vercic2
Aktualno

Komunikatorji ob epidemiji pozivajo k etični in učinkoviti komunikaciji

Mednarodna strokovna in akademska združenja za odnose z javnostmi se zavzemajo za etično, učinkovito in pravilno komunikacijo za obvladovanje globalne pandemije covida-19.

Več kot leto dni po tem, ko je Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) prvič razglasila izbruh covida-19, se pojavljajo številne težave glede usklajevanja komuniciranja med različnimi institucijami o virusu, zaščitnih ukrepih, pravilnih odzivih in cepljenju. Kljub številnim opozorilom znanstvenikov in stroke, možnosti hitrega dostopanja do informacij ter različnim izkušnjam iz preteklosti so vlade in oblasti po vsem svetu pokazale omejeno sposobnost učinkovitega odzivanja na izredne zdravstvene dogodke.

Sposobnost hitrega in jasnega posredovanja pravih informacij preko različnih medijev je bistvenega pomena za obvladovanje izrednih razmer v javnem zdravstvu. Nasprotno pa lahko nepreverjene informacije povzročijo možnost za napačno obveščanje. Poleg tega lahko vodijo tudi v širjenje lažnih novic, teorij zarote in vedênj, ki morebiti celo ogrozijo sposobnost družbe za učinkovit nadzor virusa, so prepričani komunikatorji.

»Covid-19 je bolezen, ki bi morala biti predmet komunikacijskih znanosti, enako kot je medicina. Izvira iz narave, vendar je širjenje družbeno. Ozdravitev bolezni, rehabilitacija družbe, razvoj preventivnega vedenja in pripravljenost za preprečevanje in zadrževanje prihodnjih virusov ter drugih nalezljivih bolezni so mogoči le v sodelovanju med naravoslovnimi in družbenimi vedami, strokami in praksami. Zato je izredno pomembno, da odločevalci, vplivneži in družba na splošno razumejo vlogo družboslovnega znanja in na njej temelječih družbenih tehnologij,« pojasnjuje dr. Dejan Verčič, soustanovitelj Mednarodnega simpozija o raziskovanju odnosov z javnostmi BledCom, profesor na Fakulteti za družbene vede ter partner v družbi za poslovno svetovanje in komuniciranje Herman & partnerji.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji