»Kulturni« Plaktivat je zaključen
Končan je 17. mednarodni natečaj Plaktivat. Na natečaj »Dober dan, kultura!« je bilo prijavljenih 413 del iz 32 držav, zmagovalec pa je Marko Por z delom »Kulturno leto«.
Marko Por je žirijo prepričal z izvirno vizijo in duhovitim pristopom: »Ne le eden, tokrat nas bodo kar štirje Prešerni vabili k raziskovanju slovenske kulture vse leto, ne glede na dolžino dneva ali rokavov. Če kdo, potem so prav oni s svojo prešernostjo več kot usposobljeni, da z ulic spodbudijo k vstopu v notranjost naših kulturnih institucij, ki komaj čakajo, da vas sprejmejo in postrežejo z novimi pogledi,« je v utemeljitvi navedel Peter Zabret, kreativni direktor v agenciji Internavti in predsednik ocenjevalne komisije osrednje kategorije Plaktivat.
Dobili smo tudi dva zmagovalca v kategoriji sveža kri, in sicer delo »Kultura krepi« avtorice Alice Muratović Romih in serijo plakatov »Kam pa ti sodiš brez kulture?« Kristine Žižek.
Želja: povečati zavedanje o pomenu kulture
Organizatorji so pri pripravi natečaja izhajali iz dejstva, da zavedanje o pomenu kulture upada, kar kaže tudi raziskava o zmanjšanem številu kulturnih dogodkov in obiska v Sloveniji. To namreč še vedno ne dosega številk izpred epidemičnih časov, čeprav že pred tem stanje ni bilo rožnato. Na odrih slovenskih kulturnih ustanov so v letu 2023 izvedli 24.154 prireditev. Ogledalo si jih je več kot 3,9 milijona obiskovalcev, kar je 12 % manj kot leta 2019. Zato je bil letošnji cilj opogumiti k raziskovanju kulture skozi vse leto in prijazno, a jasno spomniti na pozitiven vpliv kulture na družbo in posameznika.