bla
Aktualno

MMarketinški začetki – Toni Balažič

Svojih prvih korakov v marketingu se za bralce MM-a spominja Toni Balažič, predsednik uprave podjetja Panvita.

Odnosi z javnostmi in agencija Spem

Na področju odnosov z javnostmi je Toni Balažič začel delati že v času študija, saj je bil redni sodelavec agencije Spem praktično že od prvega leta študija na Ekonomsko poslovni fakulteti. »To je bilo super obdobje, saj so bili takrat odnosi z javnostmi področje, ki se je v Sloveniji šele razvijalo, zato mi je to omogočilo hiter strokovni in karierni razvoj, redne stike z vrhnjim menedžmentom in tudi številne mednarodne strokovne stike,« se spominja. Kot pravi, se je v odnosih z javnostmi naučil predvsem celovitega pristopa k analizi in reševanju izzivov. »Hkrati je Spem imel takrat tudi zelo močan raziskovalni oddelek, kar mi je seveda dalo vpogled v pomen dobre analitike za uspešno in učinkovito komunikacijo, kar mi je bilo vodilo vso kariero,« pojasnjuje.

Postavljanje marketinške funkcije v Petrolu

V marketing je Balažiča res »potegnilo« v prvi službi, ko je postal direktor marketinga in komunikacij družbe Petrol. »Takrat sem bil star 25 let, torej več kot dovolj mlad, da sem kar požiral vso znanje in sprejemal vse ponujene izzive.« Ob tem poudarja, da je bil to s  strokovnega vidika čas, ko je naredil največji korak naprej, saj je imel nalogo v podjetje v vpeljati sodobno marketinško funkcijo. »To pa ni vključevalo le celovitega pogleda na komunikacije, temveč tudi zelo dosti dela na področju tržnih raziskav, preoblikovanja organizacijske kulture iz prodajne v tržno ter širjenje sodobnega marketinškega znanja med celotnim menedžmentom, za kar smo oblikovali tudi Tržno akademijo. Takrat sem se tudi precej izobraževal v tujini na vodilnih poslovnih šolah, kot so Harvard Business School, Insead in Kellogg. To je res bilo čudovito obdobje osebnega razvoja.«

Marketing mora biti osrednja funkcija v organizaciji

V samem bistvu se Balažičev pogled na marketing ni pomembno spreminjal vse od časa, ko je pridobil dovolj izkušenj in znanja, da je začel razumeti celovitost vloge marketinga v podjetju in to je bilo po njegovih besedah zagotovo na Petrolu. Balažič še danes verjame, da je marketing osrednja funkcija v organizaciji, saj mora biti sposobna interpretirati okolje in trende, voditi razvoj izdelkov in storitev, oblikovati tržno usmerjeno kulturo v podjetju in s tem povezovati in usmerjati napore za povečevanje dodane vrednosti organizacije skozi inovativne pristope na trgu. »In to vseprisotnost marketinga sem poskušal doseči tudi pozneje, ko sem prestopil v vrhnji menedžment, saj sem vedno skrbel za to, da je bila ta filozofija pomemben del strategije in organizacije v podjetjih, ki sem jih vodil,« sklene Balažič.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji