Novomeška knjižnica z nagrajeno kampanjo nagovarja družine
Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto je prejemnica mednarodne nagrade IFLA PressReader za kampanjo »Splet ima milijon odgovorov, mi pravega«, ki so jo zasnovali skupaj z DROM agency.
S kampanjo so se uvrstili med deset najboljših marketinških projektov v sklopu svetovnega natečaja Mednarodne zveze bibliotekarskih društev in ustanov IFLA (The International Federation of Library Assosiations and Institutions). Novomeščani so med elitnimi bibliotekarski imeni, kot so Metropolitanska knjižnica v Seoulu, Splošna knjižnica iz Toronta in Univerzitetna knjižnica iz Nanjinga, izstopali po svoji izvirnosti in dostopnosti ter se uvrstili na četrto mesto.
Prvi korak v tekmovanju za pozornost
Povod za akcijo so bili zaskrbljujoči rezultati bralne pismenosti med slovenskimi mladoletniki, ki jo je na podlagi podatkov iz leta 2022 pripravila organizacija PISA. Kot eden od glavnih razlogov za nižjo bralno pismenost mladih je bila prepoznana nekritična in pretirana raba interneta, ki je tudi največji tekmec knjižni besedi. Po drugi strani na pismenost otrok in mladostnikov lahko znatno vpliva pismenost staršev.
Knjižnica je kot odgovor razvila in družinam ponudila nov produkt – družinsko člansko izkaznico, uporabnikom pa jo ponudila pod sloganom »Splet ima milijon odgovorov, mi pravega«. S premišljenim nagovorom in izborom kanalov je ciljno skupino aktivirala do te mere, da je v referenčnem obdobju povečala obisk knjižnice za 4 odstotke, ciljno število družinskih članarin pa presega za skoraj polovico.
»Za dolgoročno oceno vpliva na pismenost je še preuranjeno, saj gre za prvi korak v tekmovanju za pozornost, to cenjeno valuto 21. stoletja. Smo pa v njem zanesljivo dobili prvo tekmo in uspeli pritegniti pozornost mladih ter njihovih staršev. Usmerili smo jih v zatočišče knjižnice kot boljše alternative, spodbudili veselje do branja in kohezijo povezanih družin v svetu brez povezave,« pravijo in dodajajo, da bodo s tovrstnimi aktivnostmi nadaljevali tudi v prihodnje.