Mladi si želijo nekonvencionalnih doživetij
Z Aljažem Florjančičem, direktorjem doživljajskih projektov v agenciji bold.group, smo se pogovarjali o tem, kako snovati dogodke za generacijo Z, pri čemer je poudaril, da se vedno trudijo ponuditi nekaj novega, zanimivega in inovativnega.
Tina Guček
Vsak organizator dogodkov se zaveda, da mora imeti v mislih predvsem, kdo je ciljna skupina dogodka in kako poskrbeti, da bo dogodek prilagodil predvsem njej. Aljaž Florjančič, direktor doživljajskih projektov v agenciji bold.group, je za bralce MM-a razložil, kako snovati dogodke za generacijo Z, potrebuje vedno nekaj novega, zanimivega in inovativnega.
Predstavniki generacije Z (ali po domače »genZ-jevci«) so rojeni med letoma 1996 in 2010, njihovo identiteto pa so oblikovali digitalni razvoj, zaskrbljenost za podnebne spremembe in spreminjajoče se finančno okolje. To pri snovanju dogodkov upoštevajo tudi v agenciji bold.group. »Pri dogodkih, namenjenih generaciji Z, je treba upoštevati njihove želje in vrednote, zato redno spremljamo trende na tem področju in mlade vključujemo v organizacijo dogodka. Pripadniki te generacije so odraščali v digitalni dobi in imajo drugačne prioritete ter način interakcije s svetom. Ena od ključnih značilnosti, ki jih upoštevamo pri dogodkih za to ciljno skupino, je, da so izjemno tehnološko podkovani in vajeni stalne povezanosti preko različnih digitalnih kanalov. Vključitev tehnoloških elementov, kot so interaktivni zasloni, igre, družbena omrežja in aplikacije, povečajo njihovo zanimanje in angažiranost,« pravi Aljaž Florjančič.
»Trudimo se ustvarjati avtentične izkušnje; tudi za družbena omrežja«
Po njegovih opažanjih mladi cenijo dogodke, ki so zasnovani po njihovi meri, zato lahko pri pripravi na primer izvedejo spletno anketo in ponudijo možnost izbire različnih aktivnosti. »Pripadnikom generacije Z veliko pomenita družbena odgovornost in trajnostni razvoj, zato je zelo smiselna vpeljava dobrodelnih akcij, recikliranja in izobraževalnih vsebin. Tako pokažemo, da blagovna znamka oziroma organizator pomembna družbena vprašanja postavlja med svoje prioritete in jih naslavlja,« pravi.
Pri svojem delu se trudijo ustvarjati avtentične izkušnje, saj se zavedajo, da sta iskrenost in pristnost visoko med vrednotami te generacije: »Poskušamo biti inovativni in se izogibati stereotipom. Mladi veliko časa namenijo deljenju izkušenj na družbenih omrežjih, zato jim moramo dati priložnost za ustvarjanje fotografij, zgodb in objavljanje vsebin.«
Trajnost je izjemno pomembna
Svetovne raziskave kažejo, da je pripadnikom generacije Z pomembno, da kupujejo in uporabljajo trajnostne izdelke, izdelke, ki ozaveščajo, in izdelke, ki so personalizirani. Te trende opažajo tudi pri slovenskih »genZ-jevcih« in jih upoštevajo pri organizaciji dogodkov. Dogodek zasnujejo tako, da se udeleženci, ki jim je skrb za okolje najvišja prioriteta, počutijo vključene. To dosežejo na primer tako, da ponudijo možnost izbire različnih jedilnih menijev in izdelke brez plastične embalaže ter naravi škodljivih snovi. Podpirajo tudi sodelovanje z lokalnimi ponudniki in tako spodbujajo gospodarstvo ter hkrati izpolnijo pričakovanja obiskovalcev.
Mladi imajo radi blagovne znamke z jasnimi vrednotami in identiteto
Še ena stvar, ki jo imajo ves čas v mislih, je odnos generacije Z do blagovnih znamk: »Ta odnos oblikujejo digitalni mediji, družbena omrežja in vplivneži. Raje podpirajo blagovne znamke, ki se iskreno zavzemajo za svoje vrednote, imajo jasno identiteto in izkazujejo družbeno odgovornost. Mladi od znamk pričakujejo, da bodo družbeno angažirane in se bodo ukvarjale z vprašanji, kot so na primer enakost spolov, skrb za okolje in človekove pravice. Z naslavljanjem teh problematik blagovna znamka pritegne pozornost in pridobi naklonjenost. Poleg tega želi biti generacija Z aktivno vključena v nastajanje izdelkov in imeti možnost, da izrazi svoje mnenje. Sodelovanje z vplivneži, ki jim mladi zaupajo, vsekakor poveča prepoznavnost med to ciljno skupino,« pravi Aljaž Florjančič.
»Mladi si želijo biti aktivno udeleženi na dogodkih«
V bold.group so pred kratkim za generacijo Z zasnovali dogodek Nike Air Max Celebration. Ciljna skupina ga je odlično sprejela, na kar je po njihovem mnenju vplivalo več dejavnikov, med njimi izvirna zasnova, kreativna izvedba in program, ki je pritegnil pozornost. »Mladi si želijo biti aktivno udeleženi na dogodkih in soustvarjati izkušnjo, zato smo jim ponudili številna interaktivna doživetja, kot so na primer ustvarjanje glasbene podlage, urejanje pričeske in nohtov, čiščenje superg, interaktivni prihod in interaktivni zid, na katerem so gostje lahko pustili svoj 'vtis'. To jim je omogočilo ustvarjanje lastnih izkušenj,« povejo.
Nike je močna in prepoznavna blagovna znamka, ki ima velik vpliv na mlade, zato so izkoristili njihovo identiteto in jo prenesli v izkušnjo. »Priljubljene blagovne znamke stavijo na to, da se njihova ciljna publika poveže z njimi na oseben način. V dogajanje smo vključili aktualne trende med mladimi, saj jim veliko pomeni, da so v koraku s časom. Obenem je to ustvarilo občutek pripadnosti in privlačnosti dogodka. Nike Air Max smo zasnovali tako, da je dogodek spodbujal interakcijo med udeleženci, druženje in povezovanje. Skupne aktivnosti, možnost deljenja vsebin na družbenih omrežjih in ustvarjanje spominov so prispevali k pozitivnemu sprejemu dogodka,« naštejejo v agenciji, kjer so v zadnjih sedmih letih organizirali veliko unikatnih in uspešnih dogodkov.
Organizacija dogodkov za mlade je lahko izziv
Sicer pa so med najbolj priljubljenimi dogodki za mlade koncerti, festivali, nastopi didžejev in drugi glasbeni dogodki, saj ponujajo druženje v sproščenem vzdušju in zabavo. Prav tako so mladi odprti za doživljanje različnih oblik umetnosti in kulture ter športne dogodke. Večje zavedanje o zdravem načinu življenja je prineslo priljubljenost različnih turnirjev, tekov in adrenalinskih dogodkov. Zanimivi se jim zdijo tehnološko obarvani dogodki, kot so predstavitve inovacij in iger, pa tudi predavanja, delavnice in seminarji s področja kariere in osebnostnega razvoja. »Pripadnike generacije Z odlikuje izjemna digitalna pismenost, zaradi uporabe družbenih omrežij in rednega spremljanja kratkih, vizualno močnih vsebin pa je njihova pozornost omejena na krajše časovne intervale. Želijo si 'out of the box' doživetij, ki so v skladu z njihovimi vrednotami. Prav zato je organizacija dogodkov zanje lahko izziv. Z uporabo inovativnih pristopov, tehnologije in sodobnih komunikacijskih kanalov lahko ustvarimo vizualno privlačne izkušnje z možnostjo soustvarjanja in sodelovanja,« sklene Aljaž Florjančič.
Celoten članek si lahko preberete v tiskani izdaji Marketing magazin #505-506.