Kaktus 2021: Leo Burnett je agencija leta v Srbiji, A1 Srbija pa oglaševalec leta
Agencija Leo Burnett se je na srbskem nacionalnem festivalu celostnih komunikacij Kaktus po enoletnem premoru ponovno povzpela na vrh. A1 Srbija (prej Vip Mobile) je oglaševalec leta že peto leto zapored.
Po navedbah organizatorjev festivala Kaktus, srbskega marketinškega portala Marketing mreža, so različni prijavitelji na tekmovanje prijavili 230 projektov. Oglaševalska akcija »Seniorji – imam minuto«, ki jo je za A1 Srbija zasnoval Leo Burnett, je dobila veliko nagrado za celostno akcijo leta, slavila pa je tudi v kategorijah radijskih oglasov in komercialnih celostnih akcij. Agencija Leo Burnett in A1 Srbija sta s skupnim sodelovanjem slavili še v kategoriji tiskanih oglasov in kategoriji akcij znamčenja (z akcijo »A1 Launch«). A1 Srbija je bero nagrad dopolnil še z zmago v kategoriji internega komuniciranja, in sicer z internim komuniciranjem ob preznamčenju iz Vip Mobile v A1 Srbija.
Agencija McCann Beograd je prejela tri posamične zlate nagrade, in sicer v kategorijah odnosov z javnostmi (z akcijo »Glasba povsod«) za Beograjsko filharmonijo, medijskih akcij (z akcijo »Kaj nas žuli«) in inovativnih celostnih akcij (z akcijo »Next Joy« za The Coca-Cola Company).
Lanska agencija leta Ovation BBDO in agenciji New Moment New Ideas Company ter agencija Žiška so prejele vsaka po dve zlati nagradi. Ovation BBDO je prejel nagrado v kategorijah za najboljšo produkcijo, in sicer za projekt »Tam, kjer ste vi« za Telekom Srbija, in za adaptacijo mednarodne celostne akcije »Breaking Barriers« za Converse Srbija. Agencija New Moment New Ideas Company je za akcijo »Nezlomljivi« za naročnika Hemofarm prejela nagrado za najboljšo družbeno odgovorno akcijo in najboljšo navzkrižno (cross media) akcijo. Žiška je slavila tudi v kategoriji vsebinskih akcij (»Munchmallov – sladkih 40 let« za naročnika Jaffa Crvenka), nagrado pa si je prislužila šeza najboljše znamčenje delodajalca z akcijo »Iskreni oglas«, ki so jo zasnovali za zaposlitveni portal Infostud.
Nagrado za najboljši televizijski oglas je dobila akcija »Remix Knjaz«, ki jo je agencija Jazavac i Utorak ustvarila za naročnika Knjaz Miloš, za najboljši dogodek pa so razglasili projekt Coca-Cole »Hellenic Kickoff«. Za najboljše oblikovanje so poskrbeli v agenciji Braća Burazeri in v podjetju Jaffa Crvenka s projektom »Munch 40«, POM POM Communications in Grand Kafa pa sta z akcijo »Single Oirign šolja« zmagali v kategoriji neposrednega marketinga. Najboljša akcija zunanjega oglaševanja je uspela agenciji Friday Finally in naročniku Alma Quattro za akcijo »Obrazi tega mesta«, najboljša akcija vplivnostnega marketinga je »Frikom Macho Explainer« agencije Brand Factory in naročnika Frikom.
Akcija »Ko boš pripravljena« agencije Direct Media United Solutions in Alma quattro je prejela nagrado za najboljši video, najboljša akcija zunanjega oglaševanja pa je projekt Xiaomi Srbija »Pokaži, kdo te moti«.
V žiriji tudi slovenski strokovnjaki
V žiriji festivala Kaktus so zaradi večje transparentnosti žiriranja tako srbski strokovnjaki kot tudi kreativni direktorji iz držav nekdanje Jugoslavije. Andrej Krajner, vodja komuniciranja v skupini NLB, Barbara Randić, vodja tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi v Renault Nissan Adriatic, Blaž Vuk, kreativni direktor na Pristopu, Luka Bajs, izvršni kreativni direktor v agenciji Shift, Matjaž Germ, kreativni direktor v Agenciji 101, in Viktorija Radojević Mavrič, izvršna direktorica marketinga in razvoja v skupini Mercator, so sestavljali drugo polovico sicer 30-članske žirije.