ai3
Aktualno

Nove tehnologije niso grožnja, temveč izziv

Tokratni sogovornici na temo uporabe orodij umetne inteligence v odnosih z javnostmi sta Maruša Fakin in Andreja Jernejčič. Prva pravi, da jih pri svojem delu uporabljajo, druga, da ne.

Maruša Fakin, svetovalka za komuniciranje v agenciji IPPR, pravi, da so s sodelavkami konec lanskega leta začele preizkušati ChatGPT in ga postopoma vpeljale v svoje delo. »Pri našem delu je zelo pomembno, da smo v koraku s časom in tehnološkimi novostmi, zato smo do uporabe umetne inteligence pristopile brez strahu, odprto in radovedno. Orodje ChatGPT uporabljamo predvsem kot pomoč pri pisanju besedil, pripravi objav za družbena omrežja in iskanju idej. Presenetilo in navdušilo nas je, v kako kratkem času lahko umetna inteligenca ustvari sorazmerno koherentno besedilo in vanj vključi vse informacije. Impresivni so tudi rezultati v slovenskem jeziku,« pravi.

Opaža pa tudi pomanjkljivosti – ena od njih je, da orodje ne poda jasnih virov informacij, ki jih navaja. »Ko vprašaš na primer, od kod črpa določen podatek, ne dobiš odgovora. Ravno zato smo pri uporabi ChatGPT-ja toliko bolj pozorne in kritične – stavimo na dvakrat preverjene informacije. Pri pisanju besedil je za nas pomemben tudi ton, ki ga prilagajamo vsakemu posameznemu naročniku, tega pa ChatGPT (še) ni sposoben poustvariti, ne glede na to, kako dobre smernice pripraviš,« ugotavlja.

V agenciji za komuniciranje IPPR prednost uporabe umetne inteligence pri delu za zdaj vidijo v tem, da jim pomaga pri grobem osnutku besedila in jim da kreativni »push«, kadar prsti ne zletijo tako zlahka po tipkovnici. »V tem trenutku še ne moremo trditi, da nam je ChatGPT znatno zmanjšal količino dela, je pa vsekakor postal zelo uporaben pomočnik. Prepričane smo, da bodo ta orodja postala povsem običajen del našega in mnogih drugih poklicev, tako kot se je to zgodilo recimo ob prihodu prvih računalnikov. Novih tehnologij ne vidimo kot grožnje, temveč so za nas izziv in dobrodošla prednost za učinkovitejše in uspešnejše delo. Nekje smo zasledile misel: ne bo nas zamenjal ChatGPT, ampak tisti, ki ga bodo znali uporabljati,« še pove.

»To je naša prihodnost«

Andreja Jernejčič, direktorica podjetja Lin&Nil za piar, treninge javnega nastopanja in izobraževanje, pa pravi, da so pri svojem delu že pokukali na ChatGPT, a ga ne morejo uporabljati, kljub temu da bi si to želeli. »Naše delo je zaradi naročnikov zelo personalizirano in zahteva natančnost in globino, ne samo površno besedilo. Čeprav je ChatGPT hiter, nima vedno preverjenih ali točnih informacij in je kdaj preveč posplošen,« meni.

Vsekakor pa je to po njenem mnenju lahko uporaben pripomoček, ki poda nov pogled, idejo, širino in je lahko dopolnitev pri ustvarjanju: »To je naša prihodnost in ne bo vprašanje, ali ta orodja uporabljati, ampak kako biti skupaj z njimi čim bolj produktiven. Ocenjujem, da nam bodo v prihodnosti, ko bodo še bolj dodelana, samo pomagala.«

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji