nostalgija
Aktualno

Kaj se najbolje prodaja? Nostalgija.

Medtem ko se svet spopada z vojno, inflacijo, energetsko krizo in negativnimi učinki življenja v pandemiji, se ljudje očitno radi ozrejo v preteklost in v mislih nostalgično potujejo v stare, dobre čase. Veliko blagovnih znamk se tega že zelo dobro zaveda

Ali so minuli časi resnično »boljši«, je del širše razprave, vendar ne moremo zanikati, da je nostalgija odlična taktika za povečanje prodaje in krepitev zavedanja o blagovni znamki v obdobju nižjih proračunov in velike tesnobe glede prihodnosti. To dokazujejo globalne blagovne znamke, ki so se že lotile novih oglaševalskih akcij, v katere so dodale ščepec ali dva nostalgičnih občutkov.

Od prihodnosti nazaj v preteklost

Čeprav podjetja v letu 2022 povečujejo naložbe v trende in tehnologije prihodnosti, kot so novi družbeni mediji, virtualna resničnost, igričarstvo in metavesolje, mnoga od njih črpajo navdih za komunikacijo z javnostjo iz starih časov. Nekatere blagovne znamke so v oglaševalskih akcijah združile staro z novim in tako izkoristile najsodobnejšo tehnologijo, da so ustvarile natančnejši (kar malce srhljiv) simulator preteklosti.

Zahteva po eskapizmu se je pokazala na različne načine na več področjih: od poudarjanja vzdušja iz 80. let prejšnjega stoletja (npr. s serijo »Stranger Things«) do prebujanja starih modnih trendov iz 90. let, vzpona rabljenih oblačil, starih diet in vadb. Ne pozabimo niti na vrnitev polaroidnih fotoaparatov v dobi pametnih telefonov in TikToka, glasbe naših staršev in oživitev razpadlih glasbenih skupin, filmov (npr. Barbie) ... Kulturne referenčne točke iz preteklosti so se tako »prikradle« v oddelke marketinga, strokovnjaki pa so začeli čedalje bolj usmerjati tudi svoje delo in akcije v nostalgične vode, in to kljub temu, da z njimi pogosto ciljajo na generacijo Z.  

Nekaj primerov uspešnih akcij

Trend v letu 2023 verjetno ne bo popustil, saj strahovi pred recesijo, vojno in pretresi ostajajo. Katere aktivacije, ki jih poganja nostalgija, so bile torej med najvplivnejšimi in najinovativnejšimi v letu 2022?

  • McDonald's je septembra oživel obroke Happy Meals v različici za odrasle s kultno blagovno znamko Cactus Plant Flea Market.
  • Pri podjetju Kraft Real Mayo so vzpostavili parnerstvo z modno znamko Juicy Couture in ustvarili kolekcijo svetlečnih modrih trenirk, kot smo jih nosili 20 let nazaj.
  • Trgovec Walmart je obudil kultno klasiko »ponedeljkovi popusti« kot alternativo tradicionalni nakupovalni mrzlici na črni petek.
  • Oreo se je s prevzemom videoposojevalnice Blockbuster vrnil v leto 2007 in na police vrnil piškote Cakesters.
  • Old Spice je s tehnologijo deepfake v oglasih ponarejal akcijske filme iz 80. let prejšnjega stoletja.
  • AB InBev je v času tekem NBA All-Star vzpostavila oglaševalsko akcijo z različnimi spletnimi in fizičnimi aktivacijami, ki je temeljila na »Boom Shaka Lakas« iz leta 1993.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji