Obeti za oglaševalsko industrijo v prihodnjem letu
Analitična družba WARC je raziskala, kakšni so vplivi gospodarske upočasnitve na globalne naložbe v oglaševanju za preostanek leta 2022 in leto 2023.
Kaja Kovič
Globalne naložbe v oglaševanje naj bi se letos povečale za 8,3 odstotka na približno 887 milijard evrov, nato pa se bo rast leta 2023 precej upočasnila, in sicer naj bi znašala 2,6 odstotka.
WARC znižal pričakovanja
Kljub že vidni gospodarski upočasnitvi zelo malo proizvodnih sektorjev zmanjšuje naložbe v oglaševanje, pravzaprav jih povečujejo, a vseeno se bo rast prihodnje leto upočasnila. WARC je torej znižal svoja pričakovanja glede rasti svetovnega oglaševalskega trga za 90,65 milijarde evrov za letos in naslednje leto.
Močan vpliv na vse manj vzpenjajočo krivuljo naj bi imel Apple, in sicer zaradi novih pravil zasebnosti (piškotki) in varstva osebnih podatkov. Slednje naj bi oglaševalsko industrijo stalo kar 40,3 milijarde evrov v predvidenem obdobju, pri čemer se večina teh izgub dogaja na področju družbenih medijev.
Oglaševanje v obdobju »po piškotkih«
Applova poteza blokade določenih piškotkov že danes negativno vpliva na podjetja, ki ponujajo platforme družbenih medijev, predvsem na Meto, »mamo« Facebooka, prihodnje leto pa se bodo Applove in Googlove (brskalnik Chrome) politike zasebnosti poznale tudi podjetjem, ki imajo v lasti TikTok, Snapchat in Twitter. Le tretjina vprašanih oglaševalcev se danes počuti popolnoma pripravljene na trg oglaševanja »po piškotkih«.
WARC predvideva, da bo v nasprotju z družbenimi mediji enakomerno rasel AVOD (video na zahtevo, ki temelji na oglaševanju); letos mu napovedujejo 8-odstotno rast, leta 2023 pa 7,6-odstotno, kar pomeni, da bo ta trg vreden že več kot 65 milijard evrov.
WARC zaključi poročilo o prihodnosti naložb v oglaševanju z ugotovitvijo, da kljub upočasnitvi gospodarstva svetovni oglaševalski trg ostaja na začrtani poti in naj bi bil leta 2025 vreden že več kot 100 milijard evrov.