proglasi jul
Aktualno

Kakšen pa je vaš etični kompas?

V julijskih Proglasih so v Mladini avtorje pozvali, da se zazrejo v razliko med temeljnimi človeškimi vrednotami in pestro paleto obnašanj, mišljenj in pravil vedenja v sodobni družbi. Avtorje smo prosili za nekaj besed o njihovih kreativnih rešitvah.

Formitas Creative

»V obdobju velikega napredka in pospešenega razvoja umetne inteligence nas ta postavlja pred ključna vprašanja našega časa – kdo lahko uporablja umetno inteligenco, kdo nosi posledice in kdo odgovornost za sprejete odločitve? Za ponazoritev etičnih polemik uporabe umetne inteligence smo v zgodovini poiskali iznajdbo, ki je bila ustvarjena z idejo pozitivnega napredka, a se je v rokah napačnih ljudi hitro uporabila za drugačne namene. Katero pot bo ubrala umetna inteligence, je odvisno od vseh nas. Upanje, da nam ne eksplodira v rokah, je že pozabljeno, ostaja nam še samo odgovorni nadzor in uporaba tega odkritja ter dobra pripravljenost na etične dileme uporabe umetne inteligence.« Formitas Creative

bold.group

»Nekaj aktualnega. Nekaj, kar lahko provocira, ampak ne nujno moralizira. Nekaj, kar bo vizualno izkoristilo format do potankosti. To je bilo vodilo, ki je pripeljalo do geneze ideje oz. fraze 'ene gledamo, druge pa iščemo'. V tem paradoksu se skriva gen sodobne družbe, ki si je s pomočjo medijev obrnila družbene vrednote na glavo. Medtem ko smo v temnih globinah iskali podmorniško peterico (5), smo pustili čakati in umirati več kot sedemsto (700) duš na 'svetli' gladini. Dva sorodno grozovita dogodka s popolnoma drugačnim pristopom reševanja in poročanja so v nas – in verjamem, da tudi v vas – prebudila preizpraševanje: zakaj si peterica zasluži mesto v muzeju, medtem ko večstoglava množica tone v pozabo? Je med 'razredoma' res takšna praznina? Kako poravnani so naši etični kompasi in ali kažejo v praznino? Ter ne nazadnje: gre lahko še nižje?« Benjamin Hrkić, kreativni direktor v bold.group

Povem

»Tokratna tema Proglasa izpostavlja kritični pogled na diskrepanco med splošno sprejetimi vrednotami in pestro izbiro oblik pojavnosti – etični kompas. V moderni družbi tveganj in negotovosti se dosedanje veljavne norme kolektivnih vrednot in dolžnosti počasi poslavljajo, nadomešča pa jih nova individualizirana etika, ki je bistveno bolj opremljena za potrebe današnjega časa. Odnosi, užitek in samouresničevanje ... nadomeščajo solidarnost, pravičnost, empatijo in opredeljujejo etični prostor, ki priznava le eno perspektivo. Lastno.« Matej Kodrič, kreativni direktor v agenciji Povem

AV studio

»Z etičnimi vprašanji se srečuje vsak posameznik, najpogosteje na razpotjih med osebno koristjo in družbeno odgovornim ravnanjem. In če pri odločitvah drugih hitro izpostavimo, da so jih sprejeli zase, prepogosto pozabimo, da tudi nas etični kompas usmerja po poti za vse.« AV studio

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji