z
Aktualno

Obsodba: Google nezakonito ohranjal monopol pri spletnem iskanju

Ameriško sodišče je razsodilo, da podjetje Alphabet s spletnim iskalnikom Google nezakonito zatira konkurenco in ohranja monopol na področju iskanja in oglaševanja.

Kakšna kazen čaka družbo Alphabet, še ni znano, saj se začetna ugotovitev nanaša le na odgovornost podjetja, ne pa na pravna sredstva. Tožilec, ameriško pravosodno ministrstvo, zahteva strukturni ukrep, kot je na primer delitev podjetja. Do tega morda ne bo prišlo, a jasno je, da prihodnost Googlovega poslovanja visi na nitki; nekateri špekulirajo, da bo sodišče podjetju naložilo pooblastila za ustavitev določenih poslovnih praks, lahko pa bi celo prišlo do razpada Googlovega iskalnega posla. Spomnimo, v Evropi je bil Google zaradi iste težave kaznovan z globo več milijard evrov.

Ni prostora za monopol

Ameriška sodba se je vlekla štiri leta, tožnik jo je vložil že leta 2020, ko je javno opozoril, da Google nadzoruje kar 90 odstotkov trga spletnega iskanja. Sodnik Amit Mehta je v skoraj 300-stranski sodbi zapisal, da je Google plačal več milijard dolarjev za zagotovila, da je njihov iskalnik samodejno nameščen na pametnih telefonih in računalnikih. Tožilci trdijo, da je Alphabet za to pozicijo plačeval 10 milijard dolarjev letno, Alphabetovi odvetniki pa, da je uporaba Googlovega iskalnika tako množična preprosto zato, ker je uporaben. Obtoženec je takoj včeraj po razsodbi že napovedal pritožbo zoper odločitev sodišča. »Ta odločitev priznava, da Google ponuja najboljši iskalnik, vendar sklepa, da nam ne bi smeli dovoliti, da bi bil zlahka dostopen. To nima smisla. V podjetju bomo ostali osredotočeni na ustvarjanje izdelkov, ki se ljudem zdijo koristni in preprosti za uporabo,« so dejali za BBC.

Več ameriških medijev je zapisalo, da gre za prvi obsojeni monopol tehnoloških velikanov, s prsti pa kažejo tudi na podjetja Amazon, Meta in Apple, ki po javnem mnenju nezakonito zatirajo konkurenco in ohranjajo monopol.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji