Leto 2024 kot vrtiljak izzivov, 6. del
Še zadnjih pet sogovornikov je z nami delilo svoje misli o minulem letu in pričakovanjih za leto 2025. To so Anja Podbevšek (Propiar), Andraž Štalec (Red Orbit), Madea Mojca Majhen (Paideia Events), Rok Mišvelj (MPG) in Simon Cetin (iPROM).
Tina Guček
Zmaga poglobljenih vsebin nad površinskimi informacijami
Anja Podbevšek, izvršna direktorica agencije Propiar, pravi, da je leto 2024 prineslo obilico trenutkov za praznovanje. Z naročniki so se veselili ob uspešno izvedenih projektih, za kar je bilo zaslužno strateško načrtovanje in zagovorništvo na področju javnih zadev, telekomunikacij in energetike, izobraževalne pobude pri naslavljanju aktualnih družbenih izzivov, kot je angažiranost mladih, pa tudi upravljanje s specifičnimi skupinami deležnikov na področju zmanjševanja posledic škode in privzgajanja trajnostnih navad. »Dva športna asa smo podpirali na poti do olimpijskih iger in navdušeno vzklikali, ko sta osvojila odličja, pri tem pa občudovali njuno vztrajnost, predanost in odličnost. Da so to vrednote, ki jih gojimo tudi sami, je potrdila nova osvojena mednarodna nagrada Gold Quill za komunikacijsko odličnost,« pravi.
Še posebej ponosno pa so ekipno proslavili 18. obletnico delovanja in vse dosežke na tej dolgi poti. S strokovnega vidika so v letu 2024 slavili zmago poglobljenih vsebin nad površinskimi informacijami, naslavljanja družbenih vprašanj nad promocijskimi akcijami ter dolgoročnega upravljanja ugleda nad robustnim odzivanjem na krize. »In prav to so glavni poudarki, s katerimi stopamo v leto 2025, pri tem pa že gradimo pot do novih mejnikov, s tem pa tudi do novih razlogov za praznovanje,« pravi Anja Podbevšek.
Anja Podbevšek, izvršna direktorica agencije Propiar
Umetna inteligenca ustvarja nove standarde
Leto 2024 je v iPROM-u pomenilo nadaljevanje osredotočanja na prvoosebne podatke kot ključno os digitalnega oglaševanja. »Naše celovite strategije združujejo zaščito podatkov z njihovo učinkovito uporabo za personalizirano trženje in ciljano oglaševanje. Še posebej opažamo premik trga v razumevanju vrednosti teh podatkov, ki postajajo ključni ne le v spodnjem delu lijaka, temveč tudi za krepitev blagovnih znamk v zgornjem delu. Hkrati raziskujemo nove možnosti integracije generativne umetne inteligence v analitiko, ciljanje in ustvarjanje personaliziranih vsebin, kar omogoča še večjo učinkovitost in kreativnost,« pravi Simon Cetin, ustanovitelj in partner v podjetju iPROM ter vodja laboratorija Retoba, kjer prav tako ne počivajo.
V Retobi raziskujejo avtonomne pogovorne sisteme, ki jih poganja generativna umetna inteligenca, s skupino Emil Fray uvajajo pogovorno trženje v prednakupne procese v avtomobilski industriji, v sodelovanju z Gym24 pa razvijajo napredno rešitev na področju športa, ki so jo v prvi fazi predstavili javnosti v obliki osebnega UI-trenerja. Skupaj s Kotanyijem vstopajo v segment gastronomije, kjer so za slovenski trg predstavili demo v obliki UI-Chefa, ki deluje kot pogovorni asistent za personalizacijo kulinaričnih izkušenj. S skupino Playground123 razvijajo asistenta za prediktivno personalizacijo na področju igralništva, ki ga preizkušajo na dvanajstih trgih. »Ti projekti dokazujejo, kako umetna inteligenca preoblikuje uporabniške izkušnje in ustvarja nove standarde v industriji. Pričakovanja za leto 2025 so osredotočena na širšo aplikativnost generativne UI v naša obstoječa tehnološka orodja in procese. Zaščita in pametna raba prvoosebnih podatkov bosta ostali ključni področji, spremembe pa bodo oblikovale poslovne modele zakupa oglasnega prostora,« pravi.
Napove, da bo pogovorni marketing pridobil večji delež v marketinških proračunih, podjetja pa bodo raziskovala prehod z iskalnega v pogovorno trženje. »Uspeh bo dosežen s prilagodljivostjo, interdisciplinarnostjo in učinkovitim obvladovanjem novih tehnologij in novih možnosti. Naša vizija za leto 2025 je jasna: preoblikovati marketing in nakupne procese z inovacijami in pametnimi rešitvami, izboljšati uporabniško izkušnjo in povečati učinkovitost svojih strank,« še pove Simon Cetin.
Simon Cetin, ustanovitelj in partner v podjetju iPROM ter vodja laboratorija Retoba
Leto, polno preobratov in priložnosti
»Leto 2024 je bilo na področju digitalnega marketinga polno preobratov in priložnosti,« pravi Andraž Štalec, direktor digitalne agencije Red Orbit. Gospodarska negotovost in previdnost pri vlaganjih sta po njegovem mnenju močno zaznamovali trge – nekatere industrije so se soočale s stagnacijo, medtem ko so druge izkazovale zavidljivo rast. Digitalni proračuni so se prilagodili novim razmeram, katalizator teh sprememb pa je bila umetna inteligenca, zlasti ChatGPT, ki je na novo določila, kaj ponuja panoga in kakšna je njena dodana vrednost.
Med najzanimivejše projekte letošnjega leta v agenciji uvrščajo lansiranje rezervacijske platforme za najem športne opreme za Hervis, produkcijo videooglasov in prvih oglaševalskih kampanj na TikToku ter uspešne promocijske kampanje za številne turistične ponudnike.
»Leto 2025 bo prineslo dodatno kompleksnost v digitalni marketing – od višjih stroškov oglaševanja do hitrega razvoja UI in vse strožjih zakonodajnih okvirov. Ključ do uspeha bo celostni 360° digitalni pristop, ki bo omogočil dolgoročno strateško pozicioniranje podjetij. Agilnost in prilagodljivost novim ciljnim skupinam bosta odločilni, saj postajajo potrebe potrošnikov vse bolj raznolike. Verjamemo, da bo leto 2025 čas, ko bo panoga na novo opredelila svoj način dela in svojo vlogo v poslovnem ekosistemu,« pravi Štalec.
Andraž Štalec, direktor digitalne agencije Red Orbit
Uvajajo nove dimenzije doživetij
»Čez leto dni, konec leta 2025, bomo proslavili 20-letnico podjetja Paideia Events. Medtem ko so moje misli že usmerjene tja, pa hkrati z zadovoljstvom ugotavljam, da smo v letu 2024 uspešno izpeljali več vrhunskih, odmevnih in zahtevnih projektov, tako z vidika proračuna kot obsega, ter pridobili pozitivne odzive naročnikov in udeležencev. Kljub temu, da smo zasnovali in izpeljali več kot sto dogodkov – vsakega z najvišjo mero profesionalnosti in tehnično brezhibno izvedbo –, smo še posebej ponosni na tri ključne projekte, ki so zaznamovali iztekajoče leto: podelitev nagrad Baumit Life Challenge, ki je potekala na Gospodarskem razstavišču v maju, septembrsko ekskluzivno predstavitev novega Porsche Macana v Stožicah za 250 izbranih gostov ter celostno izvedbo konference SEMPL, ki se je po triletnem premoru ponovno uveljavila kot eden od ključnih branžnih dogodkov v regiji,« našteje Madea Mojca Majhen, ustanoviteljica in direktorica agencije Paideia Events.
Napove, da bodo v prvi polovici leta 2025 zaživele nekatere kampanje, ki izhajajo iz inovativnega dela njihovega strateškega oddelka in presegajo okvirje tradicionalnih dogodkov. Med večjimi zalogaji izstopa prihajajoča produkcija SOF-a, ki bo zaživel na novi lokaciji. Poleg tega bodo organizirali številne kompleksne in ciljno usmerjene dogodke za specifične strokovne javnosti ter načrtovali in izvedli vrsto otvoritev, obletnic ter naprednih, tudi multimedijskih predstavitev. S tem sledijo svoji viziji, ki temelji na organizaciji dogodkov, kjer izstopajo po dolgoletnih izkušnjah, ter iskanju inovativnih pristopov, s katerimi na trg uvajajo povsem nove dimenzije doživetij. Zato že zdaj snujejo koncepte nišnih dogodkov za leto 2026, ki se bodo osredotočili na zahtevnejša področja in industrije, kjer klasični pristopi ne zadostujejo.
Drugi večji dogodek v prihodnjem letu bo junijska izvedba European Design Awards (EDA) v Ljubljani. »Ta dogodek prinaša izjemno vrednost ne le za naše podjetje, temveč tudi za Ljubljano in Slovenijo, saj se je podoben dogodek nazadnje odvil leta 1991. Prepričani smo, da bomo z organizacijo tega dogodka spodbudili nove kreativne preboje in pustili trajen pečat v regiji ter širše,« pravi Madea Mojca Majhen.
Madea Mojca Majhen, ustanoviteljica in direktorica agencije Paideia Events (Foto: Žiga Intihar)
Inovativnost, podprta z močnimi odnosi, je ključ do uspeha
Rok Mišvelj, direktor agencije MPG, pravi, da je bilo letošnje leto za marketing leto prilagodljivosti in inovacij. »Dosegli smo pomembne mejnike in presegli zastavljene cilje. V hitro spreminjajočem se poslovnem okolju so ključnega pomena digitalizacija, trajnost in uporaba naprednih tehnologij, kot je umetna inteligenca. Te smernice nas vodijo tudi pri sodelovanju z naročniki,« pravi.
Agencija MPG, ki sodeluje s podjetji, kot so Philip Morris, Microsoft, Samsung, Nestlé, Red Bull, Heineken in drugi, ter z močnimi domačimi blagovnimi znamkami, kot so Ljubljanske mlekarne in Petrol, se osredotočajo na kakovostno izvedbo in ustvarjanje dolgoročnih partnerstev. Letos so izpeljali več kot 150 projektov, med katerimi izstopajo NT konferenca, DynamicsMinds in strateške kampanje za globalne naročnike, kot so Philip Morris, Samsung, Heineken, Mondelez itd.
»Ponosni smo na ekipo, ki je s svojo inovativnostjo in predanostjo omogočila te dosežke. V letu 2025 pričakujemo nadaljnjo rast in uspeh. Načrtujemo razširitev naših digitalnih kampanj in uvedbo novih, trajnostno naravnanih projektov, ki bodo še naprej krepili našo blagovno znamko in zadovoljstvo strank,« pravi Mišvelj, ki doda, da leto 2025 vidijo kot priložnost za še večjo integracijo naprednih tehnologij, personaliziranih vsebin in trajnostnih pristopov. Hkrati verjamejo, da bo inovativnost, podprta z močnimi odnosi, ključ do uspeha tudi v prihodnosti.
Rok Mišvelj, direktor agencije MPG
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu januar-februar 2025, #523-524. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.