zz
Aktualno

Mediana: Kaj Slovenci načrtujejo za praznike?

Koliko denarja bodo za praznične nakupe v povprečju potrošili prebivalci Slovenije? Kje bodo preživeli prehod iz starega v novo leto? Po čem si bodo zapomnili leto 2023?

Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana je v prvi polovici decembra izvedel raziskavo, v kateri so anketirance spraševali o načrtih za konec leta 2023.

Dražja darila

Ugotovili so, da bodo prebivalci Slovenije za praznične nakupe letos potrošili več. Petina vprašanih bo za praznične nakupe oziroma darila odštela do 50 evrov, kar 38 odstotkov vprašanih bo potrošilo do 100 evrov. Približno dve tretjini vprašanih bosta potrošili do 200 evrov, medtem ko namerava kar 8 odstotkov potrošiti več kot 500 evrov. Ta delež se je precej povečal, saj je toliko denarja v letu 2021 darilom namenil le odstotek prebivalcev. 

Polovica jih bo za praznike doma

Kljub temu, da bodo prebivalci Slovenije za darila potrošili več, jih bo kar polovica kljub dopustu v službi ostala doma; na dopust v tople kraje, na smučanje ali v toplice jih odhaja le desetina. Petina prebivalcev Slovenije bo med prazniki v službi.

Po čem si bodo zapomnili leto 2023?

Večina anketirancev je prijetne spomine v največji meri ustvarjala med dopustom, desetina je doživela pomembne življenjske mejnike (poroko, rojstvo otroka, vnuka, zaključek šolanja …), leto pa so jim polepšali tudi dobri odnosi z družino in prijatelji. Po drugi strani je bilo 2023 tudi leto, ki si ga bodo prebivalci Slovenije zapomnili po neprijetnih dogodkih. Med odgovori so najpogosteje navajali naravne nesreče, politične razmere v Sloveniji, slabo osebno finančno situacijo in slabo zdravje.

 

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji