McDonald's, Pepsi, Coca-Cola in Starbucks se umikajo iz Rusije
Eksodusu »zahodnih« znamk iz Rusije so se pridružili tudi ameriški velikani, ki so veliki zaposlovalci in oglaševalci. Vsi so bili tarča kritik, da so bili ob izbruhu vojne tiho.
Velikani hitre prehrane so se po koncu hladne vojne, predvsem pa v zadnjih 20-ih letih, po zaslugi poceni izdelkov zelo razširili v Rusiji, ki šteje okrog 146 milijonov prebivalcev. Kot pišejo na portalu AdWeek, so številni kot »padajoče domine« napovedali prenehanje delovanja v tej državi. McDonald's, ena od ikon postsovjetske dobe, naj bi ob umiku iz Rusije zaprl vseh 850 restavracij in na cesto poslal 62 tisoč zaposlenih, ki pa naj bi vendarle prejemali plačo. Njegov veliki tekmec Burger King (ki se v Rusiji ne more primerjati z McDonald'sovim tržnim deležem) naj bi v Rusiji za zdaj delal normalno. KFC, za katerega je Rusija zelo pomembnega strateškega pomena, bo prav tako zaprl vseh 1000 restavracij. KFC-jevo matično podjetje YUM Brands bo zaprlo tudi vse restavracije franšize Pizza Hut.
Nič več kokakole za Ruse
Pepsi in Coca-Cola sta se po pritiskih na globalne znamke med zadnjimi pridružila dolgemu seznamu znamk, ki tako ali drugače bojkotirajo Rusijo. Rusija in Ukrajina naj bi po pisanju Reutersa predstavljali med 1 % in 2 % vseh prihodkov družbe. Odhod Pepsija ima še toliko večji simbolični pomen. Ironija je, da je bil Pepsi s svojo gazirano pijačo v času Sovjetske zveze ena od redkih »dovoljenih« blagovnih znamk iz Zahoda. Naj pa bi ustavili le prodajo pijač in še naprej prodajali mleko in otroško hrano. Ruski trg za Pepsi sicer predstavlja 4 % vseh prihodkov.
Starbucks zaprl kavarne, a bo še plačeval zaposlene
Veriga kavarn Starbucks, ki naj bi imela po pisanju CNBC-ja v Rusiji skupaj 130 kavarn, je v Rusiji zaprla vse kavarne. Vendar pa bo njihov licenčni partner v Rusiji vsem 2000 zaposlenim še naprej zagotavljal redno plačilo.
Unilever bo Rusom omogočal le najnujnejše
Popoln umik, vključno z prenehanjem uvoza, izvoza in oglaševanja, je napovedal tudi velikan na področju izdelkov hitre potrošnje Unilever, ki med drugim upravlja znamke Dove, Hellmann’s, Knorr in Lipton. »V Rusiji ne bomo nič več vlagali in kovali dobička z našo prisotnostjo. Bomo pa nadaljevali z dobavo vsakodnevnih potrebščin in hrane za prebivalce Rusije,« je napovedal direktor Unilverja Alan Pope. Zaposlene in njihove družine bodo podpirali z evakuacijami in finančno, humanitarnim organizacijam pa so že darovali skoraj 7 milijonov dolarjev.