zz
Aktualno

Na ogled v tujini nagrajeni plakati slovenskih ustvarjalcev

Ob odprtju TAM-TAM-ove razstave mednarodno nagrajenih plakatov domačih oblikovalcev smo z dvema od njih spregovorili o mednarodnih prizadevanjih in kreativnem procesu.

»Razstava, ki sicer predstavlja zgolj delček vseh v tujini nagrajenih plakatov slovenskih oblikovalcev, je kljub temu pestra in nudi vpogled v inovativno ustvarjanje, ki je bilo prepoznano tudi izven naših meja. V TAM-TAM-u si bomo tudi vnaprej prizadevali za tovrstne razstave, ki bodo skrbele, da bodo mednarodni uspehi slovenskih oblikovalcev odmevali v slovenskem medijskem prostoru,« je ob odprtju razstave izjavil Tomaž Drozg, direktor TAM-TAM Inštituta.

Razstava dvajsetih plakatov desetih oblikovalcev, ki so prejeli nagrade, kot so ADCE (Art Directors Club of Europe), Graphis Poster Annual, Tokyo TDC Annual Awards in druge, bo na ogled v galeriji Figovec do 5. septembra 2024.

Avtorji nagrajenih plakatov so Anja Delbello in Aljaž Vesel (oblikovalski tandem AA), Aljoša Bagola, Eduard Čehovin, Bojana Fajmut, Grupa EE, Danijela Grgić, Rok Hudobivnik, Radovan Jenko, Nejc Prah in Primož Zorko.

z

Kampanja, ki je nastala v času izgorelosti

Aljoša Bagola je ob izboru njegovega dela v galerijo, to je plakata Pohujšanje v dolini Šentflorjanski, ki ga je ustvaril za Cankarjev dom, izjavil, da je bil v svetu oglaševanja tako navajen nagrad, priznanj in soja žarometov, da mu je postalo skorajda samoumevno, da je kreativnost in visoka pričakovanja do sebe redno pretapljal v nagrade. » A to je mejilo na anksioznost in razvajenost hkrati (smeh). Sicer mi tudi v sedanji karieri ne manjka izpostavljenosti in uvrstitev med najbolj brane avtorje, a takšna prijetna presenečanja, kot je razstava v tujini nagrajenih del, so kot nekakšne magdalenice, ki me spomnijo na okus moje prejšnje kariere. Ta pa ima tudi svoj priokus.«  

Za MM je povedal, da je kampanja Pohujšanje v dolini Šentflorjanski nastala v neprizanesljivem času njegove izgorelosti, ko je že opustil vse vodilne funkcije v agenciji ter se posvečal izključno kreativnemu delu. »Po skoraj dveh desetletjih vodenja kreativnih ekip sem delal skorajda v izolaciji, v celoti posvečen projektu vse od ideje do realizacije. Sam sem zasnoval in zmontiral predstavitvene videe ter zanje napisal glasbo. Po številnih nagradah na SOF-u je bila to moja 'come-back' kampanja po letu dni odsotnosti, zato je bil prejem zlate nagrade v kategoriji zunanjega oglaševanja na festivalu Art Directors Club of Europe v Barceloni res prijetno presenečenje.«

S kampanjo do največje poslušanosti doslej

Na razstavi lahko opazite tudi plakat ob 60-letnici Radia Ars, ki ga je ustvarila grafična oblikovalka Bojana Fajmut. »Z Radiem Ars smo se odločili, da bomo njihovo 60-letnico vizualno nekoliko drugače predstavili. Kreativna rešitev je temeljila na predstavitvi raznolikosti programa, da še dodatno utrdimo njegov položaj kot edinstvene kulturne institucije v Sloveniji,« pravi Fajmutova, ki je zasnovala celostno grafično podobo z različnimi prehodi in prekrivanji; te so ponazarjale bogastvo programa. »Vizualna  komunikacija se je stopnjevala skozi celotno jubilejno leto na vseh tradicionalnih medijih in novih medijskih platformah, v publikaciji o 60-letnici delovanja programa ter na razstavah in dogodkih. Nagrajeni plakat pa je bil uporabljen tudi za predstavitev gala dogodka, ki je potekal v Cankarjevem domu. Kampanja ob jubileju je bila očitno uspešna, saj je decembra 2023 program dosegel najvišjo poslušanost doslej,« še razloži.

Veseli jo pozitiven odziv tako naročnikov kot tudi stroke

Fajmutova pozdravlja TAM-TAM-ovo iniciativo pregleda kreativnih del in priprave razstave, saj bi morale po njenem mnenju za to skrbeti druge inštitucije (na primer MAO ali Ministrstvo za kulturo RS). »Redki posamezniki, kot je Marketing magazin z rednim poročanjem in zdaj Inštitut Tam Tam, podpirate strokovno področje slovenskih vizualnih komunikacij ter postavljate njeno mesto v Evropi in svetu. Izbora mojega plakata na razstavo sem izredno vesela, ker se mi zdi, da potrjuje kontinuirano kakovost mojega dela. V tridesetih letih delovanja sem prejela že štirideset svetovnih nagrad, a vsakič znova me razveseli, ko se na moje delo pozitivno odzovejo tako naročniki kot tudi stroka,« je še povedala za MM.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji