Google in Meta: Konec duopola v digitalnem oglaševanju?
Google in Meta Platforms imata že leta prevladujoč skupni delež na trgu digitalnega oglaševanja, vendar se njun vpliv na sektor zmanjšuje, prav tako bomo morda že kmalu priča koncu duopola, kot smo ga poznali do sedaj.
Kaja Kovič
Tehnološka velikana v letošnjem letu nosita 50,5-odstotni delež digitalnih oglasov vsega sveta, a ta delež se stalno zmanjšuje.
Napoved Insider Intelligene kaže, da bo do leta 2024 njun skupni delež zdrsnil na 47,7 odstotka. Za primerjavo, leta 2019 je znašal 55,2 odstotka.
Novi igralci v oglaševanju
Do padca deleža za Google in Meto prihaja ob strmem vzponu TikToka, Amazona, Walmarta in Applea, ki hitro krepijo delež izdatkov za digitalne oglase. Letos bo skupna poraba za oglaševanje v ZDA dosegla 345,99 milijarde dolarjev, kar je 13,2-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2021. Povečanje pa je posledica rast podjetij, ki niso Google, Meta in Amazon. Gre za devet »novincev« v panogi, ki so v zadnjih treh letih postali miljardna oglaševalska podjetja – to so Snapchat, Spotify, Yelp, Roku, Walmart, Instacart, IAC, Pluto TV in Tubi. Podjetja imajo vse, kar je potrebno za velike oglaševalske izdatke ter preboj, ki lahko konča dolgoletni duopol v tej industriji.