Hausbrandt: Že 130 let okusa in tradicije
Hausbrandt je že 130 let vsakodnevna izbira številnih ljubiteljev dobre kave po vsem svetu.
Kaja Kovič
Po drugi strani je to kava ekscelenc, ki jo uživajo v prestižnih kavarnah, kot so Galerija Uffizi v Firencah, Gledališče opere in baleta v Sankt Petersburgu in gledališče La Fenice v Benetkah. Leto 2022 pomeni za podjetje pomemben mejnik, saj praznujejo 130 let, v katerih so tako pomemben status dosegli predvsem po zaslugi velike predanosti in visoke usposobljenosti zaposlenih.
Od ustanovitve v Trstu leta 1892 sta se zgodovina in tradicija Hausbrandta vedno prepletali z družbenim, gospodarskim in kulturnim napredkom družbe. Podjetje je sicer globoko povezano s tradicijo in rojstnim mestom, v katerem se je že pred dvesto leti ustalila navada kavarn kot krajev, kjer se srečujejo in zbirajo intelektualci in umetniki, a kljub temu je podjetje zelo nagnjeno k odprtosti, medsebojni kulturni in trgovinski izmenjavi. Prav zaradi te naravnanosti je podjetje vedno znalo predčasno predvideti trende in narekovati njihove kanone s predstavitvijo inovativnih izdelkov in storitev, s katerimi so na najboljši možni način zadovoljili različne potrebe.
Zgodovina opojnega vonja in okusa
Podjetje Hausbrandt je bilo ustanovljeno leta 1892 v Trstu pod imenom Specialità Caffè Hausbrandt in je bilo prvo, ki je že v tistem oddaljenem obdobju pakiralo sveže praženo kavo v zaprte kovinske posode in jo distribuiralo v različne trgovine. Prvo krizno obdobje za Hausbrandt je nastopilo v času druge svetovne vojne, a podjetje ga je prebrodilo nadvse uspešno in kljub pomanjkanju, ki ga je nato prinesel povojni čas, gradilo blagovno znamko in še bolj strastno izpopolnjevalo svoje poslanstvo. Podjetje Hausbrandt je tudi po kriznem letu 1945 in vzporedni politični in finančni krizi preživelo ohranilo vse pražarnice in s podružnicami predstavljalo največjo italijansko pražarno.
Več kot dvajset let pozneje, leta 1968, je Martino Zanetti položil prvi gradbeni kamen predrugačenega podjetja, ki je postalo eno od najbolj prepoznavnih v svetu kave. Razsvetljeni podjetnik se je usmeril k novi vrsti potrošnika; takšnemu, ki je bolj pozoren, izbirčen in išče le prefinjene izdelke visoke kakovosti. Zanetti se je odločil, da bo svoj trud in energijo vlagal le v skrbno izbiro najboljših zrn kave in tako zadovoljeval gurmanske užitke tudi najzahtevnejših ljubiteljev dobre kave. Ta inovacija je predstavljala do tedaj še neraziskano področje v industriji kave in prelom s preteklostjo v družbi. Predsednik družbe je pogum, vizijo in kulturo prenesel na zaposlene ter tako podjetju prinesel t. i. zlato dobo. Njihov zmagovit in ploden odnos je podjetju vlil moč in podjetju, ki je danes med vodilnimi igralci v svetu kave, nadel novo identiteto. Prav zaradi prenovljene klime, ki je odsevala v uspehih podjetja, se je Zanetti ob koncu osemdesetih let prejšnjega stoletja v duhu lastne podjetniške naravnanosti prvič odločil spremeniti tudi videz podjetja, torej grafično podobo blagovno znamke. Preoblikoval je logotip, katerega linije so postale bolj prefinjene, rdeča in zlata barva pa bolj intenzivni. Logotip kafetjere je oživel ter na zanimiv in sodoben način na novo predstavljal tradicionalne vrednote blagovne znamke Hausbrandt.
Leta 2000 so odprli podružnici v Sloveniji in Avstriji, potem pa v letu 2017 še novi tehnološko-logistični park, v katerem so pod skupno streho dom našli skladišča kave Hausbrandt, piva Theresianer in vina Col Sandago. Kot pravijo v podjetju, so park vzpostavili predvsem zaradi učinkovite infrastrukture in boljšega upravljanja logistike. Logistični center s površino 4.400 kvadratnih metrov je namenjen skladiščem s streho, ki jo popolnoma prekrivajo fotonapetostni paneli in tako omogočajo podjetju, da preko trajnostne proizvodnje »streže« kavo v več kot 70 državah sveta.
Poudarjena moč barv
Ko so pred dvema letoma v podjetju prenovili celostno grafično podobo blagovne znamke in predstavili novi logotip, so se odločili, da bodo v prihodnje še bolj poudarjali njihovo ljubezen do strank in družbe, v kateri delujejo. »Poudarili smo moč barv, bistvenosti, in pri tem ohranili tradicionalno povabljiv vizualni učinek,« razložijo. Vizualno sporočilo podjetja je od takrat naprej v celoti usklajeno in temelji na vrednotah gostoljubja in pozornosti do končnega uporabnika. Grafično prenovo se tako čuti v novi preobleki izdelkov, v podpornih prodajnih komunikacijskih orodjih, na opremi (za pripravo kave), na prodajnih mestih in prav tako v gostinskih obratih, kjer ponujajo Hausbrandtove izdelke. »Vse kavne mešanice so ustvarjene z namenom ponuditi gostu toplo in prijetno izkušnjo,« trdijo. »Kava povezuje ljudi in njihove zgodbe; želja po skodelici popolne kave je življenjski slog, ki ga je mogoče okusiti, in tudi kultura, ki navdihuje. S tem namenom Hausbrandt že od samega začetka leta 1892 ustvarja najboljšo italijansko kavo, ki jo strežejo v lokalih in doma.«
V podjetju pa ne negujejo le ljubezni do strank, temveč tudi do okolja. Njihovo poslovanje odlikuje zelen odtis celotne verige, ki temelji na spoštovanju okolja in ljudi. Proizvodnja je vodena okoljsko trajnostno in tako si želijo čim bolj zmanjšati odpadke, ki jih je težko reciklirati, in si vsakodnevno prizadevati za izboljšanje proizvodnih metod; to sta dve smernici, s katerima se upravljajo procesi podjetja. Nova podoba prav tako kaže, da Hausbrandt z novimi idejami in spoštovanjem tradicije deluje kot družinsko podjetje in se z zelo specifično strategijo vsak dan posveča razvoju in išče nove rešitve za potrošnike. Njihova ikonografija je torej živahna in barvita; gre za igro elementov, ki v središče postavljajo kavo in njeno kakovost. Grafično ikono okusa, ki je vedno ostala zvesta sami sebi, so v podjetju večkrat ponovno iznašli in jo obogatili s svežimi idejami ter navdihi, pri tem pa ohranjali nespremenjeno izjemno karizmo. »Prav ob 130-letnici smo jo po ideji gospoda Zanettija ponovno malce osvežili,« pravijo v podjetju.
Simbol italijanske tradicije in kulture
Zaradi težnje k popolnosti, agilnosti in privlačnega pristopa je blagovna znamka Hausbrandt danes znana po vsem svetu in predstavlja celoto italijanskih vrednot ter dosega italijansko odličnost. V svoji 130-letni zgodovini jim je uspelo z dodelano storitvijo, znanjem o kavi in s strastjo do dela navdušiti brbončice številnih ljubiteljev dobre kave. Kot pravijo v podjetju, to dosegajo s skrbno izbiro surovin in s kombinacijo inovativnih tehnik ter preizkušenih postopkov praženja, s katerimi so uspeli ne le ohraniti poreklo in kakovost kave, temveč tudi učinkovito trgovinsko mrežo. Zadovoljstvo strank je namreč najbolj pomemben del Hausbrandtove kulture.
Ob raziskavah potrošnikov so ugotovili, da je podjetje pripravljeno na širitev ponudbe. Vpeljali so nov tržni koncept in razširili svojo ponudbo. Širok nabor izdelkov, s katerimi zadovoljujejo povpraševanje širše množice kupcev, vidijo kot eno od pomembnih prednosti podjetja. »Hausbrandt ostaja popoln partner, prav tako pogosto pripravljamo personalizirane rešitve za poslovne partnerje.« V podporo hotelskim partnerjem in predvsem zaradi velikega povpraševanja je Hausbrandt v svojo prodajno mrežo vključil ponudbo kavnih aparatov na kapsule, ki jih lahko ljubitelji dobre kave uporabljajo v hotelskih sobah, manjših gostinskih obratih, pisarnah ali pa za pripravo kave doma. »Številni recepti na osnovi kave Hausbrandt pripomorejo k prijetni in edinstveni izkušnji v lokalu in predstavljajo inovativno in privlačno ponudbo. Recepture, ki so jih pripravili najboljši strokovnjaki za kavo, vsebujejo ideje in nasvete za drugačno pripravo kave Hausbrandt ob različnih priložnostih: tople kave, hladne kavice, kava brez mleka, capuccino, espresso, ristretto in še bi lahko kaj našteli.«
Hausbrandt Slovenija je poleg tega postal ekskluzivni uvoznik in distributer visoko kakovostnih čajev Ronnefeldt, ki v svetu zavzemajo pomembno vlogo. Kot plod sodelovanja z vrhunskimi mojstri italijanske slaščičarske tradicije pa ponudbo dopolnjujejo tudi z izbranimi sezonskimi slaščicami, kot so italijanski sladek kruh panettone, sladek zlat kruh pandoro, velikonočni kolač colomba ipd. Podjetje strankam poleg kavnih in sladkih izdelkov ponuja tudi skodelice in kriožničke z elegantnimi linijami, ki jim glede na posebne priložnosti dodajajo posebne, barvite in ustvarjalne omejene edicije, ki pripomorejo k ustvarjanju edinstvene izkušnje končnega porabnika.
Kolekcija Anniversario pomeni slavospev vsem vrednotam podjetja, ki že 130 let gradijo zgodovino Hausbrandta.
Kako Hausbrandt praznuje 130. rojstni dan?
Praznovanje 130. obletnice opojne kave so v podjetju obeležili na poseben način. Zgodovinsko znano kafetjero Moka Hausbrandt so umestili v živahne ilustracije, ki obujajo tipično ikonografijo oglaševanja blagovne znamke v prvih desetletjih dvajsetega stoletja. Ilustracijo zaznamuje igra elementov, ki v središče postavljajo kavo in njeno kakovost, hkrati vzbujajo vzdušje sobivanja, skupnega užitka in veselja. Ekskluzivni dizajn z vintidž pridihom so umestili na vse najbolj prepoznavne izdelke Hausbrandta in tako ustvarili kolekcijo promocijskih izdelkov in darilnih paketov, ki skupaj s podjetjem proslavljajo pomembno obletnico z izvirnimi oglasnimi elementi. Kolekcija pomeni slavospev vsem vrednotam podjetja, ki že 130 let gradijo zgodovino Hausbrandta.
Hausbrandt na Beneškem filmskem festivalu
Ugledni gostje Beneškega filmskega festivala so na večdnevnem dogodku pili najboljše kavne mešanice Hausbrandt. Njihov opojni vonj je kar pet let zapored zapored spremljal znane osebnosti iz sveta zabave, ki so uživali v okusu in aromi pravega italijanskega espressa.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, oktober 2022, #496. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.