Je oglas preveč kontroverzen ali smo mi preveč občutljivi?
Vsake toliko časa po družbenih omrežjih završi tudi zaradi oglasov. Tokrat je prepih povzročil oglas za toplotno črpalko, ki jo ponujajo v podjetju Tratnjek klima center.
Tina Guček
V oglasu med prednostmi toplotne črpalke omenijo, da je zelo tiha (»Tako tiha, da jo obožujejo vsi sosedi«), pametna (»Tako pametna, da je všeč tudi tašči«) in lepa (»Tako lepa, da sem jo predstavil vsem prijateljem«), pri čemer te lastnosti primerjajo z lastnostmi popolne snahe. Tudi ona naj bi torej bila vse našteto – tiha, pametna in lepa.
Sledil je pogrom tako na družbenih omrežjih kot v nekaterih spletnih medijih, češ da gre za oglas, ki je seksističen, spodbuja neenakost žensk in neenakopravnost. Torej za oglas, ki v leto 2023 nikakor ne sodi. (Ali kot je zapisala ena od uporabnic Facebooka: »Smo v letu 2023. Ne v 1823.«)
Oglasila se je tudi ministrica za kulturo Asta Vrečko, ki je zapisala: »Če se kdo sprašuje, zakaj vse kampanje o ozaveščanju o enakopravnosti, o neenakosti žensk, seksizmu. Tudi zato. Ker še vedno ne živimo v družbi, v kateri obstaja toliko refleksije, da je povsem samoumevno, da poniževanje žensk ni sprejemljiv način za pospeševanje prodaje.«
Po drugi strani pa smo na družbenih omrežjih zasledili tudi mnenja, da se iz omenjenega primera dela »muho iz slona« in da je očitno, kaj so oglaševalci z oglasom želeli sporočiti. To jim morda sicer ni povsem uspelo, a kljub temu ni potrebe po pretirani občutljivosti, ki smo ji pogosto priča na družbenih omrežjih. Tega se zavedajo tudi nekateri ustvarjalci spletnih vsebin, med katerimi je na primer Anja Oman. »Tisti, ki ustvarjamo vsebine na družbenih omrežjih, dobro vemo, kako pomembno je danes vsako stvar premisliti iz vseh možnih zornih kotov. Ljudje so danes zelo hitro prizadeti in užaljeni. Ali se kdaj dela iz muhe slona? Absolutno. Včasih popolnoma nenamerno ali nepremišljeno, včasih pa zelo namerno, za aktualnost in odziv,« je povedala za MM.
Oglas je bil odstranjen
Na oglas so se odzvali tudi v podjetju Tratnjek Klima Center, kjer pravijo, da obžalujejo in se iskreno opravičujejo za nedavno kršitev oglaševalskega kodeksa in neprimerno oglaševalsko kampanjo za toplotne črpalke Samsung. »Priznavamo, da je bila vsebina našega oglasa neprimerna in žaljiva ter ni ustrezala vrednotam in načelom, ki jih zagovarja naše podjetje in podjetja Samsung, ki ga zastopamo. Sprejeli smo takojšnje ukrepe. Oglas je bil odstranjen iz vseh kanalov, na katerih je bil objavljen; na radiu in družbenih medijih. Na plakatih pa se oglas odstranjuje in bo prelepljen v najkrajšem možnem času. Zahvaljujemo se za povratne informacije javnosti, ki so nas spodbudile k hitrim in konkretnim ukrepom. Še enkrat se iskreno opravičujemo in se vam zahvaljujemo za razumevanje in nadaljnjo podporo,« so zapisali v sporočilu za javnost.
»Oglasi niso bili naročeni s strani Samsung Slovenija«
Za izjavo smo prosili tudi družbo Samsung Slovenija, kjer pravijo, da se zavedajo nedavnega diskurza v medijih v zvezi z oglaševalsko akcijo za Samsungov izdelek (toplotno črpalko). »Želimo izraziti zaskrbljenost in pojasniti, da oglasi niso bili naročeni s strani Samsung Slovenija. Čustva in sporočila, ki se odražajo v teh oglasih, niso v skladu z vrednotami naše blagovne znamke, kot so spoštovanje, vključenost in opolnomočenje, zato smo zahtevali takojšnjo zaustavitev kampanje,« so povedali za MM.