MojeTvoje: Gverilski marketing in velika mera ustvarjalnosti
Trgovina MojeTvoje je nedavno praznovala 10. obletnico. Tekom poslovanja so se soočali z vzgojo potrošnikov, kasneje pa so se na vse bolj nasičenem trgu obdržali s kreativnimi marketinškimi prijemi.
Vintage in second hand trgovina MojeTvoje, ena izmed prvih tovrstnih pri nas, že deset let zasleduje cilj rešiti čim več oblačil pred tem, da končajo na deponiji. Njihova trajnostna politika, inovativni pristopi do kupcev in različne gverilske akcije so lokalno trgovinico, ki stoji v središču Ljubljane, rešili pred mnogimi preteklimi krizami.
Začetniki novega modnega »vintage« gibanja
Žiga Beton, soustanovitelj in lastnik trgovine MojeTvoje, je trgovino odprl še v času, ko pri nas še ni bilo veliko tovrstnih trgovin. Javnost je zato moral tudi izobraževati o pomenu kupovanja oblek »iz druge roke«. V preteklosti se je namreč pogosto soočal s takrat še prisotnimi predsodki glede kupovanja rabljenih oblačil. »Z veseljem ugotavljam, da se je v 10 letih število ljudi, ki razumejo prednosti kupovanja oblačil iz druge roke znatno povečalo,« pove sogovornik in doda, da je javnosti danes veliko bolj jasno, da je kupovanje rabljenih oblačil prijetnejše za njihovo denarnico, s tem pa močno prispevajo k zmanjševanju toplogrednih izpustov in porabi naravnih virov.« V desetih letih so v MojeTvoje iz odlagališč odpadkov, kjer se vsako leto znajde kar 92 milijonov ton oblačil, uspeli »rešiti« in v ponovno uporabo spraviti že kar nekaj deset ton oblačil.
Gverilski marketinški prijemi
Eden od ključnih razlogov za uspeh trgovine je raba taktik gverilskega marketinga. »Na začetku nismo imeli veliko denarja, ki bi lahko lahko namenili za oglaševanje - raznašali smo po letake po ljubljanskih lokalih, turističnih centrih, hostlih, jih potiskali v roke mimoidočih, ... Z vodo odstranljivim sprejem smo risali logotipe po ulicah,« se spominja Beton. Da bi razširili prepoznavnost trgovine in samega koncepta prodaje rabljenih oblačil so v prostorih trgovine prirejali glasbene, umetniške in likovne dogodke, povezali pa so se tudi s somišljeniki in se z njimi zbirali znotraj projekta Vintage Vikend.
Kreativne cenovne politike
Ravno kreativna cenovna politika je z roko v roku z že omenjenim gverilskim marketingom odločilna za uspeh trgovine. »Namesto tradicionalnega popusta, ko so vsi kosi znižani za določen odstotek, večkrat ponujamo akcije »dva plus ena«, pri kateri je tretji izdelek brezplačen. S tem povečamo število oblačil, ki pretečejo še en krog uporabe pred tem, ko jih dokončno zavržemo.« Zanimiva pa je cenovna politika tudi z zniževanjem cen glede na dan v tednu. »Na dan, ko pride v trgovino nova kolekcija oblačil, je izbira največja, zato je cena na kilogram takrat najvišja. Vsak naslednji dan je cena na kilogram nižja, najnižja pa je ob nedeljah,« za bralce MM-a razloži cenovno strategijo Žiga Beton, ki se je domislil še ene cenovne taktike povezane z varovanjem okolja brez da bi pri tem »držal figo v žepu.« Paprinate vrečke je nadomestil s plastičnimi in jim postavil zelo visoko ceno.
O tem, zakaj se bodo cene vintage oblačil v MojeTvoje kmalu občutno znižale, katerih marketinških prijemov se še poslužuje in kako tekom celotnega poslovanja vpliva na zavest Slovencev pri dojemanju koncepta vitage, si preberite v reviji SaMMozavestno, ki izide konec aprila 2023.