zz
Aktualno

Najpomembnejši dejavnik pri nakupnih odločitvah? Cena.

Potrošniške navade se močno spreminjajo, cena je postala ključni dejavnik pri odločanju o nakupu.

Nedavna raziskava, ki je vključevala analizo 22 milijonov britanskih bančnih računov in anketiranje 2.000 potrošnikov, je razkrila, da je pri nakupni odločitvi za večino Britancev cena izdelka bolj pomembna kot zaupanje v blagovno znamko.

Kljub temu, da 69 odstotkov odraslih v Veliki Britaniji meni, da je zaupanje v blagovno znamko pomembno pri nakupih, pa kar tri petine (59 odstotkov) potrošnikov navaja, da so zvesti razlilčnim blagovnim znamkam že od nekdaj, in da čutijo zaupanje in zvestobo blagovnim znamkam, a odločilni faktor, ki na koncu prevlada, je cena.

Preizkušanje novosti le zaradi popustov

Študija se je osredotočila na tri ključne sektorje – maloprodajo, gostinstvo in potovanja. V restavracijskem sektorju je bilo ugotovljeno, da se več kot polovica (54 odstotkov) odraslih raje vrača v restavracije, ki so jih že obiskali, namesto da bi preizkusili nove alternative. Vendar pa enako število vprašanih (54 odstotkov) navaja, da bi obiskali novo restavracijo, če bi ta ponujala bon za popust.

Podobno je cena ključni dejavnik tudi v živilskem sektorju. Dve tretjini (64 odstotkov) vprašanih navajata cenovno dostopnost kot najpomembnejši dejavnik pri izbiri kraja nakupa živil. Zvestoba kot vrednota ostaja pomembna, saj 61 odstotkov potrošnikov pravi, da bi raje obiskali supermarket, ki ponuja sistem zvestobe ali nagrajevanje.

Pri večjih nakupih zaupanje igra ključno vlogo

V sektorju potovanj ostaja zaupanje v blagovno znamko ključno, saj je 70 odstotkov potrošnikov pravi, da je to pomemben dejavnik pri odločitvi za nakup. Potrošniki pri večjih in bolj tveganih nakupih, kot so počitnice, očitno še vedno cenijo zaupanje v blagovne znamke, saj jim nudi občutek varnosti in zanesljivosti.

Raziskava poudarja, da čeprav zvestoba blagovni znamki ostaja pomembna, postaja cena vse bolj odločilen dejavnik v vseh sektorjih, kar pomeni, da se bodo morala podjetja še bolj osredotočiti na cenovno konkurenčnost, če želijo pritegniti in obdržati stranke.

 

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji