mm
Aktualno

Oglaševalsko razsodišče odločilo o primernosti promocije mesa

Pretekli teden je oglaševalsko razsodišče, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, zaključilo odločanje o pritožbi potrošnika na video oglas »Naše super meso, naša super hrana. Izbrana kakovost Slovenija.«

Za oglas, ki ga je ustvarilo Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, je oglaševalsko razsodišče konec avgusta po sprejetju končne odločitve v sodbi prejelo dodaten ugovor pritožnika. Tega so zavrnili kot neutemeljenega in tako potrdili odločitev, da prvotna pritožba ni utemeljena. Postopek presoje je zdaj zaključen, razsodba pa javna.

Utemeljitev pritožnika

Oglas se je julija predvajal na programih RTV Slovenija in POP TV, pritožnik pa je o njem menil, da ni v skladu z večjim številom določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Vlagatelj je pritožbo utemeljil: »Oglas je z vidika vsebine moteč, neetičen, neokusen, zavajajoč, v njem so pomanjkljive in neresnične navedbe, zato je naravnost žaljiv do občutljivega dela javnosti, ki ji je mar za dostojno življenje živali ter grdo omalovažuje skrb in prizadevanja te javnosti.«

Ob oglasu se je pritožnik spraševal, kaj je tako »super« v klanju živali in v ravnanju z njimi pred samim zakolom. »Oglas idilično prikazuje mamo kokoš s piščančki in krave, ki se pasejo na travniku, potem pa preskoči na prikaz zrezka na krožniku. Z vizualnimi predstavitvami zato zavaja, ker izpušča pomembne dele v procesu dejanske pridelave mesa. Za odločitev posameznika, ali bo posegel po mesu, tako manjkajo ključni dejavniki in navedbe, kako žival pride s pašnika na krožnik. Zlasti tudi zato, ker mladostniki in otroci po oceni pritožnika ne vedo, kako 'nastane' meso,« je zapisal. Pritožnik tudi meni, da je video oglas vsaj neokusen in velik korak nazaj, kar zadeva odgovornost do družbe, do občutljive javnosti, do potrošnikov in do planeta. Po njegovem mnenju oglas napeljuje na še večjo potrošnjo mesa in posledično večje onesnaževanje okolja ter razvrednoti vegetarijansko prehrano, torej jo omalovažuje.

»Oglas je informativne narave«

Razsodišče je v končni sodbi odločilo, da je oglas informativne narave in kaže zgolj dejstva. Vsa vizualna sporočila, ki so nastala v okviru projekta promocije, so pripravljena z visoko odgovornostjo in spoštovanjem do gledalcev oz. potrošnikov in upoštevajo vsa načela Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglas ne žali in ne povzroča prizadetosti kogar koli, saj na spoštljiv način prikazuje kmetijska gospodarstva in slovenskega kmeta, krajino, živali … Po mnenju razsodišča so vsa sporočila poštena in resnična. »Oglas ne vsebuje trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki bi na kakršen koli koli način zavajale potrošnika. Prav tako le obveščajo potrošnika in v ničemer ne zlorabljajo njihovega zaupanja. Oglas je zasnovan tako, da končno odločitev v celoti prepušča potrošniku. Prav tako niso neodgovorna, saj ozaveščajo o možni izbiri okoljsko bolj odgovornih odločitev, ki jih predstavljajo kakovostni lokalni izdelki. Ne omalovažujejo nikogar, saj nikogar ne napadajo ali razvrednotijo, do prehranskih  izbir posameznikov in/ali skupin se v ničemer ne opredeljujejo,« so med drugim ocenili.

Oglaševalsko razsodišče je v prvih devetih mesecih letošnjega leta skupno zaključilo odločanje o dvanajstih primerih, v tem okviru dodatno še o treh ugovorih na razsodbo. Na zahtevo TIRS pa je podalo šest mnenj o že objavljenem oglaševanju.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji