družabna omrežja
Aktualno

Google in Meta: Konec duopola v digitalnem oglaševanju?

Google in Meta Platforms imata že leta prevladujoč skupni delež na trgu digitalnega oglaševanja, vendar se njun vpliv na sektor zmanjšuje, prav tako bomo morda že kmalu priča koncu duopola, kot smo ga poznali do sedaj.

Tehnološka velikana v letošnjem letu nosita 50,5-odstotni delež digitalnih oglasov vsega sveta, a ta delež se stalno zmanjšuje.

Napoved Insider Intelligene kaže, da bo do leta 2024 njun skupni delež zdrsnil na 47,7 odstotka. Za primerjavo, leta 2019 je znašal 55,2 odstotka.

Novi igralci v oglaševanju

Do padca deleža za Google in Meto prihaja ob strmem vzponu TikToka, Amazona, Walmarta in Applea, ki hitro krepijo delež izdatkov za digitalne oglase. Letos bo skupna poraba za oglaševanje v ZDA dosegla 345,99 milijarde dolarjev, kar je 13,2-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2021. Povečanje pa je posledica rast podjetij, ki niso Google, Meta in Amazon. Gre za devet »novincev« v panogi, ki so v zadnjih treh letih postali miljardna oglaševalska podjetja – to so Snapchat, Spotify, Yelp, Roku, Walmart, Instacart, IAC, Pluto TV in Tubi. Podjetja imajo vse, kar je potrebno za velike oglaševalske izdatke ter preboj, ki lahko konča dolgoletni duopol v tej industriji.

graf

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji