Kako pa kaj denar?
Menedžerji, ki v komunikacijski industriji delajo dlje časa, se verjetno še dobro spomnijo, da je bila pred desetimi in več leti t. i. finančna disciplina v panogi pogosto resna težava.
Naročniki in agencije so zamujali s plačili, podjetja so imela težave z izplačevanjem plač in davkov. Redni pogovori med direktorji so šli nekako takole: »Do petnajstega zbiramo za plače, od petnajstega do konca meseca pa za davke.«
V zadnjih petih, celo desetih letih se je finančna disciplina precej izboljšala. Medijski direktorji v neformalnih pogovorih omenjajo posamezne naročnike in medijske agencije, ki so »vedno v minusu«, stanje pa je na splošno dobro, kar dokazujejo tudi letni pregledi poslovanja agencij in medijev, ki jih objavljamo v MM-u.
Redno plačevanje obveznosti podjetij kaže na stabilnost industrije in gospodarstva nasploh. Ob lanskoletni inflaciji, rasti plač in stroškov pa se lahko položaj hitro spremeni. Pri nekaterih vodilnih medijih in agencijah smo preverili, kakšne izkušnje s plačili so imeli v letu 2024 in kako položaj ocenjujejo v 2025.
Ni opaznejših odstopanj
Jernej Smisl, direktor agencije Pristop, je za MM povedal, da v poslovanju s partnerji v minulem letu na finančnem področju ni bilo opaznejših odstopanj. »Mogoče se kakšni plačilni roki podaljšujejo iz 60 na 90 dni, kar posledično vpliva tudi na dobavitelje, vendar z dobrimi odnosi krepimo medsebojno zaupanje in tržni položaj obeh partnerskih podjetij na dolgi rok. Predvidevanja za leto 2025 niso drugačna, kot so bila za preteklo leto,« pravi.
Plačilna disciplina kot osnovni poslovni higienik
Po besedah Dali Bungič, direktorice skupine agencije Luna \TBWA, imajo plačilno disciplino (tako lastno kot tudi disciplino poslovnih partnerjev) za osnovni poslovni higienik. »Težav s plačilno disciplino naročnikov nimamo, saj so to naši dolgoročni partnerji in nam morebitna odstopanja ali spremembe tudi pravočasno napovedo, kar zelo cenimo. Takšen pošten odnos pa imamo seveda tudi mi do naših podizvajalcev,« pravi.
»Redno spremljamo finančno stabilnost svojih partnerjev«
Tudi v podjetju Europlakat ne opažajo bistvenih sprememb v plačilni disciplini. »Preko bonitetnih ocen v okviru upravljanja finančnih tveganj redno spremljamo finančno stabilnost svojih partnerjev. To še posebej velja pri dogovorih z novimi partnerji. Redno spremljamo tudi odprte terjatve in se po potrebi dogovarjamo o zamikih plačil,« pravi Urban Korenjak, direktor prodaje v Europlakatu.