mmmm
Aktualno

Javnosti predstavljen prvi spominski bankovec v Sloveniji

Pred Svetovnim dnevom varčevanja 31. oktobra, je bil v Bankariumu, Muzeju bančništva Slovenije, javnosti predstavljen spominski bankovec Bankarium - prvi te vrste v Sloveniji.

Bankovec nosi podobo secesijske stavbe na Čopovi ulici v Ljubljani, v kateri stoji Bankarium ter podobo Kranjske čebele. Zasnovan je bil v sodelovanju med NLB, Čebelarsko zvezo Slovenije in družbo Eurosouvenir, natisnjen pa je v izjemno omejeni nakladi 3000 kosov.

Velikost spominskega Bankarium bankovca je enaka velikosti evrskega bankovca za 20 evrov, medtem ko je barva bankovca enaka barvi evrskega bankovca za 500 evrov, nominacija (natisnjena vrednost) pa je nič. Klub temu, da je bil bankovec natisnjen v uradni tiskarni evrskih bankovcev Oberthur Fiduciaire v Franciji, ni plačilno sredstvo, temveč spominski in zbirateljski numizmatični izdelek in kot takšen primeren kot darilo ali spominek. Ker je natisnjen v izjemno omejeni izdaji, se z njegovim hranjenjem plemeniti njegova vrednost, zato je primeren tudi kot manjša naložba. Bankovec je mogoče tudi kupiti.

Irena Čuk, direktorica NLB Zavoda za upravljanje kulturne dediščine, je ob predstavitvi bankovca dejala: »Eno izmed osnovnih poslanstev muzeja Bankarium je finančno opismenjevanje in izobraževanje o denarju in pomenu varčevanja. Bankariumov bankovec je nastal v poklon in služi kot simbol vrednote: delaj, zbiraj, množi, hkrati pa kot opomnik, da ni pomembno koliko denarja imamo, temveč kako znamo z njim ravnati.«

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji