Namesto v oglase vlagajte v skupnost
Podjetja, ki želijo ciljati potrošnike generacije Z (rojene med letoma 1997 in 2012), se sodeč po raziskavi podjetja Bulbshare ne bi smela lotevati tradicionalnega oglaševanja. Pripadniki generacije Z se mu namreč na veliko izogibajo.
Kaja Kovič
(Ne)presenetljiva ugotovitev izhaja iz novega poročila o digitalnih potrošnikih, ki je na med tisoče potrošniki z vsega sveta preučevalo, zakaj generacija Z blokira plačane oglase. Kar 99 odstotkov potrošnikov te generacije namreč vedno preskoči oglase in 63 odstotkov jih nesprestano uporablja programsko opremo za blokiranje oglasov.
Mladi so preobremenjeni z oglasi
V raziskavi so ugotovili, da se mladi počutijo preobremenjeni z oglaševanjem; skoraj tri četrtine potrošnikov se počuti bombardirane s strani oglaševalcev in jih razdraži, ko vidijo »še en« oglas. Sodobno oglaševanje vidijo kot izjemno vsiljivo in moteče.
»Najboljši oglasi so bili v resnici vedno moteči,« je dejal ustanovitelj in izvršni direktor raziskovalnega podjetja Bulbshare Matt Hay. »Ampak to je bilo zato, ker ga je bilo nemogoče prezreti. Danes se blagovne znamke soočajo z nevarnostjo, da postanejo njihovi oglasi nejasni in moteči zaradi poplave drugih oglasov.«
Štejejo priporočila
Hay razloži, da je mnogo blagovnih znamk v zadnjem desetletju prešlo s tradicionalnega oglaševanja na vplivnostni marketing, toda mlajši kupci so postali nezaupljivi in kritični tudi do te veje oglaševanja. Raziskava Bulbsharea kaže, da je kar 84 odstotkov potrošnikov generacije Z izgubilo zaupanje v vplivneže. Mladi potrošniki zaupajo le verodostojnim priporočilom, 86 odstotkov sodelujočih bo prej kupilo izdelek, ki ga priporoča prijatelj kot pa plačan vplivnež.
»Potrošniki si želijo več pristnosti in tako je nujno, da blagovne znamke nimajo le izdelkov, ki jih je vredno priporočiti, ampak da gradijo skupnosti, v katerih med pripadniki skupnosti prihaja do medsebojnih pristnih priporočil,« je dejal Hay. »Več kot tri četrtine pripadnikov generacije bi brez težav promoviralo izdelek, ki jim je všeč in do katerega jim je resnično mar.« Skupno 81 odstotkov potrošnikov, ki so sodelovali v raziskavi, zaupa pristnim mnenjem in ne oglasom. Podjetja bi se morala potemtakem še bolj intenzivno ukvarjati s kakovostjo svojih izdelkov in skrbeti za skupnost (ne občinstvo), ki bo širila dober glas o blagovni znamki med prijatelji.