»Kreativnost in unikatnost ideje sta danes ključni za uspeh v svetu, zasičenem z oglasi«
Septembra 2020 so v medijski družbi Večer ustanovili agencijo AD+Value in napovedali, da nameravajo z njo resneje nastopiti na trgu celovitejših marketinških storitev.
Tina Guček
Od takrat so z inovativnimi in kreativnimi idejami pridobili zaupanje naročnikov, med katerimi so Mercator, Ljubljanske mlekarne, Zavarovalnica Generali in Salonit Anhovo.
Po besedah Tanje Pavlič, pomočnice direktorja AD+Value, je bila agencija ustanovljena v luči hitro se spreminjajočih razmer na trgu, predvsem v tiskanih medijih. »Ker se marketinški vložki v tiskane medije že nekaj let zmanjšujejo, je bila ustanovitev agencije, ki našim naročnikom ponuja širši nabor storitev, logična poteza. Seveda ne morem niti mimo tega, da se je ekipa uspešno prilagodila razmeram na trgu, rasla in se razvijala v agencijski smeri. Tako smo dali ekipi svež veter v kreativna jadra in dodatno orodje za optimalne rešitve za naše naročnike,« pravi.
Idejo o ustanovitvi agencije so »pestovali« že nekaj časa, dodatno pa jo je nekoliko pospešila koronakriza. Na Večeru pravijo, da je to, da je agencija ugledala luč sveta v koronskem letu, zgolj naključje, drži pa tudi, da je bil prav zaradi koronakrize in pretežnega delovanja »na daljavo« zagon agencije nekoliko večji izziv.
Vse na enem mestu
V slabih dveh letih od ustanovitve je AD+Value prerasel v agencijo, ki se ne ustraši še tako zahtevnega projekta. »Imamo ekipo, ki razmišlja široko ter prisluhne željam in potrebam naročnikov in seveda zagotovi brezhibno izvedbo zastavljenih ciljev. Močno orožje sta zagotovo lažji dostop do odločevalcev in stroškovno učinkovitejši dostop do komunikacijskih kanalov, kot sta splet in tisk, ki jih 'klasične' agencije nimajo. Pri nas je 'vse na enem mestu',« pove Tanja Pavlič in doda, da sta kreativnost in unikatnost ideje dandanes ključni za uspeh v svetu, zasičenem z oglasi.
Njihovo ekipo zaradi izkušenj pri delu z raznolikimi naročniki in različnimi proračuni odlikujejo kreativnost pri zasnovi idej, učinkovitost in odličnost pri njihovi izvedbi, najsi gre pri tem za oblikovanje celostne grafične podobe in oglasov, za izvedbo dogodkov in novinarskih konferenc ali pa za zasnovo celovite oglaševalske akcije. V Ad+Value omogočajo kreativno zasnovo konceptov in kampanj, načrtovanje ter celovito produkcijo gradiv vseh vrst, od video- in avdio- do tiskanih in digitalnih gradiv. Vse želje naročnikov poskušajo obravnavati celostno, s svojimi predlogi pa se trudijo biti drzni. Njihova težnja je sodelovanje med naročnikom in ekipo dvigniti na višjo raven, rezultat sodelovanja pa so odmevne in uspešne oglaševalske akcije ter naročniki, ki jim vedno znova zaupajo.
Številni primeri dobre prakse
Med projekti, ki so jih izvedli za naročnike, omeni kar nekaj takšnih, na katere so zelo ponosni. V času zaprtja družbe zaradi epidemije so se podjetja za komunikacijo posluževala elektronskih medijev. Za podjetje Salonit Anhovo so v času lockdowna izvedli tiskovno konferenco ob 100. obletnici delovanja cementarne. Projekt je vključeval svetovanje in načrtovanje novinarske konference, oblikovanje posebne podstrani dogodka, videoprodukcijo, moderacijo in tehnično izvedbo dogodka.
Še en primer je bil spletni dogodek »Javni posvet ob Dnevu Zemlje«, ki so ga izvedli za Ljubljanske mlekarne. Projekt je vključeval promocijske članke pred dogodkom, oblikovanje posebne spletne podstrani dogodka, promocijo dogodka na spletni strani vecer.com, na družbenih omrežjih, v novičniku in v tiskanih medijih, promocijska sporočila po dogodku, pa tudi videoprodukcijo, moderacijo in tehnično izvedbo dogodka.
»V naši skrinjici spominov je veliko uspešno izpeljanih dogodkov različnih velikosti. Zelo rada se spominjam projekta Eko potep s Toyoto. To je bil dan za druženje, vožnje s Toyotinimi hibridi, igre za staro in mlado, tekmovanja … V celotno dogajanje pa smo subtilno vpletali sporočilo naročnika. Izjemen projekt je tudi razstava družbe Dravske elektrarne Maribor, ki je v letu 2021 praznovala sedemdeset let obstoja. Ob tej priložnosti smo pripravili razstavo 'Drava, reka, velika kot življenje – zgodovina in pomen Dravskih elektrarn Maribor za regijo in državo' na trgu Leona Štuklja v Mariboru. Projekt je celostno združeval oglaševanje v tiskanih medijih in na spletu, odnose z javnostmi in nativne članke, dogodek in digitalizacijo razstave,« opiše Pavličeva.
Sladko življenje
Po vzoru reka »najboljše pride na koncu« omeni še projekt, ki je v aprilu ugledal luč sveta že drugič. »Sladko življenje« je projekt, namenjen ozaveščanju javnosti o sladkorni bolezni, ki nastaja v sodelovanju z zdravniško stroko s praktično vseh področij medicine. Ustvarjalcem in avtorjem projekta je uspelo stroko približati vsem, ki se zavedajo pomembnosti zdrave prehrane, in ne le bolnikom s sladkorno boleznijo.
Pomemben del projekta je tudi spletna kuharska delavnica s chefom Urošem Štefelinom. Ker je rdeča nit letošnjega projekta šport, je chef jedilnik kuharske delavnice prilagodil sladkornim bolnikom, ki se aktivno ali rekreativno ukvarjajo s športom. Izkušnje iz prve roke, kako pomembna je prehrana in zdrav življenjski slog, je z gledalci delila tudi posebna gostja, ki živi življenje aktivne športnice s sladkorno boleznijo. Projekt bo potekal dva meseca, začel pa se je s posebno tiskano izdajo, ki je izšla 7. aprila, na svetovni dan zdravja.
»Naša velika prednost je v ljudeh«
Kot eno od prednosti agencije Ad+Value sogovornica navede lastna močna kanala (splet in tisk), ki jim dajeta konkurenčno prednost in jim omogočata, da projekte oplemenitijo in maksimizirajo učinek kampanj. »Nikakor ne smemo pozabiti na dostop do odločevalcev in dejstva, da imamo vzpostavljene kanale, ki dopolnjujejo kanale naših naročnikov, kar je po mojem mnenju ključnega pomena. Naša velika prednost pa je seveda v ljudeh, ki jih agencija združuje, saj bi bilo delo agencije brez predanih sodelavcev skorajda nemogoče. Vsak posameznik v ekipi dobro pozna svoje naročnike in obratno. Večina naročnikov že ve, da zmoremo več in da smo pripravljeni narediti tisti korak več, extra mile, da v celoti zadovoljimo želje in potrebe naših naročnikov. Naš cilj je naročnikom olajšati medijske kampanje in optimizirati stroške, kar zagotavljamo s strokovnim načrtovanjem medijskega zakupa in dinamičnim pristopom k zakupu oglasnega prostora. Ponosna sem, da se naročniki obračajo na nas, saj so se že nekako navadili na to, da bomo dali idejo in pobudo za nekaj, kar 'štrli' iz povprečja in kar kliče po pozornosti,« ponosno pove.
Ekipa se po številu sicer od začetka ni bistveno spreminjala. Ko se v procesu izvedbe projektov izkaže, da jim na določenem področju manjka oseba s specifičnimi znanji, jo poiščejo na trgu in tudi v prihodnosti načrtujejo, da bodo tisto, kar jim v danem trenutku primanjkuje, okrepili z dodatnimi zaposlitvami. »Vendar se z vsakim projektom naučimo marsikaj novega in optimiziramo celoten projekt – tako izvedbeno kot tudi stroškovno,« pove Tanja Pavlič.
Vsebina je ključna pri zagotavljanju vidnosti podjetij
Svoje naročnike so že od začetka poskušali prepričati predvsem z idejami, ki izdelek ali storitev dvignejo iz povprečja. »Naša iskrena želja in cilj je naročniku ponuditi izvedbo celovite komunikacijske akcije na vseh kanalih. Zaupa nam večina tako večjih kot tudi manjših naročnikov,« pravi sogovornica.
Za naročnike tako organizirajo dogodke, nudijo jim storitve s področja digitalnega marketinga in odnosov z javnostmi ter storitve vsebinskega marketinga. Osredotočeni so predvsem na vsebinski marketing in dogodke, kjer njihova prednost dveh močnih kanalov in uveljavljenih ustvarjalcev vsebin predstavlja lažjo in boljšo distribucijo vsebin in s tem konkurenčno prednost. Organizirajo B2B-dogodke, B2C-dogodke, dogodke za medije, interne dogodke in vse vrste dogodkov na ključ, naj gre za sejemski nastop ali otvoritev nove poslovalnice. Skupaj z naročniki snujejo tudi digitalne dogodke, od začetne ideje vse do izvedbe.
Pri vsebinskem marketingu ponujajo celovito storitev, od zasnove strategij do priprave vsebin, distribucije vsebin in merjenja, torej izvedbe celovitih vsebinskih kampanj. Kot pravi Pavličeva, je vsebina dandanes, ko je svet preplavljen z oglasi in so kupci zanje vedno bolj slepi, ključna pri zagotavljanju vidnosti podjetij. Pri izvedbi celovite vsebinske kampanje poskrbijo tudi za digitalni marketing, avtomatizacijo in GDPR-zakonodajo. Za naročnike izvajajo raznolike kampanje, naj gre za tiste, ki porajajo potencialne stike, leade, ali akcije za dolgoročno izgradnjo posamezne panožne kategorije, agenda setting. S svojim znanjem in kanali poskrbijo, da so zadeve stroškovno učinkovite in optimalno distribuirane.
Izzivom kljubujejo s celovitim pristopom
Ob koncu pogovora se dotaknemo še trenutnih izzivov na trgu tiskanih medijev, med katerimi Tanja Pavlič na prvo mesto postavlja zmanjševanje marketinških vložkov. »Kar nekaj govora je na temo padanja naklad tiskanim medijem. V naši hiši uradno beležimo manj kot 2-odstotni letni padec, iz leta 2020 na 2021 pa smo celo porasli za en odstotek. Tako lahko zaključimo, da imamo stabilno naklado. Izzivom kljubujemo s celovitim pristopom – od priloge na ključ do celotnega spektra aktivnosti v tisku in na spletu oziroma v digitalnem in realnem okolju,« pravi.
Digitalno področje je na Večeru pripravljeno na rast povpraševanja in novih izzivov, saj zadnja štiri leta vanj intenzivno vlagajo, delajo in razmišljajo, kaj vse bi lahko še storili na tem področju danes in v prihodnje. »Res je, zaznali smo povečanje, a naš trg še vedno ostaja fenomen glede rasti vložkov v digitalno področje, saj ti še vedno krepko zaostajajo za rastjo vložkov v televizijsko oglaševanje. V primerjavi z drugimi državami se pri tem močno razlikujemo, saj tamkajšnje digitalno okolje raste hitreje. Se pa kot izvorno tiskani medij vedno ukvarjamo z idejo, kako s spletom oplemeniti tisk ali – morda bolje rečeno – obratno. Tiskane edicije smo opremili s tematskimi spletnimi stranmi na vecer.com, kjer ponujamo prebiranje vsebine v obliki člankov ali pa tudi v obliki digitalnih revij oziroma pdf-jev samih tiskanih edicij. Slednje so se pokazale kot zanimiva rešitev za naše bralce, saj beležimo tudi preko 20.000 prenosov na številko, odvisno seveda od tipa projekta. Digitalno okolje je nepredvidljivo, pestro in zanimivo in zato bo še naprej ena od prioritet naše hiše,« sklene.
Pred časom so za Mercator prvič zasnovali nekaj odmevnih kreativnih rešitev v tiskanih medijih – Večer so bralcem ponudili v »nakupovalni vrečki«, za izdelke BIO Zone so ovitek Večera natisnili na »bio« papirju, vključili pa so tudi tematske snopiče.
Zelo ponosni so tudi na projekt z Zavarovalnico Generali, ko so na naslovnici revije Naš dom za kampanjo zavarovanj za dom prvič uporabili reliefni tisk.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, maj 2022, #491. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.