paralimpijske igre v Parizu) začenja kampanjo »Igraj pošteno«, v kateri navijače poziva, naj spremljajo uradne prenose in kupujejo dovoljeno blago. Ugotovili so, da bodo številni Evropejci prenose največjih športnih dogodkov spremljali nezakonito. Po podatkih študije, ki jo je urad EUIPO izvedel o dojemanju, ozaveščenosti in vedenju državljanov EU, je 12 odstotkov državljanov EU za ogled športnih dogodkov dostopalo do vsebin iz nezakonitih virov ali jih pretakalo. Med mladimi, starimi od 15 do 24 let, jih več kot četrtina (27 odstotkov) priznava, da za gledanje športnih dogodkov uporabljajo nezakonite spletne kanale.

Urad EUIPO je ocenil, da se s piratstvom v vseh medijih letno ustvari milijarda evrov nezakonitih prihodkov. Po drugi strani pa bi se prihodki, ustvarjeni na podlagi pravic intelektualne lastnine, po ključu solidarnosti razdelili športnim gibanjem in športnikom.

Z nošnjo ponaredkov se zavirajo inovacije

Tudi sektor športne opreme v EU letno utrpi 850 milijonov evrov izgube v prodaji; pri tem, da ta številka niti ne vključuje športnih oblačil, kot so ponarejeni nogometne majice in športni čevlji, ki letno zajemajo znaten delež od skupno ocenjenih 12 milijard evrov ponaredkov oblačil v Evropi.

Povprečno 10 odstotkov mladih v EU, starih od 15 do 24 let, priznava, da so namerno kupili ponarejeno športno opremo. Ponarejanje ima resne gospodarske in družbene posledice, opozarja EUIPO. Poleg izgubljenih prihodkov in delovnih mest podjetja zaradi manj kakovostnih ponaredkov utrpijo okrnjen ugled blagovne znamke, v evropskih gospodarstvih pa se čedalje bolj poraja skepticizem glede smotrnosti naložb v inovacije, kar je velika grožnja za nadaljnji razvoj zdravega gospodarstva. Ponarejena športna oprema poleg tega pogosto vsebuje strupene ali nevarne sestavine za človeka, ki jo nosi.

z

Operacija Fake Star

Z operacijo Fake Star – pobudo za boj proti ponarejenemu blagu, s katerim se kršijo pravice znanih blagovnih znamk – so policijski organi po vsej Evropi odkrili in zasegli osem milijonov ponarejenih luksuznih in športnih izdelkov, kar je več kot polovica od 14 milijonov ponarejenih izdelkov, zaseženih leta 2023. Ponarejeno športno blago je vključevalo ponarejene tekstilne izdelke, obutev, označbe (našitke), usnjene izdelke in oblačilne dodatke, vključno s športno obutvijo in oblačili, katerih ocenjena drobnoprodajna vrednost je bila 120 milijonov evrov. V okviru operacije je bilo v povezavi s ponaredki aretiranih 264 oseb. Pri razkrivanju ponarejevalskih krogov so v operaciji razkrili tudi druga huda kazniva dejanja, kot so organizirani kriminal, tihotapljenje, goljufije in pranje denarja.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji