Nova razsodba Oglaševalskega razsodišča: Takosi so nedostojni
Pred časom so precej prahu dvignili oglasi s sloganom Daj ga v usta, za katere so na Oglaševalskem razsodišču (OR) presodili, da »iritirajo potrošnike/gledalce in niso skladni z zahtevami kulturnega okolja«.
Z oglasnimi panoji s sloganom Daj ga v usta je družba Palta oglaševala odprtje restavracije Taqueria Unomas. Pritožnika sta menila, da oglas krši načelo dostojnosti iz Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), saj želi z namigovanjem na spolnost pritegniti pozornost potrošnikov. Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da sta pritožbi utemeljeni, saj je potrebno pri presoji primernosti in dostojnosti oglasa upoštevati tudi, ali javnost, v skladu z zahtevami določenega kulturnega okolja, oglas dojema kot primeren ali pri njih povzroča negativna čustva.
Poleg tega je OR presojalo skladnost predmetnega oglaševanja z določili SOK tudi v luči medija objave. Razsodišče je odločilo, da oglas na izbranem mediju objave (zunanje oglasne površine v urbanem okolju, ki se jim ni mogoče izogniti in dosežejo najširšo ciljno skupino – tudi otroke in mladostnike) iritira potrošnike/gledalce in ni skladen z zahtevami kulturnega okolja. Oglaševalec je zoper odločitev razsodišča podal ugovor, vendar je razsodišče v ugovornem postopku potrdilo prvotno razsodbo.
Pritožba nad Zvijezdo ni utemeljena
Razsodišče je obravnavalo tudi pritožbo družbe Unilever Hrvatska zoper oglaševanje družbe Zvijezda Ljubljana, ki je potekalo v času Evropskega prvenstva v nogometu, za katerega je pritožnik trdil, da izpolnjuje pogoje za t. i. »trženje iz zasede« (ang. »ambush marketing«). Razsodišče je odločilo, da pritožba ni utemeljena, saj se Zvijezdina oglaševalska kampanja nikjer ne sklicuje izrecno na Evropsko prvenstvo v nogometu ali njegovega organizatorja UEFO ter nikjer ne uporablja njunih imen, logotipov ali blagovnih znamk, zato povprečni potrošnik po oceni razsodišča ne more biti zaveden glede morebitne sponzorske povezave. Kljub temu, da predmetno oglaševanje ni v neskladju z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa, pa je Oglaševalsko razsodišče v razsodbi poudarilo, da se zaveda pomembnosti, ki jo sponzorstva in z njimi povezano oglaševanje pomenijo za sam obstoj in razvoj slovenskega športa, zato bo razsodišče v prihodnje posebej pozorno na primere »trženja iz zasede«, ki bi izpolnjevali elemente, ki so neskladni s Slovenskim oglaševalskim kodeksom.