maribor
Aktualno

Kako smo v Sloveniji lani vabili turiste na domače destinacije?

Turistični sektor je lani tako v Evropi kot tudi pri nas po pandemiji koronavirusa močno okreval. Ozrli smo se v leto 2021 in raziskali, katere tržnokomunikacijske akcije Slovenske turistične organizacije so bile lani najbolj vidne in učinkovite.

Številke so znane. Lani je bilo v Evropski uniji ustvarjenih 1,8 milijarde turističnih prenočitev, kar je 27 odstotkov več kot leta 2020, a še vedno 37 odstotkov manj kot v predkoronskem letu 2019. Tudi v Sloveniji smo lani zabeležili visoko rast turističnih dejavnosti, in sicer 4 milijone turističnih prihodov in več kot 11 milijonov turističnih prenočitev oziroma za 31 odstotkov več prihodov in za 22 odstotkov več prenočitev kot v enakem obdobju leta 2020. Od tega so tuji gostje ustvarili 1,8 milijona prihodov in 4,8 milijona prenočitev. Kljub izboljšanim rezultatom bo tudi leto 2021 zapisano v zgodovino slovenskega turizma kot še eno leto, zaznamovano s pandemijo. Po mnenju Svetovne turistične organizacije lahko pričakujemo normalizacijo sektorja šele prihodnje leto ali leta 2024 – upoštevajoč, da se stanje epidemije ne bo poslabšalo in da vojna med Rusijo in Ukrajino ne bo pustila hudih posledic na turizem.

Kako smo lansko leto privabljali ter spodbujali domače in tuje goste k obisku slovenskih destinacij? Kot so nam zaupali v Slovenski turistični organizaciji (STO), so bile njihove najučinkovitejše tržnokomunikacijske akcije v letu 2021 naslednje:

 

  1. Globalna digitalna ogIaševalska akcija »I feel Slovenia – MY WAY«, ki jo je STO pripravila v sodelovanju s produktnimi združenji, je lani s pomočjo devetih spletnih oglaševalskih kanalov v 18-ih državah dvigovala prepoznavnost in ugled Slovenije kot butične destinacije za petzvezdična doživetja. Akcija je imela v pol leta več kot 483 milijonov prikazov oglasov. Oglaševanje je potekalo preko Googlovih omrežij, na YouTubu ter družbenih omrežjih Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn in Pinterest. Skupno so prikazali več kot 6000 različnih oglasov, akcija pa je slonela predvsem na vsebinskem marketingu. Dosegla je izjemne rezultate in s tem bistveno pripomogla k dvigu prepoznavnosti in ugleda ter utrjevanju sporočila trajnostno naravnane Slovenije in s tem povečanju verjetnosti izbire Slovenije za turistično destinacijo.

 

  1. Video STO »Time to #stayhome. Turn to nature and dream« je na tekmovanju World's Best Tourism Films 2021 postal drugi najboljši turistični film na svetu. Mednarodni odbor turističnih filmskih festivalov (CIFFT) je med 3300 prispevki iz več kot 90-ih držav pred kratkim v španski Valenciji razglasil zmagovalce, namen tekmovanja pa je spodbuditi, prepoznati in nagraditi ustvarjalno odličnost komunikacije v turizmu. Slovenski video je zasedel drugo mesto v kategoriji turistične destinacije – države, premagal pa ga je le video, ki promovira Litvo. Video je ustvarila produkcijska hiša TENT na čelu z mednarodno prepoznavnim fotografom Cirilom Jazbecem.
  1. Veliko pozornosti je požel tudi gastronomski video STO »Slovenian Gastronomy. You can't spell Slovenia without love«, ki je postal v kategoriji izrednih zgodb trajnostnega turizma zmagovalec natečaja UNWTO za Evropo. Video predstavja zgodbo o trajnostni slovenski gastronomiji, povedani skozi zgodbe vrhunskih chefov, ki so bili v letu 2020 nagrajeni z Michelinovimi zvezdicami, in njihovih lokalnih dobaviteljev, vinarjev in pridelovalcev. Tudi ta video je za STO ustvarila produkcijska hiša TENT v sodelovanju s fotografom Cirilom Jazbecem.

 

  1. Nacionalna motivacijska akcija »Zdaj je čas. Moja Slovenija« je tudi v letu 2021 povezala vse deležnike v turizmu. Zabeležili so več kot 1,25 milijona objav na družbenih omrežjih s ključnikoma #mojaslovenija in #IfeelSlovenia, sodelovalo je okoli 1200 turističnih ponudnikov, izvedenih je blio blizu 50 nagradnih iger, dva fotonatečaja (Aktivne počitnice in Advent 2021), različni tematski kvizi, posnetnih je bilo preko 100 televizijskih posnetkov, skupna medijska vrednost objav v okviru kampanje znaša več kot 3,5 milijona evrov, odličen pa je bil tudi odziv slovenskih medijev za sodelovanje pri kampanji. Akcijo je STO zasnovala in predstavila maja 2020, že drugo leto zapored pa je na ta način uspešno povezala vodilne destinacije, turistično gospodarstvo, produktna združenja in partnerske institucije. Cilj akcije je bil pritegniti domače goste k počitnikovanju v Sloveniji v okviru zelenega, aktivnega, zdravega in varnega oddiha.
  1. »Zgodbe iz Slovenije« je kampanja, pri kateri je STO sodelovala z Google Arts & Culture, ponuja pa spletni vpogled v bogato slovensko naravo, kulturno dediščino, edinstvene obrti, dih jemajoče razglede in predane ljudi. V digitalni zbirki Zgodbe Slovenije je nanizanih več kot 60 zgodb in virtualnih ogledov, okoli 1200 fotografij, umetnin in fresk. Pri projektu je sodelovalo več kot 2000 ustanov iz 80 držav. Projekt je podprl tudi predsednik Republike Slovenije Borut Pahor.

 

  1. Slovenija se je izjemno dobro pozicionirala tudi na olimpijskih igrah v Pekingu. STO je zabeležila izjemno število interakcij pri objavah na družbenih omrežjih Feel Slovenia, pri tem pa so ji pomagali vrhunski slovenski športniki in ambasadorji slovenskega turizma. Zaradi odsotnosti gledalcev je ključno vlogo igrala sodobna tehnologija (predvsem družbena omrežja) in tako so bili ključniki #ifeelslovenia, #imamoto in #teamslovenia sestavni del objav olimpijske reprezentance Slovenije. Zabeleženih je bilo več kot 3800 objav na družbenih omrežjih z omenjenimi ključniki. V času OI Peking 2022 je bilo na kanalih STO pripravljenih več kot 50 objav, ki so spodbudile več kot 23.000 interakcij na organski način. Najuspešnejša objava glede števila interakcij je bila vezana na zmago slovenskih športnikov na tekmi v smučarskih skokih (datum objave 7.2.2022), z več kot 7000 interakcijami.   

 

  1. Akcija v okviru mednarodne razstave EXPO Dubai s Tadejem Pogačarjem, ambasadorjem slolvenskega turizma in najboljšim kolesarjem na svetu, je beležila rekorden odziv na YouTubovem kanalu FeelSlovenia. Novinarske konference ob premieri promocijskih videov s kolesarjem se je udeležilo več kot 20 tujih novinarjev in blogerjev, STO-jev e-novičnik, ki je bil poslan preko sistema Newswire, pa je imel več kot milijon dosega pri potencialnemu občinstvu. Sam video je do zdaj zabeležil več kot 117.000 ogledov na YouTubu, kar je absoluten rekord vseh videov STO. Vodilnih pet držav po številu ogledov so ZDA, Nemčija, Slovenija, Velika Britanija in Francija. STO poroča, da so z akcijo dobili več kot 4000 interakcij, ki se nanašajo na Slovenijo kot turistično deželo.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji