Glasbene navade Slovencev: med Edom Sheeranom, Oliverjem Dragojevićem in Siddharto
V slovenskem glasbenem start-upu Viberate v svoji analizi poslušanja glasbe v letu ugotavljajo, da je na radijskih postajah najbolj predvajan slovenski izvajalec Siddharta.
Ed Sheeran prvi na svetu in v Sloveniji
Pri Viberatu, kjer poleg platform YouTube, TikTok, Instagram, Soundcloud in Spotify spremljali tudi aktivnosti 24 tisoč radijskih postaj, so analizirali* največkrat predvajane glasbene izvajalce na radijskih valovih. Prva tri mesta so lani zasedli glasbeniki z Otoka – Ed Sheeran, Dua Lipa in rockerji Queen –, sledijo pa jim kanadski popzvezdnik The Weeknd in ameriški pop-rockerji Maroon 5. Sheeranovo glasbo so radijske postaje v enem letu predvajale kar 4,3-milijonkrat, s čimer je za las prehitel Duo Lipo – natančneje, za sto tisoč predvajanj.
Sheeran je največkrat predvajan glasbenik tudi v Sloveniji, in sicer se na slovenskih radijskih postajah zavrti po tritisočkrat mesečno. Pri nas boste poleg Sheerana in Queenov (tretje mesto) najpogosteje slišali še Tino Turner (druga največkrat predvajana izvajalka), Michaela Jacksona in Oliverja Dragojevića. Kot zanimivost, največkrat predvajani slovenski izvajalec pri nas je skupina Siddharta na 23. mestu.
Kraljestvo enega odstotka
Ugotovitve študije kažejo, da je največji del vključenosti in rasti baze oboževalcev na vsaki platformi »zasluga« le enega odstotka analiziranih izvajalcev. Pester nabor pretočnih platform in družbenih omrežij od vzpenjajočih se izvajalcev tako zahteva več truda in iznajdljivosti pri promociji. Podali so tudi opažanja za strategije na posamezni platformi. Med njimi izstopa dejstvo, da TikTok postaja »novi Soundcloud« za vzpenjajoče se izvajalce, še posebej v pop in latino žanrih.
Vzpon večjezične glasbe
Viberatova študija ponuja tudi napoved nekaterih trendov. Eden od zanimivejših kaže na začetek dobe »večjezične« popularne glasbe, saj med najbolj gledane in poslušane glasbenike prihajajo korejsko- in špansko govoreči izvajalci. Na vrh najbolj gledanih videoposnetkov na YouTubu v lanskem letu se je namreč zavihtel portoriški zvezdnik Bad Bunny z videom Yonaguni (465 milijonov ogledov v enem letu), skupna »zmagovalka« pa je korejska K-pop senzacija Blackpink, ki je samo v letu 2021 zabeležila kar preko 6 milijard ogledov. V Viberatu ugotavljajo še, da so v duhu TikToka vedno bolj priljubljeni kratki videoposnetki, meje med glasbenimi žanri pa se vedno bolj brišejo.
Ne odpišimo rocka
Poleg večjega prodora večjezične glasbe trendi napovedujejo tudi obuditev rocka. K večjemu zanimanju za žanr so prispevali tako evrovizijski zmagovalci Måneskin kot številni glasbeni upi na TikToku. Slednji bo s svojimi privlačnimi kratkimi videoformati eden od ključnih kanalov za odkrivanje talentov in promocijo glasbe.
*Viberatova študija porabe glasbe v letu 2021 temelji na podatkih med 9. decembrom 2020 in 9. decembrom 2021 in vključuje najbolj poslušanih 50 tisoč izvajalcev na vsaki platformi, 100 tisoč seznamov predvajanja na Spotifyju, 50 milijonov skladb in videospotov ter 500 glasbenih festivalov.